حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن از ویندوز استور حذف شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن را از فروشگاه مجازی خود تحت عنوان «ویندوز استور» حذف کرده است.

اوایل سال جاری میلادی، مایکروسافت ایمیلی برای توسعه دهندگان ویندوز ارسال کرد که در آن هشدار داده بود چنان چه توسعه دهندگان اقدام به به روزرسانی اپلیکیشن‌های خود در ویندوز استور نکنند همه این اپلیکیشن‌ها حذف خواهند شد.

طرح حذف این اپلیکیشن‌ها از چند هفته پیش آغاز شده بود و امروز سایت ویندوز بلاگ ایتالیا گزارش داده که بیش از ۱۰۰هزار اپلیکیشن تاکنون از ویندوز استور حذف شده‌اند. این اتفاق دست کم در نسخه ایتالیایی ویندوز استور افتاده است زیرا شمار اپلیکشین‌های آن از ۳۲۹۵۰۷ نرم‌‌افزار در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ به ۲۳۹۲۱۶ نرم‌افزار در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۶ کاهش پیدا کرده است.

اگرچه اغلب جداسازی اپلیکیشن‌هایی که به معنی واقعی کلمه در ویندوز استور بدون استفاده هستند کار دشواری است؛ در مقابل تعداد اپلیکیشن‌هایی که مدت زمان درازی است به روز نشده‌اند مشخص‌اند چراکه سرشار از باگ هستند و توسعه دهندگان آنها هیچ کاری برای بهبودی این نرم‌افزارها نکرده‌اند.

numeroappstoreita

این تصمیم و اقدام مایکروسافت نتیجه بی توجهی توسعه دهندگان نرم‌افزار به هشدار‌های این شرکت است و می‌توان چنین استنباط کرد که سرنوشت این اپلیکیشن‌ها برای سازندگان آنها مهم نیست.

با این کار مایکروسافت مطمئنا تعداد نرم‌افزارهای فروشگاه مجازی ویندوز استور کاهش پیدا می‌کند ولی احتمالا فرجام خوبی به دنبال دارد چون فضای بیشتری برای کسانی باز می‌شود که واقعا در نظر دارند تا برای پلتفروم جهانی ویندوز (UWP) برنامه‌نویسی کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://mspoweruser.com/report-microsoft-may-have-removed-more-than-100000-apps-windows-store/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

خیلی کار خوبی میکنه کاش گوگل هم یه همچین حرکتی بزنه و تحریم هارو برداره

amin mohammadi

فکر میکنم میخواد کل استور یا درصد بیشتری از برنامه هاش یونیورسال بشن (تو بازه چند ماهه میتونه انجام بشه شایدم بیشتر)

ب عنوان ی مصرف کننده این حرکتشو میپسندم

grimm

کار بسیار عالیه این کار باعث میشه که یا برای استور UWP برنامه نوشته نشه یا اگه برنامه ای وارد استور شد پشتیبانی صد درصدی خواهد داشت و کیفیتش بالا خواهد رفت و با گسترش بیشتر این سیستم برنامه نویس ها مجبور میشن نسخه یونیورسال رو انتشار و پشتیبانی کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار