حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست های ۷ نانومتری توسط TSMC در حال آزمایش هستند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | سخت‌افزار

به احتمال خیلی زیاد موبایلی که با آن دارید این خبر را می خوانید چیپستی ۲۸ نانومتری دارد، از این بابت چنین احتمالی را مطرح کردیم که پس از آن بگوییم پس از چیپست های ۲۸ نانومتری  مدل های ۲۲، ۲۰، ۱۶، ۱۴ و ۱۰ نانومتری تولید شده یا در دست تولید هستند و این مطلب درباره تست چیست های ۷ نانومتری توسط شرکت TSMC است! بسیار خوب، یک تنفس و سپس در ادامه مطلب با شما خواهیم بود.

شرکت تایوانی TSMC تولیدکننده نیمه هادی است که احتمالا نام آن را زیاد شنیده اید. این شرکت به تازگی خبر از دستیابی به روش تولید چیپست های ۷ نانومتری داده است و آنها را در حال آزمایش اعلام کرده است. به تازگی سامسونگ که یکی از بزرگترین بازیگران در این زمینه است اعلام آغاز تولید انبوه چیپست هایی با معماری ۱۰ نانومتری را داده بود. تا پیش از این سامسونگ چیپست موفق اگزینوس ۷۴۲۰ را در گلکسی اس ۶ با فناوری ۱۴ نانومتری استفاده کرده بود، این یعنی سال ۲۰۱۵ به تولید انبوه رسیده بود. پس از آن خبر از آغاز انبوه در مقیاس ۱۰ نانومتری داده شد که احتمالا در پرچمدار سال ۲۰۱۷ این شرکت استفاده شود. حال TSMC است که پس از تولید چیپست A9 اپل با فناوری ۱۶ نانومتری، خبر از آماده سازی روش تولید چیپست ۷ نانومتری می دهد. همچنین چیپست اسنپدراگون ۸۳۰ که یکی بازیگران اصلی حاضر در قلب پرچمدارهای سال آتی است احتمالا با فناوری ۱۰ نانومتری و توسط سامسونگ ساخته خواهد شد.

شاید بپرسید پایین تر رفتن این عدد به زبان ساده برای کاربر چه اهمیتی دارد؟ باید گفت مصرف انرژی کمتر، گرمای کمتر و یازده بهتر!  این ها همان چیزی است که پرچمداران آینده نیازمند آن هستند. این فناوری با اینکه در حال حاضر در مرحله تست و بررسی است اما حداقل باید منتظر دیدن آن تا پرچمدارهای ۲۰۱۸ باشیم.

نظر شما درباره چیپست های مختلف چیست و چقدر برای شما اهمیت دارد که چیپست دستگاه شما چه فناوری هایی داشته باشد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/TSMC-starts-7nm-mobile-processor-testing_id86815″][/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)