حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت بوئینگ در حال ساخت گوشی با حالت خود تخریبی است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، فناوری‌های نوین، موبایل

شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» نیز در حال ساخت نوعی تلفن هوشمند با نام «بوئینگ بلک» است. این غول هوا ـ فضا از سال ۲۰۱۴ کار ساخت این گوشی را آغاز کرده که دارای ویژگی جالب است؛ حالت خود تخریبی!

گوشی «بوئینگ بلک» هنگامی که در معرض خطر قرار بگیرد به صورت خودکار شروع به نابود کردن قطعات داخلی می‌کند تا به این شیوه از اطلاعات فوق‌العاده حساس محافظت کند. شرکت بوئینگ هم‌اکنون آماده آزمایش میدانی این گوشی است و برای این که بتواند به بهترین شکل ممکن از این گوشی کار بگیرد تصمیم دارد آن را در اختیار بهترین کسی که می‌توان سراغ گرفت، بگذارد.

مایکل راجرز، رییس آژانس امنیت ملی (سیا)، جزو نخستین کسانی است که گوشی هوشمند «بوئینگ بلک» را مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌دهد. راجرز کسی است که روزانه اسناد فوق سری در اختیار دارد و از این رو بهترین گزینه برای به کارگیری و آزمایش گوشی هوشمند «بوئینگ بلک» به شمار می‌آید. این که بوئینگ حاضر شده تا برای آزمایش گوشی خود چنین هزینه‌ای را متقبل شود نشان می‌دهد که در حال نزدیک شدن به مرحله تولید انبوه این گوشی هوشمند است. البته با آزمایش کنندگان اتمام حجت شده است که اجازه ندارند تا در این آزمایش اطلاعات نظامی را جایی بازگو کنند.

گوشی «بوئینگ بلک» هنگامی که به شبکه جهانی سامانه ارتباطات هوشمند (JWICS) فوق سری متصل می‌شود در محافظت از اطلاعات قابلیت بهتری در مقایسه با ماشین مجازی دارد و سرعت عمل بیشتری از خود نشان می‌دهد. این گوشی همین که مورد دستکاری قرار بگیرد شروع به پاکسازی همه اطلاعات و نرم‌افزارها می‌کند تا دیگر قابل استفاده نباشد. همچنین چنان چه مانند گلکسی نوت ۷ خود به خود آتش بگیرد، دقیقا همان اتفاقی است که در ماموریتی غیرممکن از دستگاه برقراری ارتباط انتظار می‌رود.

درست است که این گوشی هوشمند با هدف استفاده در حوزه‌های دولتی ساخته و عرضه می‌شود اما از فن‌آوری دو سیم کارت نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربر می‌تواند بدون نیاز به تعویض گوشی هم استفاده شخصی و هم کاری از «بوئینگ بلک» داشته باشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.neowin.net/news/real-world-testing-begins-for-boeings-self-destructing-smartphone”]neowin[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار