حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتایج طول عمر باتری تلفن هوشمند پیکسل XL منتشر شد؛ عملکردی مناسب

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید، گوگل، موبایل

باتری یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید یک تلفن هوشمند است و شرکت‌های مختلف نیز برای جلب مشتریان بیشتر به سوی خود، تمرکز ویژه‌ای بر روی مبحث باتری و میزان شارژدهی و مدت زمان شارژ آن و حالا عدم انفجار آن کرده‌اند! گوگل پیکسل یقینا یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ است و از آنجایی که کاربران علاقه بیشتری به تلفن‌های هوشمند بزرگ پیدا کرده اند، نظر کاربران بیشتر به سوی مدل XL جلب شده است. پیش از این، نتایج طول عمر باتری PhoneArena را در اختیار شما قرار دادیم. حال در ادامه می‌خواهیم عملکرد باتری این تلفن هوشمند از GSMArena بررسی کنیم و طول عمر آن را با شما کاربران در میان بگذاریم؛ مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

طبق سنت همیشگی ما در ترنجی، اجازه دهید که نگاهی داشته باشیم به مشخصات پیکسل XL گوگل؛ در دنیایی که تلفن‌های هوشمند از قابی فلزی یا شیشه‌ای برخوردار هستند، گوگل در پیکسل XL از قاب پشتی با جنس فلز و شیشه استفاده کرده است که ترکیبی جالب را به وجود آورده است. گوگل این بخش را به عنوان نماد اصلی پیکسل‌های خود انتخاب کرده و احتمالا سایر محصولات بعدی این شرکت نیز از این زبان طراحی پیروی خواهند کرد. پیکسل XL در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و یک آبی خاص عرضه می‌شود که البته موجود رنگ آبی تقریبا رو به اتمام است. صفحه نمایش به کار رفته در پیکسل XL ابعادی معادل ۵٫۵ اینچ دارد که در حقیقت یک صفحه نمایش QHD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و پنل امولد می‌باشد. معمولا وقتی به بخش سخت افزار می‌رسیم احتمالا انتظار دارید که بگوییم این محصول از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ برخوردار است؛ چراکه تقریبا اکثر پرچمداران ۲۰۱۶ از این پردازنده استفاده می‌کنند. اما پیکسل XL از یک چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ با ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند که نسبت به نسل قبلی این پردازنده، عملکردی سریع تر داشته و مصرف انرژی بهینه تری دارد. دوربین جایی است که گوگل در آن سنگ تمام گذاشته است. دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.0 و لرزشگیر الکترونیکی، مشخصات روی کاغذ این دوربین هستند اما اگر عملکرد واقعی را مد نظر بگیریم، باید بگوییم که پیکسل XL یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین تلفن‌های هوشمند دارد. سیستم شارژ سریع، سنسور اثر انگشت دقیق، رابط کاربری اختصاصی Pixel و دریافت بروزرسانی‌های مکرر از ویژگی‌های این محصول می‌باشد.

gsmarena_001

برخی می‌گویند که پیکسل‌های گوگل ویژگی خاصی در آستین ندارند تا بتوانند با رقبای بزرگ رقابت کند؛ ما هم حق می‌دهیم، چراکه این اولین تجربه گوگل برای عرضه محصولی این چنینی است. اما اگر روراست باشیم، پیکسل و پیکسل XL در حقیقت به گونه‌ای هستند که گوگل می‌پسندد؛ شرکتی که سیستم عامل اکثر تلفن‌های هوشمند رقیب را تحت سلطه خود دارد. اگر یادتان باشد، استیو جابز در هنگام معرفی اولین آیفون گفت که شرکت‌هایی که درحال ساخت نرم افزار هستند، باید به فکر سخت افزار خود هم باشند و این دقیقا چیزی است که برای گوگل هم پیش آمده است. این دو تجربه اصلی اندروید را به کاربران القا می‌دهند و نه چیزهایی که شاید در محصولات رقبا کم خاصیت به نظر برسد. برای همین است که می‌گوییم که پیکسل‌های گوگل می‌توانند پتانسیل تبدیل شدن به بهترین تلفن‌های هوشمند اندرویدی سال را دارند؛ البته بد نبود که قیمت دستگاه هم کمی کمتر بود. حال پیکسل به این خوبی (!) نیازمند باتری خوب هم می‌باشد. پیکسل XL از یک باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری بهره می‌برد که در حقیقت حجمی مشابه با نکسوس ۶P سال گذشته دارد. حال عملکرد باتری چطور است؟

۵

همانطور که می‌بینید، پیکسل XL توانسته است که امتیاز ۷۸ ساعت را از آن خود کند. این مقدار از پرچمداران سامسونگ کمی کمتر است اما نسبت به سایر رقبا عملکردی بهتر دارد. براساس آزمایش منبع، کاربران می‌توانند ۳۳ ساعت و ۲۱ دقیقه با تلفن هوشمندشان به برقراری تماس روی خطوط ۳G بپردازند که مدت زمانی بسیار زیاد است! ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه، مدت زمانی است که می‌توانید با پیکسل XL به مرورگری وب بپردازید که انتظار داشتیم مدت زمانی بالای ۱۰ ساعت ارائه دهد. امکان پخش ویدئو با نور ۲۰۰ نیت (مانند سایر بخش‌های بررسی) تا ۱۱ ساعت و ۹ دقیقه امکان پذیر است. در نهایت همانطور که گفتیم، با استفاده روزانه از هریک از موارد ذکر شده به مدت یک ساعت می‌توانید ۷۸ ساعت انتظار استندبای از این تلفن هوشمند را داشته باشید. درکل این‌ها نتایج آزمایش‌های منبع بود ولی درکل با استفاده سنگین از این محصول یک روز کامل را بدون شارژر سرخواهید کرد.

نظر شما جیست؟ شما درباره طول عمر باتری پیکسل XL چه فکر می‌کنید؟

GSMArena

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

باتری فقط اس ۷ اج . هیچ پرچمداری باتریش در حد

اس ۷ نیست چه برسه اس ۷ اج

i love samsung

مطمئنی هیچ پرچمداری! ؟
Mi5s و mi5s plus علاوه بر باتری تو خیلی زمینه ها بهتر هستن، قیمتشم که…
البته mi note 2 و mi mix هم صد در صد بهتر خواهند بود.

●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

داداچ من این چینیارو در نظر نگرفتم بعدشم این گوشی های که تو گفتی کجا اس ۷ اج کجا !!!!

چرا استفاده نکرده قضاوت میکنی؟
من الان از دو برند سامسونگ و شیائومی گوشی دارم هر دو هم پرچمدار و صد در صد میگم شیائومی بهتره.

ahmad

واقعا گیج شدم نتایج جی اس ام رو هم باور نمیکنم طبق فیلمایی که دیدم و بررسیها این گوشی از ایفون ۷ پلاس باتریش بدتره ولی برعکس شده یا با اینکه باتری ۷پلاس از ۶اس پلاس باتری بهتری داره فون ارنا بر عکس نشون داده بنظر من مهم تجربه کاربریه نه این تستا

abolfazlbt

سلام به عوامل ترنجی خسته نباشید
یه چند وختیه یه بررسی توپ نزاشتین اگه ممکنه براتون لطفا از گوشی xiaomi redmi pro یه بررسی بزارین دست گلتون درد نکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs