حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خیابان ها از نگاه یک خودرو خودران شرکت تسلا

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

خودورهای خودران بدون شک آینده صنعت خودرو هستند، آینده ای که دیر یا زود بالاخره به وقوع می پیوندد و آن روز می آید که ما شاید برای نوه های خود قصه کنیم که روزی روزگاری باید خودمان رانندگی می کردیم! تصورش خیلی بعید نیست، نگاهی به ۳۰ سال گذشته و پیشرفت فناوری داشته باشید! حال که نگاهی دقیق تر می کنم شاید نوه که نه، حتی برای فرزندان خود چنین قصه ای را تعریف کنیم! در ادامه می خواهیم نگاهی داشته باشیم به خیابان ها از نگاه یک خودرو خودران از شرکت تسلا، مسلما برای شما هم جالب است که این خودرو خودران چطور در خیابان رانندگی می کنند، با ترنجی همراه باشید.

elon-musk-says-teslas-fully-autonomous-cars-will-hit-the-road-in-3-years

خودرو های خودران برای فهمیدن اتفاقاتی که در خیابان و اطراف آن ها رخ می دهد نیاز به “دیدن” دارند، این دید توسط چند دوربین به آن ها داده می شود و سپس موضوعات موجود در ورودی از دوربین ها پردازش می شود. این پردازش باید خیلی دقیق و سریع باشد چرا که رانندگی و حادثه هایی که در ان رخ می دهد شوخی بردار نیست و خسارت جانی در پی دارد.

این ماشین ها موضوعات مختلف را شناسایی می کنند، علایم راهنمایی رانندگی را نیز همینطور، به خطوط جاده توجه می کنند و همه کارهایی که باید شما به عنوان یک راننده مقید به قوانین انجام دهید را انجام می دهند. اجازه بدهید ببینیم این اتفاق چطور رخ می دهد؟

[aparat id=”GV0fZ”]

تماشای نسخه باکیفیت ویدیو

بسیار تاثیرگذار بود اما سوالی که پیش می آید اینجاست که این خودرو ها در جاده هایی بدون علایم رانندگی، در شرایط آب و هوایی نامساعد و یا دید پایین چطور می توانند رانندگی کنند؟ در بزرگراه ها و با ترافیک عجیب چطور؟ مسلما این ها مواردی که با پیشرفت قدرت پردازش، دوربین ها و هوش مصنوعی می توانند بهبود بیابند.

نظر شما درباره خودروهای خودران چیست؟ ایده جذابی است نه؟ به خصوص پارک دوبل خودکار آن ها که خب البته هم اکنون روی خیلی از ماشین ها وجود دارد!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/11/19/tesla-self-driving-demo-shows-car-view/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad.danesh

چقد امکاناتش شبیه پراید بود … کپی تا کی ???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)