حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل گوشی آیفون تاشو با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر می‌سازد؟

شرکت اپل توانسته‌ است تا با موفقیت حق امیتاز (patent) “دستگاه‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر” را به تصویب برساند و به نظر می‌آید در آینده به طور بالقوه شاهد عرضه گوشی موبایل آیفون تاشو باشیم.

حق امتیاز موبایل‌های تاشوی اپل

این حق امتیاز در سال ۲۰۱۴ در اداره ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید. حق امتیاز اپل شامل ارایه گوشی موبایل با صفحه نمایش OLED است.

همه حرف‌های تکراری که درمورد گوشی آیفون ساخت اپل زده می‌شود همان‌هایی است که به تدریج با هدف حفظ عامل سادگی در طراحی لحاظ می‌شود. چنان چه اپل واقعا در فکر تحقق ایده گوشی هوشمند تاشو باشد، باز برای نخستین بار در تاریخ است که از این شرکت نوعی گوشی خواهیم دید که شباهت بسیاری به تلفن‌های تاشو دارد.

این کار اگرچه در حد حدس و گمان است اما از آن نظر که اپل می‌تواند بر خلاف انتظارات از ویژگی جدید پرده بردارد، تن به تصویب این حق امتیاز داده است.

سایت سی ان یی تی (CNET) که پیشگام در نقد و بررسی محصولات فناوری است این اطلاعات را از اپل فاش کرده اما این در حالی است که این شرکت هنوز اظهار نظر رسمی در این خصوص نکرده است.

سازوکارهای تاشو

براساس آن چه که در تصاویر این حق امتیاز آمده، دستگاه مورد ادعا قادر به انجام شمار زیادی از سازوکارهای گوشی تاشو است.

یکی از سازوکارهای این دستگاه برخورداری از دو صفحه نمایش در دو طرف صفحه تاشو است که به شکل لولایی طراحی شده است. یعنی کاربر از هر طرف که بخواهد می‌تواند صفحه نمایش گوشی را بخواباند.

سازوکار دیگر انعطاف‌پذیر بودن صفحه نمایش است به طوری که به حالت چهره به چهره درمی‌آید.

یک نمونه دیگر شبیه به حالتی است که مدل Lenovo Yoga دارد و گوشی به حالت خیمه و چادر تبدیل وضعیت می‌دهد. در این حالت صفحه نمایش تا می‌شود و به شکل زاویه رو به بالا می‌نشیند.

طرح‌های جالب زیادی می‌توان برای گوشی‌های تاشو متصور شد و اپل نیز می‌تواند دست به ابداع و اجرای روش‌هایی بزند که به جای شباهت به دیگر گوشی‌های هوشمند به سبک و سیاق خودش باشد.

اپل گوشی آیفون تاشو خواهد ساخت؟

ثبت حق امتیاز ممکن است به این معنی باشد که شرکت مصمم به اجرای طرحی است که به انجام رسانده و یا فقط خواسته ایده‌ای را قبل از این که به فکر دیگران برسد به نام خود ثبت کند. لزوما هر حق امتیازی در آینده به وهله عمل نخواهد رسید. بنابراین هنوز نمی‌توان به ضرس قاطع گفت که اپل با ثبت چنین حق امتیازی چه در سر دارد.

با این همه، اپل مطمئنا باید پیش از دیگر شرکت‌ها برای این کار عجله کند چون با غولی مثل سامسونگ سر و کار دارد که او نیز اعلام کرده در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۷ تولید گوشی‌های هوشمند تاشو را در دستور کارهای اجرایی خود قرار دهد. از دیگر شرکت‌هایی که پا در این راه گذاشته‌اند می‌توان از لنوو، شیائومی و ال‌جی نام برد.

به نظر شما همه گوشی‌های هوشمند روزی تاشو خواهند شد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.techtimes.com/articles/186721/20161123/apple-to-make-foldable-iphone-with-flexible-display-soon-newly-won-patent-says-yes.htm”]techtimes[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار