حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرچمدار جدید آلکاتل؛ ویندوزفون با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی

شرکت آلکاتل گوشی همراه جدید خود یعنی مدل IDOL 4S را که مجهز به ویندوز ۱۰ هست را معرفی کرد.

این تلفن همراه یک پرچمدار با ویژگی‌های خاص خود است که از قابلیت‌های آن می‌توان از برخورداری از واقعیت مجازی (VR)، سازگاری با داک کانتینیویم (Continuum)، پشتیبانی از دستیار دیجیتالی کورتانا (Cortana) و ویندوز هلو (Windows Hello) نام برد. آلکاتل مدل IDOL 4S قرار است تا از طریق فروشگا‌های تی ـ موبایل در چند روز آینده در دسترس قرار بگیرد.

گوشی IDOL 4S به لحاظ این که ویندوز ۱۰ در آن کار گذاشته شده مخصوص کار، بازی و دیگر فعالیت‌های فنی و تخصصی طراحی و ساخته شده است. در طراحی بدنه این گوشی از شیشه دوجداره و فلز استفاده شده و از همه وسایل کاربردی از قبیل کانتینیوم که گوشی را تبدیل به کامپیوتری در جیب کاربر می‌سازد پشتیبانی می‌کند. با کانتینیوم، کاربر می‌تواند گوشی را به نمایشگر، صفحه کلید و موس وصل و درست مانند کامپیوتر با آن کار کند. قابلیت اثر انگشت خوان که زیر دوربین قرار دارد به کاربر این امکان را می‌دهد تا به آسانی وارد گوشی شود و با قابلیت ویندوز هلو احساس امنیت بیشتری در او ایجاد شود.

front-left-angled-black-with-cover

به همراه هر گوشی همراه IDOL 4S مجهز به ویندوز ۱۰ یک عینک واقعیت مجازی داده می‌شود که جزو لوازم این گوشی است. سربند واقعیت مجازی به گونه‌ای طراحی شده که گوشی به راحتی به آن متصل می‌شود و کاربر می‌تواند با استفاده از آن به انجام بازی‌های سه بعدی در محیطی در ابعاد ۳۶۰ درجه بپردازد. با خرید گوشی همراه IDOL 4S یک دوره ۴۵ روزه بهره‌مندی از اپلیکیشن هولو پلاس (Hulu Plus برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از طریق ایکس باکس)، دوره ۳۰ روزه استفاده از نرم‌افزار گروو میوزیک (Groove Music امکان دانلود و شنیدن آلبوم‌های موسیقی که در این نرم‌افزار موجود است) و نسخه رایگان بازی ویندوز ۱۰ با نامHalo: Spartan Assault به مشتری تعلق می‌گیرد.

۶۰۷۱w_right

گوشی ویندوز ۱۰ IDOL 4S شامل موارد زیر است:

امکان استفاده از داک کانتینیویم و نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس.

حسگر اثر انگشت که ویندوز هلو را برای ایجاد راحتی و امنیت بیشتر فعال می‌کند.

مجهز به سربند واقعیت مجازی.

صفحه نمایش ۵٫۵ فول اچ دی امولد با میزان وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ که حتی در نور مستقیم آفتاب تصویری کامل و شفاف از برنامه‌های گوشی ارایه می‌دهد.

پردازنده قدرتمند کوالکوم اسنپدراگون ۸۲۰ (۲×۲٫۱۵GHz + 2×۱٫۶GHz) با کارت گرافیک آدرنو ۵۳۰ برای انجام لمس‌های همزمان و پردازش ویدئو.

دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی با حسگر IMX230 سونی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی با لنزهای واید ۸۴ درجه‌ای.

باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعت که تا ۲۰ ساعت مکالمه فراهم می‌کند و نیز پایه شارژ سریع از نوع USB-C دارد.

رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت (با امکان ارتقا به حافظه ۱۲۸ گیگابایت از نوع میکرو اس دی)

بلندگوی چند کاناله دارای قبالیت های فای برای تولید صدای فراگیر.

۶۰۷۱w_rightangle

گوشی IDOL 4S به قیمت ۴۶۹٫۹۹ دلار در فروشگاه‌های تی ـ موبایل از ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ ارایه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه خرید این گوشی به سایت اینترنتی شرکت اپل سر بزنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://blogs.windows.com/windowsexperience/2016/11/01/alcatel-announces-the-virtual-reality-enabled-idol-4s-phone-with-windows-10/”]windows[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار