حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جای نگرانی نیست اما اپل اطلاعات تماس آیفونی‌ها را ضبط می‌کند!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حتما بخوانید

در هفته‌ای که گذشت شرکت نرم‌افزار روسی موسوم به الکوم‌سافت (Elcomsoft) فاش کرد که شرکت اپل همه اطلاعات تماس‌هایی که با گوشی آیفون انجام می‌شود را ثبت و ضبط می‌کند.

این کار اپل شامل ضبط تماس‌های انجام شده با Face Time و حتی Whats App و Skype نیز می‌شود. سوال این است که اطلاعات این تماس‌ها کجا ثبت و ضبط می‌شوند؟ پاسخ داده‌اند که در iCloud ذخیره‌سازی می‌شوند اما تنها در صورتی که دارنده گوشی آیفون قابلیت انجام چنین کاری را در دستگاه خود فعالسازی کرده باشد. به فرض این که بیشتر کاربران واجد چنین قابلیتی باشند، خواه ناخواه بر غالب کاربران گوشی‌های آیفون تاثیراتی می‌گذارد.

اطلاعاتی که ثبت و ضبط می‌شوند شامل شماره تلفن، تاریخ و ساعت تماس و نیز مدت زمان تماس است. چنان چه این اطلاعات از روی گوشی آیفون حذف نشوند، به مدت چهار ماه در iCloud خواهند ماند اما اطلاعات تماس انجام شده با Face Time تا ۳۰ روز نگه‌داری خواهند شد. همچنین مکالمات انجام شده شامل محتوای ذخیره شده در iCloud نخواهد بود.

شرکت اپل در این باره اظهار کرده است که این کار را با هدف دسترسی آسان‌تر کاربران به تماس‌های انجام شده خود از هر دستگاهی انجام می‌دهد. اپل همچنین توصیه کرده است که کسانی که iCloud را روی دستگاه‌های iOS خود فعال کرده‌اند برای محافظت از اطلاعات خود گذرواژه‌ای قوی و مطمئن تعریف کنند.

سخنگوی اپل در این خصوص گفته است:

«موضوع همگامسازی تاریخچه تماس‌های کاربران با هدف دستیابی آسان‌تر به‌ این اطلاعات از هر دستگاهی انجام می‌شود. اطلاعات هر دستگاهی با رمزی که کاربر تعریف می‌کند محافظت می‌شود و دسترسی به اطلاعات iCloud از قبیل نسخه‌های پشتیبان مستلزم برخورداری از Apple ID و گذرواژه است. اپل به همه کاربران خود توصیه می‌کند تا گذرواژه‌ای قدرتمند تعریف کنند و قابلیت احراز هویت دو عاملی (two-factor authentication) را به کار بگیرند.»

پر پیدا است که اپل در پی ایجاد نگرانی برای کاربران خود نیست. با این همه، برخی از دارندگان دستگاه‌های اپل از این بابت ابراز نگرانی کرده‌اند که رمز اطلاعات آنان در iCloud روزی هک شود و یا لو برود. به چنین افرادی توصیه شده است تا iCloud را در آیفون خود غیرفعال کنند تا دچار ترس بی‌مورد نشوند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Apple-keeps-iPhone-call-data-in-iCloud-but-says-it-is-for-users-convenience_id87988″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار