حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلفی گرفتن به چه قیمتی!؟

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید

آن طور که از تازه‌ترین گزارش برمی‌آید، در بیش از ۲۹ ماه گذشته، یعنی دقیقا تا آخر ماه سپتامبری (شهریور و مهر ۹۵) که پشت سر گذاشتیم، ۱۲۷ نفر به هنگام گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست داده‌اند!

این گزارش می‌گوید که ۶۰ درصد این مرگ‌ها در کشور هند رخ داده و ۶٫۳ درصد آن در ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاده است.

در این جا منظور از مرگ ناشی از گرفتن عکس سلفی لزوما فقط شامل کسی نمی‌شود که در حال گرفتن عکس سلفی بوده است.

این گزارش، که از سوی دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University) و چند دانشگاه در هند منتشر شده، به طور کلی ۸ عامل عمومی را در مرگ‌های ناشی از گرفتن عکس سلفی مشخص کرده است که عبارتند از: سقوط از ارتفاع، غرق شدن در آب، ارتفاع و آب به طور همزمان، قطار، اسلحه، وسایل نقلیه، جریان برق و حمله حیوانات.

بررسی‌ها نشان داده که آقایان ۷۶ درصد مرگ‌های عکس سلفی را رقم زده‌اند؛ هرچند جالب است بدانید که خانم‌ها بیشتر از آقایان عکس سلفی می‌گیرند! همچنین ۷۰ درصد مرگ‌های سلفی در سن ۲۴ سالگی یا کمتر اتفاق افتاده است. نکته جالب توجه دیگر این که علاقه و اشتیاق برای گرفتن عکس سلفی در نسل کنونی هزار سوم بیشترین افزایش را داشته است.

این گزارش از سوی دیگر نگاهی محاسباتی و علمی به موضوع داشته و تلاش کرده تا میان عکس سلفی خطرناک و غیر خطرناک تفاوت و تمایز قایل شود. با این همه، به نظر می‌رسد که در چنین مواردی رجوع به عقل سلیم راه‌گشاتر از نگاه علمی صرف به پدیده گرفتن عکس سلفی در شرایط ایمن و مطمئن است.

بی‌نیاز از گفتن است که عکس سلفی گرفتن روی نرده آهنی طبقه سی و ششم یک ساختمان بلند مرتبه کار امن و عاقلانه‌ای نیست. همچنین عکس گرفتن با مار زنگی را هیچ آدم عاقلی توصیه نمی‌کند. کافی است تا هر کسی احتیاط لازم را به هنگام سلفی گرفتن داشته باشد تا بتواند از این پدیده جان سالم به در ببرد!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Rising-selfie-deaths-is-a-worldwide-phenomenon_id88066″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdadpesar

ملت رد دادن

[Saeed Mohammadi]

خدا شفا بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار