حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پردازنده‌های بهتری را برای سال ۲۰۱۷ در نظر دارد

امسال قطعاً سال پر ماجرایی برای سامسونگ بود، این غول کره‌ای به‌تازگی تولید انبوه و صنعتی چیپست‌های ۱۰ نانومتری را آغاز کرده و حالا تکنولوژی‌های جدیدتری را برای مشتریان و شرکای خود معرفی کرده است.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

سامسونگ امروز از چهارمین نسل چیپست‌های ۱۴ نانومتری خود با نام ۱۴LPU رونمایی کرد، این شرکت کره‌ای اعلام کرده که این نسل جدید عملکرد بهتری از نسل سوم این تکنولوژی (۱۴LPC) خواهد داشت و این عملکرد بهتر مصرف انرژی بیشتری ندارد و این یعنی عملکردی بهینه‌تر برای نسل جدید این چیپست‌ها.

در کنار ۱۴LPU سامسونگ سومین نسل از روند تولید چیپست‌های ۱۰ نانومتری خود با نام ۱۰LPU را نیز معرفی کرد، در این روند جدید سامسونگ موفق به کاهش فضای سطحی شده است و حالا با توجه به عملکردی که در نسل قبلی این چیپست‌ها (۱۰LPP) شاهد بودیم مطمئناً انتظار می‌رود که نسل جدید علاوه بر افزایش عملکرد با کاهش اندازه به‌خوبی در دستگاه‌های کوچک‌تر جای بگیرد و درنتیجه عملکرد بهتری را در این دستگاه‌ها نیز شاهد باشیم. سامسونگ معتقد است این محدودیت اندازه مدت‌هاست چالشی پیش روی تکنولوژی ۱۰ نانومتری بوده و محدودیت فناوری‌های لیتوگرافی همچنان اجازه پیشرفت بیشتر را به این تکنولوژی‌ها را نمی‌دهد.

همچنین پیشرفت‌هایی نیز در روند تولید تکنولوژی ۷ نانومتری سامسونگ صورت گرفته ولی همچنان مشخص نیست که سامسونگ موفق می‌شوند اولین چیپست‌های ۷ نانومتری را تولید کند و یا شرکت TSMC موفق می‌شود از این شرکت پیشی بگیرد و اولین تولیدکننده‌ی این محصولات باشد.

تکنولوژی‌های ۱۴LPU و ۱۰LPU در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ در دسترس مشتریان سامسونگ قرار خواهند گرفت. اگر این تکنولوژی‌های جدید به همان اندازه که سامسونگ ادعا می‌کند خوب باشند می‌توانیم منتظر پردازنده‌های موبایلی قدرتمندتری تا پایان سال ۲۰۱۷ باشیم.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-sets-the-stage-for-better-processors-in-2017_id87378″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش