حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بر اساس یک گزارش جدید، اپل به صورت جدی در نظر دارد تا تولید آیفون را به داخل آمریکا بیاورد!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکاس و چه بخواهیم یا نخواهیم تاثیر یک سیاست جدید بر تمام ابعاد یک جامعه تاثیر گذار خواهد بود. شرکت‌هایی چون اپل و مایکروسافت هم به دلیل ماهیت اصلی از این تاثیر پذیری بی بهره نخواهند بود هر چند که بدون شک شرکت‌های دیگر هم برای این که بازار آمریکا را از دست ندهند، تاثیر و تغییرات را قبول خواهند کرد اما در راس امور ترامپ با اپل دست و پنجه نرم می‌کند. اگر به یاد داشته باشید ترامپ گفت به دلیل همکاری نکردن اپل با دولت باید این شرکت را بایکوت کرد و بعد از ان اشاره داشت که هر محصولی که خارج از آمریکا تولید شود و سپس بخواهد وارد خاک این کشور شود باید مالیات ۳۵ درصدی را تجربه کند! به زبان دیگر به اپل گفت اگر میخوای جضور موفق‌تری در بازار کشور خودت داشته باشی، کارخانه اصلی به داخل خاک منتقل کن. در ادامه همراه باشید.

امروز این مورد تایید شد و به نظر می‌رسد خود اپل هم با این قدرت نمایی ترامپ مشکلی ندارد. همانطوری که در جریان هستید، اپل دو شریک اصلی را در چین دارد. فاکسکان و پگاترون که وظیفه اصلی تولید اسمارت‌فون و تبلت این شرکت را بر عهده دارند. ایده انتقال کارخانه تولید به خاک کشور آمریکا توسط اپل به این دو شرکت مطرح شده است و به نظر می‌رسد موافقت های اولیه هم صورت گرفته زیرا ممکن است نهایت تا ۵ ماه بعد از رسمی شدن ترامپ، انتقال انجام شود!

البته بر اساس صحبت‌های منتشر شده این انتقال هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت که مسلما بر روی قیمت نهایی محصول هم تاثیر گذار است اما در نظر داشته باشید در حالت عادی باید ۳۵ درصد هزینه بیشتری در صورت تولید در چین پرداخت شود پس این امر می‌توان هزینه کمتری برای اپل به نسبت مالیات در آینده باشد.

البته یک سری از منابع گفته اند که در فاز اول ممکن است قیمت تمام شده آیفون حدودا دو برابر بشود که در این صورت اپل امکان دارد سهم زیادی از بازار را از دست بدهد. در هر صورت باید ببینیم که این انتقال کارخانه تولید نهایی خواهد شد یا خیر!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Report-Apple-considers-building-the-iPhone-in-the-U.S._id87928″]phonearena[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....