حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی رفتار کودکان متصل به اینترنت در محیط آنلاین

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی

روابط عمومی شرکت ایدکو توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛امروز ما به هشدارهایی در مورد خطرات اینترنت برای کودکان و حتی یک مرحله قبل از آن به محافظت از کودکان خود در این دنیای پرمخاطره و جذاب می پردازیم.

اهمیت روابط والدین و فرزندان

روابط صحیح بین والدین و فرزندان می تواند برخی از مسائلی که در اصل نباید برای فرزندان رخ دهد را حفظ کند و باعث شود آن ها روی زیبای دنیای مجازی را ببینند و ارتباطاتی بهتر داشته باشند. پدر و مادر می توانند برای فرزندان خود خطرات دنیای سایبری را به طور کامل شرح دهند و آن ها را از پیامد ها و هشدارهای لازم در دنیای آنلاین باخبر کنند. در اینجا نیاز است تا فرزندان اعتماد کاملی نسبت به والدین خود داشته باشند تا بتوانند به نصیحت های آنان گوش دهند و آن ها را در روابط خود لحاظ کنند.

با این حال عملی کردن آن و محتاطانه رفتار کردن فرزندان در این فضا به ندرت عملی می شود. و البته در هر صورت والدین باید آماده ی برقراری ارتباطی بین فرزندان و دنیای مجازی باشند.

لابراتوار کسپرسکی نظرسنجی را برای چگونگی استفاده ی کودکان از اینترنت و دستگاه های هوشمند خود در نظر گرفته است. این پژوهش بین ۳,۷۸۰ خانواده (یک بزرگسال و یک فرزند در هر خانواده) در بین هفت کشور انجام شد. ما تصور کردیم که نتایج به شما برای حل مشکلات این چنینی کمک خواهد کرد. در تصویر زیر متوجه علاقمندی های کودکان و استفاده های نابجای آن ها از اینترنت خواهید شد.

guo_teenage_life-512x1024

صحبت با کودکان

در ابتدا، محققان به کشف نیازهای اساسی کودکان در اینترنت و گوشی های هوشمند آن ها پرداختند. پرسش اصلی این بود: کدام فعالیت آنلاین ارزشمند است برای شما به حدی ارزشمند است که شما در هر شرایطی حاضر نمی شوید آن را رها کنید؟

برخی سوالات مربوط به علاقه ی ارتباطات و برای پیدا کردن معنای اولیه و ثانویه ارتباطات از نگاه کودکان بود و اینکه کودکان بیشتر دنیای مجازی را ترجیح می دهند یا دنیای واقعی؟ همچنین کارشناسان در سوالات خود از کودکان تعداد دوستان آن ها را در شبکه های اجتماعی و مواردی که آن ها با دوستان خود به اشتراک می گذارند را پرسیدند.

علاوه بر این، ما به دنبال شناسایی کودکانی بودیم که اطلاعات را جستجو می کنند و اغلب منابع آنها قابل اعتماد است. ما همچنین بسیار کنجکاور بودیم که کودکان چگونه وضعیت خطرناک دنیای سایبری را درک می کنند. کارشناسان از کودکان پرسیدند که دنیای سایبری را امنتر می دانید یا دنیای واقعی؟

صحبت با والدین

پرسش های کمتری از والدین نسبت به فرزندان پرسیده شد. ما از آن ها پرسیدیم که چرا تصمیم گرفتند به فرزندان خود دستگاه ها متصل گجت، بدهند و وابستگی آنها به دستگاه های متصل خود ( مثل صحبت کردن با تلفن هوشمند خود در تخت خواب، استفاده از تلفن هوشمند در جمع خانواده و غیره) تا چه اندازه است. همچنین از والدینی که کودکانشان تجربه ی مزاحمت سایبری داشتند در مورد جزئیات آن سوال پرسیده شد. لابراتوار کسپرسکی با توجه به نظر سنجی و ملاحظه ی رفتارهای آنلاین کودکان در دنیای سایبری محصول کنترل کودکان توسط والدین را توصیه کرد. این محصول که برای تمام کودکانی که زندگی دیگری در دنیای سایبری دارند، مناسب است و  امکانات زیادی را به والدین برای کنترل رفتار فرزندان خود در زمانی که آن ها متصل هستند، می دهد.

  منبع: کسپرسکی آنلاین

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....