حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دارندگان این گوشی‌ها با واتس اپ خداحافظی کنند!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، موبایل، نرم‌افزار

واتس اپ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به پشتیبانی‌اش از پاره‌‌ای سیستم عامل‌ها و برخی مدل‌های گوشی نوکیا و ویندوزفون پایان می‌دهد.

از این رو، چنان چه شما هم‌اکنون صاحب گوشی‌هایی با سیستم عامل از قبیل Nokia S40، Symbian، S60 و Windows Phone 7.1 هستید خوب است بدانید که این مدل‌ها دیگر مشمول حمایت و پشتیبانی واتس اپ نیستند. از آن جا که مایکروسافت از خیلی وقت پیش حمایت‌اش را از این پلتفرم‌ها برداشته است، دیدن این موضوع که واتس اپ و دیگر شرکت‌ها دست به عمل مشابه می‌زنند زیاد حیرت‌انگیز نیست.

به هر شکل، تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، واتس اپ به حمایت و پشتیبانی خود از گوشی‌هایی که با سیستم عامل‌های بالا کار می‌کنند خاتمه خواهد داد.

حالا که صحبت به این جا کشید، بد نیست تا نگاهی گذرا به گذشته هم داشته باشیم. زمانی که در سال ۲۰۰۹ میلادی واتس اپ شروع به کار کرد، شکل استفاده مردم از موبایل با امروز زمین تا آسمان فرق داشت. فروشگاه نرم‌افزارهای اپل معروف به App Store چند ماهی بود که کارش را آغاز کرده بود. از این جهت، نزدیک به ۷۰ درصد از گوشی‌های هوشمندی که در آن روزگار به فروش می‌رسید دارای سیستم عامل‌هایی بودند که بلک‌بری و نوکیا ارایه داده بودند. سیستم عامل‌های موبایل عرضه شده از سوی گوگل، اپل و مایکروسافت ـ که امروزه ۹۹٫۵ درصد از کل فروش گوشی‌ها را تشکیل می‌دهند ـ در آن زمان در کمتر از ۲۵ درصد از گوشی‌های موبایلی که فروخته می‌شدند به کار می‌رفتند.

حالا که هفت سال از آن زمان گذشته و به پیش رو که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پلتفرم بیشتر گوشی‌های مورد استفاده کاربران تغییر کرده و چیز دیگری است. بنابراین، واتس اپ حق دارد تا به پشتیبانی خود از موبایل‌های با پلتفرم زیر پایان دهد:

بلک بری شامل بلک بر ۱۰

نوکیا مدل S40

نوکیا سیمبین مدل S60

اندروید ۲٫۱

اندروید ۲٫۲

ویندوزفون ۷٫۱

این تصمیم واتس اپ به این خاطر گرفته شد که می‌دانست امروز دیگر بیشتر کاربران از مدل‌های نوکیا S40، نوکیا سیمبین S60 و ویندوزفون ۷٫۱ استفاده نمی‌کنند. با این همه، اگر داشتن اپلیکیشن واتس اپ برایتان خیلی حیاتی است و از سوی دیگر قدرت خرید گوشی‌های جدید را ندارید، تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی فرصت دارید تا همچنان از مدل‌های سیمبین، S40 یا ویندوزفون ۷٫۱ استفاد کنید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://nokiapoweruser.com/whatsapp-support-for-nokia-s40-symbian-s60-windows-phone-7-1-ends-by-2016/”]nokiapoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار