حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توئیتر در ورطه بی‌انضباطی مالی/اخراج ۳۵۰ شاغل در دستور کار

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

توئیتر این اواخر حال و روز باشکوهی نداشته اشت چون از سیل متقاضیانی که تمایل به خرید این شبکه اجتماعی رو به رشد داشتند دیگر خبری نیست.

این شرکت وقتی به گزارش مالی‌اش نگاه انداخته به این صرافت افتاده که از نو خودش را جمع و جور کند با این امید که در سال ۲۰۱۷ به سوددهی برسد. چاره کار از قرار این است که عذر ۹ درصد از نیروی کار یعنی چیزی نزدیک به ۳۵۰ نفر خواسته شود.

چنین کاری را جک دورسی، مدیر عامل توئیتر، در سال ۲۰۱۵ انجام داد و برای کاهش خرج و برج شرکت‌اش ۳۳۶ نفر را خانه‌نشین کرد. زمامدار توئیتر معتقد است با حذف تعدادی از شاغلان چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار به سودش تمام می‌شود.

البته قرار نیست همیشه اوضاع بد و ناگوار باشد زیا توئیتر فکرهای دیگری هم برای پول درآوردن در سر دارد. برای مثال، حجم تبلیغات و صدور مجوزهای اطلاعاتی را افزایش داده است تا جایی که تعداد کاربرانی که خواهان درج آگهی تبلیغاتی در توئیتر هستند تا ۹۱ درصد افزایش یافته‌اند.

همین راهکار باعث شده تا میزان فعالیت کاربران به حالت تقریبا یکپارچه و یکنواخت در طول ماه برسد چراکه بد نیست بدانید این اواخر خیلی‌ها توئیتر زده شده بودند تا جایی که وقتی نام این شبکه اجتماعی را می‌شنیدند دل‌شان آشوب می‌شد.

توئیتر به میزان ۶۱۶ میلیون دلار افزایش درآمد داشت و این رقم در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته جهش را نشان می‌داد. متاسفانه اما این شرکت اکنون ۱۰۳ میلیون دلار کسری بودجه پیدا کرده است و آنتونی نوتو، مدیر مالی توئیتر، (و نیز به استناد گزارش بلومبرگ) می‌گوید که توئیتر در ورطه بی‌انضباطی مالی در افتاده است.

امید می‌رود که کاهش تعداد نیروها، ساده‌سازی کار، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و به دست گرفتن ابتکار عمل جملگی بتوانند توئیتر را دوباره به مرحله سوددهی برسانند. درست است که نوتو نگفته منظورش از ابتکار عمل چیست؛ اما قصه دارد جالب می‌شود. ما هم به تماشا می‌نشینیم تا ببینیم که توئیتر برای حفظ پولش دست به چه ابتکار عملی می‌زند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/10/27/twitter-will-fire-around-350-employees-in-hunt-for-profits/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار