حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت سرفیس فون به اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکوم مجهز می‌شود

درست است که مایکروسافت تکلیف‌اش را با برند لومیا یک سره کرده اما به طور قطع هنوز کارش با گوشی‌های هوشمند تمام نشده است چون از قبل چندین بار گزارش شده که مایکروسافت در حال طراحی گوشی سرفیس فون برای سال آینده میلادی است.

تازه‌ترین شایعات درباره سرفیس فون را سایت Nokia Power User (که از سایت‌های معتبر است) انتشار داد و نوشت که مایکروسافت در حال حاضر مشغول کار بر روی دست کم دو نمونه اولیه (prototype) سرفیس فون است که یکی دارای ۴ گیگابایت رم و دیگری مجهز به ۶ گیگابایت رم خواهد بود.

همچنین گفته شد که هر دو مدل سرفیس فون با پردازنده کاملا جدید و قدرتمند اسنپدارگون ۸۳۵ شرکت کوالکوم کار خواهند کرد که از قرار سامسونگ نیز در نظر دارد تا در مجموعه Galaxy S8 در دست ساخت خود از چنین پردازنده‌‌ای بهره بگیرد. شایعه دیگر این که نمونه اولیه ۶ گیگابایتی سرفیس فون از طریق داک کانتینیوم با نرم‌افزارهای x86 سازگار خواهد بود حال آن که در مدل ۴ گیگابایت چنین قابلیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین از گفته‌ها این گونه برمی‌آید که نمونه‌های اولیه سرفیس فون مجهز به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با میزان وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و احتمالا با لوازم جانبی لپ تاپ سرفیس پرو از قبیل صفحه کلید و قلم استایلوس همخوانی دارند. البته هم‌اکنون واقعا نمی‌توان هیچ یک از این جزییات را تایید کرد.

انتظار می‌رود که دست کم سه نمونه سرفیس فون در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل رداستون ۳ (Redstone 3) عرضه شود. در مقایسه با رداستون ۲ (که احتمالا اوایل سال آینده میلادی برای گوشی‌های ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود)، این احتمال هست که رداستون ۳ به روزرسانی بزرگ‌تر و مهمتری باشد.

پی نوشت: تصویری که به مطلب پیوست شده سرفیس فون رندر شده مبتنی بر شایعات است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Microsoft-Surface-Phone-Snapdragon-835_id88280″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار