حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوزفونی که گفته می شد با پردازنده رده لپتاپ ارایه می شود یک پروژه لغو شده Dell است؟

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | ٌٌWindowsPhone، شایعات

روزهای گذشته شایعه هیجان انگیزی درباره سرفیس فون احتمالی مایکروسافت یا ویندوزفونی از شرکت ثالث منتشر شد. یک ویندوزفون که طراحی چشم نوازی داشت و قرار بود با پردازنده قوی اینتل در رده لپتاپ ها ارایه شود. امروز اما شایعات بیشتری درباره این شایعه (!) منتشر شده است که با هم آن ها را دنبال خواهیم کرد.

microsoft-said-to-be-working-on-a-phone-powered-by-a-intel-laptop-class-processor-1

حقیقت این است که طرفداران ویندوزفون مدت زیادی است منتظر یک معجزه هستند، از شایعات پیرامون لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال که قرار بود ناجیان ویندوزفون باشند تا سکوت مرگبار بعد از آن و البته درخشش نو-اخترهایی چون HP Elite X3 که سهم خاصی از بازار را نگرفت اما پرچمدار به روز این اکوسیستم است.

به همین دلیل همگی منتظر رونمایی یا شایعات ارایه یک پرچمدار شایسته برای اکوسیستم موبایل مایکروسافت یا حتی ویندوزفونی میانه یا پایین رده هستیم، شرکتی در زمینه دسکتاپ همتا ندارد اما در بازار جایی ندارد! به تازگی مشخص شده است دستگاهی که در تصاویر بالا می بینید به راستی یک پروژه از شرکت Dell بوده و در آن قرار بر تولید یک موبایل با پردازنده X86 اینتل به منظور اجرای ویندوز کامل روی موبایل بوده است. حتما می توانید حدس بزنید که پردازنده آنچنینی در موبایلی به این ضخامت جای نمی گیرد و علاوه بر آن نیاز به فن خنک کننده دارد. به این دلیل که اینتل نیز نگاهی به تولید پردازنده های رده پایین ندارد، دل نیز این پروژه را لغو کرده است. تصاویر لو رفته نیز مربوط به نمونه پیش تولید دستگاه مذکور است.

هر چند هیچ بعید نیست که دل یا مایکروسافت اقدام به تولید موبایلی که بتواند ویندوز کامل را اجرا کند، کنند اما تا آن زمان اول باید محدودیت های سخت افزاری از پیش رو برداشته شود و هم اینکه باید دید اصلا ویندوز کامل برای یک موبایل می تواند مفید و کاربردی باشد یا خیر!

نظر شما چیست؟ ویندوزفون یا ویندزو ۱۰ موبایل بدون هیچ دستگاه به روز و مشخصی آیا می تواند به حیات خود ادامه دهد؟ آنطور که مشخص است که تمایلی به تولید در این اکوسیستم پر نمی زند!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Windows-Phone-with-Laptop-class-processor-was-a-Dell-prototype-with-X86-chip-full-Windows-inside_id87471″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

اگه بشه گرما این پردازنده رو محار کرد تنها سیستم عاملی موبایلی که می تونه ازاین پردازنده لپ تاپ استفاده کنه ویندوز ۱۰ موبایل و کانتینیوم هست که می تونه برنامه های وین۳۲ و استور ویندوز رو اجرا کنه و کاملأ کاربردی خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)