حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده ی Snapdragon 835 : اولین پردازنده ی ۱۰ نانومتری کوالکوم

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

امروزه معیار های بسیار مهمی برای انتخاب یک گوشی هوشمند وجود دارد که پردازنده و قلب تپنده ی یک گوشی می تواند کلیدی ترین معیار برای انتخاب آن گوشی باشد .

پردازنده ها در گوشی های هوشمند روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند تا به سمت قدرت بیشتر ، امکانات بیشتر و ابعاد کوچکتر حرکت کنند . کمپانی کوالکوم و پردازنده های قدرتمندی که ارائه کرده است همیشه توانسته نسل گوشی های هوشمند را رو به جلو حرکت دهد و زمینه ای را برای آمیخته کردن تکنولوژی های دیگر فراهم کند که از نمونه این تکنولوژی ها می توان به سیستم  Quick Charge اشاره کرد .

چندی پیش در خبر پردازنده ی جدید Snapdragon 830 با ویژگی پشتیبانی از Quick Charge 4.0 مشاهده کردیم که این کمپانی پردازنده های ۸۳۰ را در صف تولیدات خود قرار داده است که امکان استفاده از فناوری Quick Charge 4 را برای کاربران گوشی های هوشمند فراهم می آورد . با استناد به اخباریکه در وبسایت خبری phonearena منتشر شده است ، این کمپانی مشهور اعلام کرده است که عرضه ی پردازنده ی Snapdragon 835 خود را در اوایل سال ۲۰۱۷ ، برنامه ریزی کرده است . کوالکوم و کمپانی سامسونگ پردازنده های ۸۲۰ را با مشارکت باهم عرضه کردند همچنین برای پردازنده ی Snapdragon 835 نیز این دو کمپانی گردهم آمدند تا بازهم پردازنده ای قدرتمند را عرضه کنند ، در ادامه با بررسی این پردازنده با ما همراه باشید .

پردازنده ی Snapdragon 835 با تکنولوژی ۱۰ نانومتری ساخته شده است که در مقایسه با پردازنده ی ۸۲۰ که ۱۴ نانومتر می باشد ، ۴ نانومتر کوچک تر می باشد و با در اختیار داشتن این نسل از پردازنده های کوالکوم ، گوشی های هوشمند به پردازنده هایی کوچکتر و کارآمد تری مجهز می شوند در حالی که انرژی مفید بیشتری را برای سیستم گوشی در اختیار میگذارد . نسل جدید این پردازنده ها در مقایسه با Snapdragon 820 باعث شده ۳۰% کوچکتر شوند و ۲۷% کارایی بیشتری نسبت به قبل داشته باشند و همینطور ۴۰% بیشتر انرژی مفید را در اختیار گوشی هوشمند قرار میدهد ، که همه و همه در کنار هم باعث میشود در داخل گوشی فضای بیشتری وجود داشته باشد و به عبارتی اجزای دیگر در داخل گوشی فرصت نفس کشیدن داشته باشند و مهمتر از همه عمر مفید باتری را افزایش میدهد .

این پردازنده های جدید با پشتیبانی از نسل جدید fast-charging کمپانی کوالکوم یعنی Quick Charge 4 ، باعث شده تا ۲۰% سریع تر نسبت به Quick Charge ۳ گوشی های هوشمند را شارژ کند و همچنین سیستم Quick Charge 4.0 با USB Type-C کاملا سازگار است و دیگر از آرام شارژ شدن گوشیتان رنج نخواهید برد .

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Qualcomm-announces-Snapdragon-835-Samsung-provided-10-nm-tech-more-power-smaller-footprint_id87908″]phonearena[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان وزیری
........