حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرپرست بخش امنیتی اندروید: گوشی های پیکسل به اندازه آیفون ها امن هستند

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اینترنت

سیستم عامل اندروید به دلیل گستردگی زیاد و تنوع بالای محصولات همیشه با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می کردند.گوگل با توجه به این وضعیت شروع به ارائه آپدیت های امنیتی ماهانه برای گوشی های هوشمند کرد، به نظر می رسد که این کار به نتیجه مطلوبی رسیده است.

بر اساس سخنان Adrian Ludwig ، سرپرست بخش امنیتی اندروید، گوشی های امنیتی به اندازه آیفون ها امن هستند به شرطی که آخرین آپدیت های امنیتی را دریافت کنند.این جمله به این معنی است که پیکسل های جدید، برخی نکسوس ها و بعضی دیگر از گوشی ها که آپدیت های امنیتی را به طور منظم دریافت می کنند به اندازه آیفون ها امن هستند نه کل سیستم عامل اندروید!

“در یک بازه زمانی طولانی، اکوسیستم متن باز اندروید به جایی بسیار بهتر از جایگاه کنونی خواهد رسید.”این سخنان بخشی از مصاحبه Adrian Ludwig با سایت Motherboard است که طی کنفرانس امنیتی O’Reilly امسال در نیویورک انجام شد.در این کنفراس Adrian Ludwig مسئولیت سخنرانی درباره “سوء تفاهم امنیتی اندروید” را بر عهده داشت که طی این سخنرانی به این موضوع اشاره کرد که API سیستم SafetyNet اندروید که به برنامه نویسان این امکان را می دهد که گوشی کاربری را قصد نصب برنامه آنها را دارد از نظر امنیتی اسکن کند تا به حال کمک کرده است که روزانه ۴۰۰ میلیون دستگاه از لحاظ امنیتی به طور کامل اسکن شوند.

بر اساس سخنان Ludwig، این اسکن های روزانه همراه با سیستم امنیتی داخلی اندروید باعث می شوند که فقط تعداد محدودی از دستگاه های اندرویدی برنامه های مخرب را بر روی خود به صورت نصب شده داشته باشند.وی به عنوان مثال به مشکل امنیتی Stagefright که یک مشکل بسیار عمیق در ریشه دستگاه های اندرویدی بوده و از زمان اندروید ۲٫۲ در این سیستم عامل وجود داشته اشاره کرد و گفت که تیم او هنوز هیچ هکی را از طریق این مشکل امنیتی را بر روی دستگاه ها ندیده است.

مشکل امنیتی Stagefright در اندروید ۶٫۰ حل شد اما این نسخه از سیستم عامل فقط بر روی ۱۸٫۷ درصد از دستگاه ها نصب شده است، پس بقیه دستگاه ها هنوز هم در خطراند. بدون اشاره مسقیم به مشکل چند تکه بودن سیستم عامل اندروید، Ludwig اظهار کرد که هنوز راه زیادی تا بهبود کامل مشکلات امنیتی این سیستم عامل وجود دارد و حل این مشکلات نیاز به کمک اپراتور ها و شرکت های سازنده دارد.

Ludwig اذعان کرد”ما هنوز باید کارهای زیادی را انجام دهیم تا به جایی برسیم که که این مشکلات به طور کامل و منظم در  تمام این اکوسیستم حل و فصل شود”

بر اساس تمام سخنان بالا، این طور به نظر می رسد که فعلا دارندگان گوشی های پیکسل هیچگونه نگرانی درباره امنیت گوشی خود ندارند و بر اساس سخنان Ludwig “پیکسل های گوگل و آیفون ها از نظر امنیتی بسیار به هم نزدیک اند”.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Pixel-phones-as-secure-as-iPhones-claims-Android-head-of-security_id87328″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya Tech

خوبیش اینه که محدودیت های iosرو نداره یعنی هم ازاده و هم امنه کلا گوشی خوبیه ولی دست خودم نیست به شخصه با طراحی پشتش که یه قستمتیش شیشس نمیتونم کنار بیام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیر شایگان اصل