حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک‌ بوک پرو بخریم یا سرفیس بوک!؟

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | iOS، Mac، Windows، اپل، اخبار، لپ‌تاپ، مایکروسافت

آتش جنگ میان اپل و مایکروسافت زمانی داغ‌تر شد که شرکت مایکروسافت قدرت واقعی خود را با رونمایی از دستگاه‌های فرا شگفت‌انگیز و قدرتمند خود با هدف تشدید رقابت با محصولات مک به منصه ظهور رساند.

هفته گذشته این دو شرکت از دستگاه‌های پرچمدار خود رونمایی کردند. سرفیس بوک i7 به معنای راستین کلمه لپ تاپی حیرت‌انگیز است چون از منظر برخورداری از کارت گرافیک و باتری جدید واقعا در نوع خود بهترین است و در یک کلام حرف اول و آخر را می‌زند.

از دیگر سو، تحلیل‌ها حاکی از آن است که مک‌بوک پرو قدرتمندترین لپ تاپی بود که تاکنون بازارهای جهانی به چشم خود دیده‌ بودند و این پیشتازی تا پیش از رونمایی مایکروسافت از سرفیس بوک در سال گذشته ادامه داشت. شگفت‌آورترین نکته درباره مک‌بوک پرو از نظر نویسنده این مطلب (نعیم در سایت ویندوز لیتیست) برخورداری از صفحه نمایش رتینا (Retina) و پیشرفته‌ترین سیستم عامل کامپیوتر شخصی جهان یعنی مک او اس (macOS) است. مک‌بوک پرو حقیقتا لپ تاپ‌های پرقدرتی هستند و در مقایسه با همه محصولات اکوسیستم اپل از همه فریبنده‌تر به شمار می‌آید.

کدام را باید خرید؟

راقم این سطور خوش ندارد تا به سیاق دیگر سایت‌ها به خواننده بگوید که باید دید هر لپ تاپی را برای چه کاری می‌خواهید بلکه بنا دارد تا در حضور خود خواننده انگشت روی مارک مشخصی بگذارد.

از حق نگذریم که سرفیس بوک انقلابی را در جهان لپ تاپ رقم زده است. از این رو، نویسنده (نعیم) به ضرس قاطع می‌گوید که سرفیس بوک بخرید.

دلایلش خیلی ساده است:

  • مجهز به سیستم عامل ویندوز است که مورد استفاده اکثریت قریب به اتفاق مردم این سیاره خاکی است. پس از آن جهت که میان شما و دیگر مردمان قابلیت انعطاف ایجاد می‌کند برای افراد اهل کار و تجارت بهترین است.
  • از نسل ششم پردازنده Intel Core به همراه کارت گرافیک GPU محصول انویدیا برخوردار است و از این نظر مناسب اجرای هر گونه بازی است.
  • می‌توانید سنگین‌ترین ویدئوها، حتی ۴K، را ویرایش کنید چون دارای کارت گرافیک GPU محصول انویدیا و صفحه نمایش پیکسل سنس (PixelSense) با پشتیانی از پنج میلیون پیکسل رنگ است. از این رو، خوراک طراحان بازی است.
  • مجهز به صفحه نمایش لمسی با فن‌آوری نمایش پیکسل سنس و قلم سرفیس پن حیرت‌آور (SurfacePen) است. بنابراین به کار هنرمندان هم می‌آید.
  • از آن نظر که صفحه لمسی، بلندگوهای پرصدا و پردازشگر قدرتمند دارد جان می‌دهد برای اجرای موسیقی‌های دی جی (DJ). این یعنی موسیقیدان‌ها هم می‌توانند از سرفیس بوک بهره ببرند.
  • سخن آخر این که ساخت مایکروسافت است؛ یعنی ساخت شرکت سازنده سیستم عامل ویندوز. پس وقتی سرفیس بوک خریداری می‌کنید به این نمی‌ماند که یکی از محصولات دل (DELL) یا اچ پی (HP) را خریده باشید بلکه صاحب لپ تاپی شده‌اید که سازنده‌اش همه نرم‌افزارهایش را هم برای ارایه در اختیار دارد.

حتما دیگر برایتان محرز شده که چرا کار درست است که سرفیس بوک را به مک‌بوک پرو ترجیح بدهید. با این همه، بیشتر مردم مثل خود من محصولات مک را بیشتر از ویندوز می‌پسندند. به همین دلیل، مردم باز مثل خود من به سمت خرید مک‌‌بوک پرو می‌روند چون از لحاظ قدرت و کیفیت محصول با سرفیس بوک قابل مقایسه و در یک رده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2016/10/31/macbook-pro-2016-surface-book-i7-buy/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MH_R O Y A L

صد درصد مکبوک پرو . ارزش خرید مکبوک پرو ۲۰۱۶ ۱۳ اینچی بدون touchBar از این بیشتره با قدرت پردازنده بالاتر , و قیمت پایینتر و ضخامت کمتر در حالت بسته . قابلیت نصب دو سیستم عامل مثل ویندوز هم داره .
مخصوصا” مکبوک ۱۵ اینچی با پردازنده چهار هسته ای گرافیک قدرتمند SSd سریعتر هم قیمت مدل پایه سرفسبوک با پردازنده دو هسته ای (۲۴۰۰دلار )

http://www.apple.com/shop/buy-mac/macbook-pro

http://www.apple.com/shop/buy-mac/macbook-pro/15-inch

بهزادخان

من دیگه از ویندوز خسته شدم بخصوص از ویندوز ۱۰ و مصرف اینترنت بالاش
فقط حجم میخوره
خیلی دوس دارم سیستم عامل مک او اس رو تجربه کنم
خوبیش اینه که درصورت نیاز در کنارش میشه ویندوز هم نصب کرد
حالم دیگه از هنگ کردنای ویندوز بهم میخوره
البته میشه حدس زد مثل ios مک ها هم محدودیت های آزاردهنده ای داشته باشند
ولی من دیگه شخصا از هنگ کردن ویندوز خسته شدم
درپایان هم عرض کنم همه اینا در حد آرزو برای من میمونه
چون پول حسابی میخواد مک بوک بگیری
حتی اگه سرفیس هم بگیری پول زیادی میخواد فک کنم باید خواب مک بوک پرو رو ببینم فقط

Mo.Ja

یک نکته ای که همه جا فراموش میشه
پردازنده هردو i7 هستش
ولی ماله سرفس سری u
ماله مک بوک سری hq
و فرق خییییییییلی زیادی بین این دوتاست
با قیمت یکسان
من مدل خیلی قوی تر hq رو برمیدارم
یعنی مکبوک

mostafa3

جای Vaio سونی خالیه حیف حیف
این دوتا من مک بوک پرو بیشتر میپسندم

grimm

سرفیسبوک کجا و مک بوک کجا از نظر کیفیت که هردو خوب هستن از نظر کیفیت صفحه نمایش که سایت dxoصفحه سرفیسبوک رو بهترین صفحه نمایش دونسته و نرم افزار هم که دیگه مشخصه حتی کسایی که مک بوک می خرن روش ویندوز نصب می کنن و از نظر پردازنده گرافیکی هم صددرصد پردازنده انویدیا به کار رفته توی سرفیس از پردازنده ای آنبرد و ای ام دی مک بوک ها خیلی قدرتمندتره و از نظر خلاقیت هم که در مک بوک چیز جدیدی نمیشه دید ولی سرفیس بوک علاوه بر حالت هیبریدی در پشت صفحه نمایش سخت افزاری قرار داده که اون رو با جدا شدن به تبلت تبدیل می کنه و قلم و دی آل هم که چون مک بوک حتی هیبریدی هم نیستن براش معنی پیدا نمی کنه چه برسه بخواد چیزی در برابرش داشته باشه و منطق ترولهای اپل چون قلم و دی آل و صفحه لمسی و حالت تبلت و حالت هیبریدی در مک بوک ها وجود نداره همه اینه بی خاصیت هستن و اصلأ چیز مهمی نیستن و بعد نوار لمسی بالای کیبور خیلی بزرگ تر از همه اینهاست و مهمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار