حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام فناوری Quick Charge 4.0 را رسما معرفی کرد: ۵ ساعت استفاده تنها با ۵ دقیقه شارژ

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید

حدود چهار سال پیش تنها معیاریکه برای باتری گوشی های هوشمند مورد اهمیت بود ، حجم باتری ها بود و صحبتی از سیستم Fast-Charging یا همان شارژ سریع در میان نبود به این دلیل که پردازنده ها نیز آن زمان آنقدر پیشرفته نبودند تا بتوانند زمینه ی استفاده از این تکنولوژی را فراهم کنند .

اما امروزه با پیشرفت در تکنولوژی گوشی های هوشمند و همچنین پردازنده های آنها ، باعث شده تا سیستم های پیشرفته ی دیگری نیز به گوشی های هوشمند راه پیدا کنند . چندی پیش با نسل جدید پردازنده های این کمپانی در خبر پردازنده ی Snapdragon 835 : اولین پردازنده ی ۱۰ نانومتری کوالکام آشنا شدیم و مشاهده کردیم که قرار است این کمپانی با نسل جدید پردازنده های خود و همچنین فناوری Quick Charge 4.0 انقلاب بزرگی را در گوشی های هوشمند رقم بزند .

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشیتان به مقدار کافی شارژ نداشته باشد و شما قصد بیرون رفتن داشته باشید اما نه زمان کافی برای شارژ کردن گوشی خود دارید و نه شارژر قابل حمل ، چه چیزی می تواند در این شرایط به شما کمک کند ؟ فقط با فناوری Quick Charge 4.0 شما قادر هستید که ۵ ساعت استفاده ی مفید را تنها با ۵ دقیقه شارژ کردن توسط این تکنولوژی به ارمغان بیاورید که با این تکنولوژی شارژ شدن گوشی ها بسیار آسان می شود و می تواند بسیاری از نگرانی ها را برای کاربر از بین ببرد و کمتر زمانی پیش می آید که گوشی شما شارژ نداشته باشد بالاخره هر جا که باشید ۵ دقیقه زمان دارید !!

برای مثال گوشی هایی مانند HTC 10 ، LG G5 و Galaxy S7 که برای ۱۰۰% شارژ به ۸۰ تا ۱۰۰ دقیقه زمان لازم دارند ، با استفاده از این فناوری تنها در کمتر از ۳۰ دقیقه میتوانید گوشی خودتان را ۱۰۰% شارژ کنید و در ادامه باید گفت که فناوری Quick Charge 4.0 کاملا با درگاه TYPE – C سازگار می باشد و به زودی با فناوری USB-PD یا همان USB Power Delivery نیز کاملا سازگار خواهند شد .

هر آنچه که باید درباره ی فناوری Quick Charge 4.0 بدانیم :

  • پردازنده های ۸۳۰ و پردازنده های ۸۳۵ با استفاده از تکنولوژی Intelligent Negotiation for Optimum Voltage (INOV) technology یا همان بهینه سازی هوشمند ولتاژ باعث میشود تا مقدار دقیق قدرتی که به باتری میرسد و باتری میتواند آن را تحمل کند را شناسایی کند که به عبارتی از رساندن قدرت بیش از حد به باتری و داغ کردن باتری گوشی جلوگیری میکند و زمانی که نیاز باشد انرژی را پایین می آورد تا باتری گوشی هوشمند داغ نکند و از انفجار آن جلوگیری کند . ( که این می تواند چاره ی راه منفجر شدن گوشی گلکسی نوت ۷ باشد )
  • میسر شدن ۵ ساعت استفاده ی مفید تنها با ۵ دقیقه شارژ کردن
  • سازگار بودن با درگاه TYPE – C و همینطور فناوری USB-PD یا همان USB Power Delivery
  • با استفاده از تکنولوژی جدید Power Save به کار گرفته شده ، گوشی هوشمند به صورت گام به گام یا stepwise شارژ می شود تا مطمئن باشد بیش از ۸۰% ظرقیت شارژ اورجینال باتری بعد از ۵۰۰ باز شارژ کردن حفظ می شود

و در آخر باید به گفته ی کمپانی کوالکام اشاره کرد که می گوید “” با استفاده از شارژ گام به گام و stepwise و طبیعتا روند پیشرفته ی شارژ شدن گوشی های هوشمند ، باعث می شود تا میزان درستی از ولتاژ به باتری انتقال داده شود و در نتیجه ی این امر از سیستم گوشی ، باتری و همینطور کابل های گوشی ها حفاظت میشود و همینطور گرما و حرارت گوشی های هوشمند کنترل شده و از منفجر شدن گوشی های هوشمند جلوگیری می کند “” .

فناوری Quick Charge 4.0

فناوری Quick Charge 4.0. فناوری Quick Charge 4.0

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان وزیری
........