حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرچمدارهای جدید در راهند؛ گوشی‌بازها به فکر پس‌انداز باشند!

سال جاری میلادی در حالی می‌گذرد که گوشی‌بازها در خلال آن شاهد رونمایی شماری گوشی هوشمند جدید بوده‌اند. کسانی که در سال کنونی هنوز دست به خرید گوشی جدیدی نزده‌اند سال ۲۰۱۷ را با شمار زیادی گزینه در انتخاب گوشی آغاز خواهند کرد.

در ادامه این مطلب درنگی خواهیم کرد بر برخی از گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۷ میلادی در دسترس علاقه‌مندان به گوشی‌های جدید قرار خواهد گرفت. بنابراین، این دسته از افراد از همین حالا باید به فکر پس‌انداز باشند.

آیفون ۸

گوشی‌های آیفون ساخت اپل هر ساله جزو گوشی‌های پیشتاز و طلایه‌دار هستند. این شرکت به روال معمول در سپتامبر هر سال از گوشی‌های جدید خود رونمایی می‌کند و از این رو این احتمال زیاد است که اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به روال سابق ادامه دهد و از این رهگذر گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را از پرده بیرون بیندازد.

آیفون ۷ پلاس بزرگ‌تر نخستین گوشی آیفونی است که با دوربین دو لنزی عرضه می‌شود. احتمالا شرکت اپل گزینه دوربین دو لنزی را برای آیفون ۸ نیز اعمال کند. همچنین شایعه شده ایت که اپل در طراحی آیفون ۸ تغییرات اساسی خواهد داد.

نسل فعلی گوشی‌های آیفون مجهز به صفحه نمایش IPS LCD است اما شایعاتی می‌گویند که کارگذاری صفحه نمایش OLED برای آیفون ۸ در دستور کار شرکت اپل قرار دارد.

گوشی آیفون آینده همچنین دارای قابلیت شارژ بی‌سیم (wireless charging) و سارژ سریع (fast charging) خواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس ۸

انتظار این است که سامسونگ گلکسی اس ۸ نخستین گوشی هوشمند پرچمداری باشد که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه و در جریان برگزاری همایش جهانی موبایل رونمایی شود.

پیش از این سایت تک تایمز (Tech Times) گزارش داده بود که سامسونگ ممکن است از خیر صفحه نمایش تخت گذشته و رو به صفحه نمایش‌های منحنی برای همه مدل‌های گلکسی اس ۸ بیاورد.

شایعاتی نیز درگرفته بود که پرچمدار جدید سامسونگ ای بسا مجهز به سیستم بوت دوگانه باشد. به این معنی که کاربران این گزینه را در اختیار دارند تا گوشی خود را بسته به نوع انتخاب و نیاز با سیستم عامل ویندوزفون و یا اندروید مورد استفاده قرار دهند.

درست است که برخی از گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۶ میلادی با رم ۶ گیگابایت ارایه شدند اما شاید جای شگفتی نباشد اگر بشنوید که گلکسی اس ۸ نیز از رم ۶ گیگابایتی برخوردار است.

وان پلاس ۴

شرکت چینی سازنده موبایل با نام وان پلاس (OnePlus) در ماه ژوئن سال کنونی از گوشی خود موسوم به وان پلاس ۳ (OnePlus 3) رونمایی کرد. این شرکت در برنامه خود تصمیم دارد تا در سال ۲۰۱۷ گوشی جدید خود وان پلاس ۴ (OnePlus 4) را رو کند؛ هر چند زمان آن را مشخص نکرده است.

 گوشی وان پلاس ۳ در حال حاضر یکی از چند گوشی مجهز به رم ۶ گیگابایتی است. اگر شایعه‌ها درست باشد این سازنده گوشی بنا دارد تا گوشی وان پلاس ۴ را با مقدار رم ۸ گیگابایت روانه بازارهای جهانی کند.

باتری ۴ هزار میلی آمپری و پردازنده کوالکوم اسنپدراگون ۸۳۰ نیز که هنوز صحت و سقم‌ آن‌ها مورد تایید قرار نگرفته از دیگر قابلیت‌های وان پلاس ۴ است.

اچ تی سی ۱۱

اچ تی سی معمولا گوشی‌های موبایل پرچمدار خود را در نیمه اول هر سال معرفی می‌کند. گوشی اچ تی سی ۱۰ در حالی در آوریل ۲۰۱۶ رونمایی شد که اچ تی سی وان ۹ در ماه مارس همان سال معرف حضور گوشی‌بازها شده بود.

عاشقان سینه چاک گوشی‌های اچ تی سی گوش به زنگ باشند تا شرکت اچ تی سی در ماه مارس یا آوریل سال آینده میلادی از گوشی اچ تی سی ۱۱ (HTC 11) پرده‌برداری کند. گوشی اچ تی سی ۱۰ مجهز به صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی است اما شایعه‌های درگرفته می‌گویند که اچ تی سی ۱۱ با صفحه نمایش ۵٫۵ دو لبه خمیده از راه می‌رسد.

همچنین این گوشی ممکن است دربردارنده تراشه کوالکوم اسنپدراگون ۸۳۰، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باشد.

ال‌جی جی۶

گوشی موبایل ال‌جی جی۶ احتمالا صفحه نمایش ۴K دارد. نیای این گوشی، یعنی ال‌جی جی۵، مجهز به دوربین دو لنزی است که به مذاق گوشی‌بازان و کاربران خیلی خوش نشسته است. این احتمال قوت دارد که ال‌جی قابلیت دوربین دو لنزی را برای ال‌جی جی۶ نیز تکرار کند.

باتری بزرگ‌تر، موتور پردازشگر کوالکوم اسنپدارگون ۸۳۰ SoC و ۶ گیگابایت رم نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در حد شایعه در مورد گوشی ال‌جی جی۶ زبان به زبان می‌چرخد.

موبایل مدل ال‌جی جی۵ دارای طراحی مدولار است. این در حالی است که سایت تک تایمز پیشتر گزارش کرده بود که ال‌جی جی۶ نیز ای بسا برخوردار از طراحی مدولار باشد.

شرکت ال‌جی طراحی خاصی برای دستگاه‌های جدید خود در مجموعه “جی” در نظر نگرفته است. در این صورت کاربران و گوشی‌بازان فعلا باید صبر پیشه کنند تا ال‌جی به صور رسمی در زمانی که معلوم نیست چه وقت در سال ۲۰۱۷ باشد به طور رسمی در این باره اظهار نظر کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.techtimes.com/articles/184791/20161104/upcoming-smartphones-you-should-save-up-for-iphone-8-galaxy-s8-oneplus-4-and-more.htm”]techtimes[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mo.Ja

دلت خوشه ها ترنجی
فقط او وان پلاس شاااااااید تو بودجه ما بگنجه
تازه شاید
خیلی ها مثل من هنوز گوشیشون کارشون رو راه میندازه و نیازی به تعویض ندارم
به شخصه اگه بخام چیزی رو اپدیت کنم لپتاپمو عوض میکنم
یک نمونه با کارت ۱۰۶۰ میگیرم و ۶۶۰۰hq
به نظرم امسال چون فاصله قدرت بین لپتاپ و دسکتاپ از بین رفت بهترین وقت برای تعویض لپتاپه
نه گوشی
گوشی های امسال هیچ فرق به خصوصی با گوشیای پارسال ندارن

md4966

یعنی واااقعا نویسنده ی مطلب (تک تایمز) نمیدونه بعد از آیفون ۷، ۷اس میاد (و نه ۸) ؟؟؟ ?

redshark

نه به احتمال زیاد به خاطر دهمین سال تاسیس بخش موبایل اپل مستقیماً آیفون ۸ میاد با تغییرهای اساسی

BENI.chalton

بی صبرانه منتظر اس هشت سامسونگ هستیم،بقیه برندها هم کهالکی گوشی میدن،سامسونگ مهد تکنولوژی.

Max.oz

ذااااااررررررررت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار