حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین کاهش درآمد اپل پس از ۱۵ سال، پیش بینی رشد برای فصل تعطیلات

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل گزارش مالی سه ماه منتهی به سپتامبر یعنی چارک سوم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد و اخبار زیادی در آن نهفته است. شاید مهم ترین یا برجسته ترین بخش آن را بتوان کاهش درآمد اپل برای اولین بار در ۱۵ سال اخیر دانست که البته این کاهش درآمد اپل می تواند دلایل مشخصی داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اپل در چارک سوم سال ۲۰۱۶ به درآمد ۴۶٫۹ میلیارد دلاری رسیده است که برای اولین بار از سال ۲۰۰۱ شاهد افت نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بوده است. این میزان درآمد نشان دهنده ۹٪ افت است که البته دلایل مشخصی داشته دارد. به طبع کاهش ۵٫۲٪ در فروش آیفون، ۶٪ در فروش آیپد و ۱۴٪ در فروش مک ها می توان دریافت، کاهش درآمد اپل از کجا نشئت می گیرد. این درصدها در قیاس با دوره مشابه سال گذشته است.

اپل در چارک سوم سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۴۵٫۵ میلیون آیفون، ۹٫۳ میلیون آیپد و ۴٫۹ میلیون مک شده است. شاید این ارقام و کاهش در فروش در ابتدا شوکه کننده به نظر برسد اما اگر کمی فکر کنیم، می بینیم که مورد عجیبی نیست. آیفون ۷ و ۷ پلاس به تازگی وارد بازار شده اند و هنوز تاثیر خود را روی این محاسبات نشان نداده اند. علاوه بر آن، در خطوط کامپیوترهای شخصی نیز هنوز به روزرسانی صورت نگرفته که فردا یعنی در مراسم ۶ آبان اپل شاهد رخ دادن این موضوع خواهیم بود.

علاوه بر این محصولات که بخش بزرگی از درآمد اپل را شامل می شوند، بخش های دیگری همچون محصولات Beats و البته آیپادها در دسته بندی Other Products قرار می گیرند و به دلایل مشخص شاهد افت فروش بوده اند. برای ساعت هوشمند اپل نیز خبر خیلی خوشی از نظر تعداد فروش وجود ندارد، آن جا که ۲۱٪ افت در فروش به گوش می رسد. البته این نیز خیلی نگران کننده نیست چون همانطور که درباره آیفون و مک ها گفتیم، این محصول اپل نیز نقش پررنگی در گزارش مالی ۳ ماهه اخر سال ۲۰۱۶ و در فصل تعطیلات خواهد داشت.

همچنین شاید جالب باشد که بدانید تجارت فروشگاه iTunes و اپل موزیک خود یک تجارت ۶٫۳ میلیارد دلاری شده است و شاهد ۲۳٫۵٪ رشد می باشد. نظر شما درباره گزارش مالی اپل چیست؟ به نظر می رسد گزارش مالی چارک بعدی باید هیجان انگیز باشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/apple_product_sales_slowing_down_but_holiday_season_might_turn_things_around-news-21306.php”]Gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)