حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به شارژ سریع در سال ۲۰۱۶

شاید تلفن‌های همراه تنها دستگاه‌های مدرنی باشند که در ۲۰ سال گذشته بیشترین و قابل‌توجه‌ترین تغییرات را به خود دیده‌اند، اما یکی از اجزای درونی این محصولات به اندازه‌ی دیگر اجزاء مانند چیپست پردازنده و دوربین پیشرفت نداشته است. بله درست حدس زده‌اید داریم در مورد باتری‌های لیتیومی که انرژی مورد نیاز تلفن‌های شما را تأمین می‌کنند صحبت می‌کنیم پس در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بسیاری از مردم تا پیش از فاجعه‌ای که برای گلکسی نوت ۷ رخ داد به تکنولوژی قدیمی این باتری‌ها اطمینان داشتند، اما این اتفاقات نشان داد که حتی یک تکنولوژی آزمون پس داده مانند باتری‌های لیتیومی نیز وقتی بیش‌ازحد به آن فشار وارد شود ممکن است به شکل غیرمنتظره‌ای سوء عملکرد داشته باشد.

این باتری‌ها توسط بسیاری از شرکت‌ها برای شارژ سریع‌تر تحت فشار قرار گرفته‌اند. کوآلکام سازنده‌ی چیپست‌های محبوب اسنپدراگون پایان سال ۲۰۱۵ شارژ سریع نسخه‌ی ۳٫۰ خود را معرفی کرد و بسیاری از پرچم‌داران امسال از آن استفاده کردند. دیگر شرکت‌ها نیز راهکارهای خود را برای شارژ سریع‌تر پیش گرفته‌اند؛ اما در نهایت مزایای شارژ سریع قابل چشم‌پوشی نیستند و حداقل دیگر نیازی نیست که تمام طول شب گوشی خود را زیر شارژ بگذارید و کافی است تنها ۳۰ دقیقه در هر زمانی که فرصت دارید گوشی خود را به برق متصل کرده تا باتری شما به اندازه‌ی قابل‌توجهی مجدداً شارژ شود.

حالا می‌توانید در نمودار زیر نگاهی به پرچم‌داران سال ۲۰۱۶ و سرعت شارژ سریع آن‌ها داشته باشید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید.

۱

همان‌طور که می‌بینید سه گوشی حساب خود را در این زمینه از دیگران جدا کرده‌اند: Moto Z Driod Edition، OnePlus 3 و ال‌جی G5؛ هر یک از این محصولات در کمتر از یک ساعت و پانزده دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شوند.

این یک امتیاز قابل‌توجه است به‌ویژه با در نظر گرفتن اینکه شارژ شدن باتری‌ها به‌صورت خطی انجام نمی‌پذیرد و چند درصد پایانی بیش از همه زمان می‌برد.

 در ضمن این موضوع نیز جالب توجه است که پرفروش‌ترین پرچم‌دار فعلی دنیا یعنی آیفون ۷ همچنان هیچ نوعی از شارژ سریع را پشتیبانی نمی‌کند و ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه‌ی دردآور برای شارژ شدن کامل این محصول زمان نیاز است. آیفون ۷ Plus حتی بیشتر از این مدت و حدود ۳ ساعت و ۱۷ دقیقه زمان نیاز دارد تا شارژ شود. در این موضوع به‌وضوح اپل از رقبای اندرویدی خود عقب مانده است.

نمودار زیر نیز سرعت شارژ پرچم‌داران ۲۰۱۵ را نشان می‌دهد و شاید مقایسه‌ی این محصولات با جانشین‌های امسال آن‌ها جالب‌توجه باشد.

۲

جالب است بدانید که سریع‌ترین نمره در شارژ سریع به ال‌جی V10 که یکی از پرچم‌داران سال گذشته‌ی شرکت آل جی است تعلق داشته و این دستگاه تنها در ۱ ساعت و ۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود و حتی از تمامی پرچم‌داران امسالی نیز سریع‌تر است.

حالا باید منتظر ماند و دید محصولاتی که همچنان در این ناحیه ضعیف عمل کرده اند، آیا می‌توانند خود را به رقبا نزدیک کنند؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Fastest-charging-phones-2016-edition_id87485″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Adroit

دوستان اپلی
شارژر سریعی برای آیفون ۷ سراغ ندارید که اونو توی ۱ ساعت و نیم شارژ کنه و از طرفی هم “امن” هم باشه ؟؟
ممنون میشم جوابمو بدید

MH_R O Y A L

چرا هست شارژر اصلی ۲A آیپد را تهیه کنید ، مدت شارژ را کمتر از نصف خواهد کرد. به نظرم اپل باید برای سری پلاس به جای شارژر ۱A شارژر ۲A بگذاره. تقریبا”همه این گوشیها با شارژر ۱A همین مدت طول میکشه .

redshark

خیلی از این جور بررسی ها بدم میاد. یکی مرد باشه باتری گوشی هایی که دو سال از شارژ سریع استفاده کردن رو بررسی کنه ببینه سالم مونده یا نه. شارژ سریع عالیه به شرطی که بلند مدت روی باتری اثر منفی نذاره. من فکر کنم اینایی که بیش از حد سریع شارژ میشن به زودی با افت راندمان باتری مواجه میشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش