حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایده هوشمندانه روسیه برای تبدیل دکل‌های مخابراتی به پارازیت دهنده موشک‌ها

روسیه که همواره یکی از قدرت‌های نظامی دنیا به شمار می‌رود اکنون در فکر ایده‌ای جالب و خلاقانه است تا از کمترین منابع غیرنظامی خود به بهترین شیوه ممکن استفاده کند. یکی از این منابع غیرنظامی دکل‌های مخابراتی تلفن‌های همراه هستند که در ادامه با ترنجی به بررسی قابلیت پارازیت دهنده موشک‌ها توسط این دکل‌ها می‌پردازیم.

گزارش‌های منتشرشده از خبرگزاری‌های روسی نشان می‌دهد که بر اساس تحقیقات نظامی انجام‌شده توسط دولت این کشور، دکل‌های مخابراتی تلفن‌های همراه قابلیت مبدل شدن به برج‌های پارازیت دهنده موشک‌ها را دارند. روسیه بدین‌وسیله می‌تواند تا با کمترین هزینه به منابع بزرگی از پارازیت دهنده موشک‌ها دسترسی پیدا کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مصاحبه خود با روزنامه ایزوستیا (Izvestiya) چگونگی انجام این پروژه را چنین بیان کرد:

آزمایش‌های مربوط به دقت عملکرد این سیستم به‌خوبی انجام‌شده و نتایج حاصل از آن حاکی از موفقیت این پروژه است. سیستم پارازیت دهنده موشک‌ها موسوم به Dubbed Pole-21 می‌تواند با توجه گستردگی دکل‌ها و برج‌های مخابراتی تلفن‌های همراه به‌عنوان یک سیستم دفاعی قدرتمند سراسر منطقه را تحت پوشش خود قرار داده و منطقه را از هرگونه سیگنال‌های ماهواره‌ای موشکی در امان نگه دارد.

اگرچه نسل جدید موشک‌های کروز آمریکا با نام توماهاوک (Tomahawk) مجهز به سامانه‌های ضد پارازیتی قدرتمندی هستند و به‌وسیله سیگنال‌های ماهواره GPS کنترل می‌شوند اما آنتون لاوروف (Anton Lavrov) تحلیلگر نظامی روسیه با اطمینان از سپر دفاعی و سیستم پارازیت دهنده موشک‌ها سخن می‌گوید به نحوی که گویا تمام تدابیر لازم برای ایجاد اختلال سیگنالی در نسل جدید موشک‌های آمریکا در نظر گرفته‌شده‌اند.

روسیه دکل‌های مخابراتی تلفن همراه را به سیستم پارازیت دهنده موشک‌ها مجهز خواهد کرد

به گفته لاوروف، اساس کار تمام سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای ارسال یک سیگنال اولیه به منبع هدایت‌شونده موردنظر است. بنابراین ایجاد کوچک‌ترین اختلال در این سیستم حتی برای چند میلی‌ثانیه سبب ایجاد اختلال فرکانسی در هدایتگر موشک‌ها شده و آن‌ها را از مسیر اصلی خود منحرف می‌کند. اگرچه هنوز تجهیز کامل تمام دکل‌های مخابراتی تلفن همراه در روسیه به‌صورت رسمی تائید نشده است اما می‌توان این ابتکار را زمینه‌ساز ارتقای کلی سیستم دفاعی ضد موشکی روسیه دانست.

 [button type=”link” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/10/russia-turn-cellphone-towers-missile-jammers/” size=”btn-medium” target=”blank”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید