حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست جدید مدیاتک هلیو پی ۱۵ (Helio P15) رسما معرفی شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | سخت‌افزار

مدیاتک مدتی است که با بازنگری در برندینگ چیپست های خود دید بهتری نسبت به کاربران می دهد و با شنیدن نام آن چیپست به راحتی می توانید متوجه شوید که انتظار چه دستگاهی را باید داشت. چیپست های مدیاتک با نام تجاری هلیو (Helio) ارایه می شود و در دسته بندی P معمولا انتظار یک دستگاه میان رده را باید داشت، رده X آن نیز برای چیپست های کلاس پرچمدار است. پس از معرفی هلیو پی ۲۰ (Helio P20) در چندماه اخیر، این شرکت تصمیم گرفته است تا مدلی بین هلیو پی ۱۰ و هلیو پی ۲۰ ارایه کند و آن چیپستی نیست جز هلیو پی ۱۵ (Helio P15) که در این مطلب با آن آشنا خواهیم شد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عموما شرکت های مختلف به هر شکل که شده سعی می کنند تا محصول خود را برتر معرفی کنند. مثلا اگر چیپست شما از فناوری big.LITTLE پشتیبانی کند آن یک چیپست هوشمند و پیشرفته است اما وقتی که پشتیبانی نمی کند از صفاتی اغراق آمیز و البته صحیح مثل “هشت هسته ای واقعی” استفاده خواهید کرد! هلیو پی ۱۵ (Helio P15) یک چیپست هشت هسته واقعی است که پردازنده مرکزی آن ۸ هسته از نوع Cortex-A53 در کلاکی بین ۲ تا ۲٫۲ گیگاهرتز خواهد داشت. برای پردازنده گرافیکی از Mali-T860 MP2 استفاده شده است و همانطور که از نامش پیداست ۲ هسته ای خواهد بود. فرکانس پردازنده گرافیکی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاهرتز تنظیم می شود. حافظه رم پشتیبانی شده توسط این چیپست نیز از نوع LPDDR3-933MHz است.

خوب آنکه هلیو پی ۱۵ (Helio P15) از ۴G دسته بندی ۶ (Cat.6) نیز پشتیبانی می کند که این خود سرعت بسیار بالایی را برای دستگاه های میان رده ارزان به ارمغان خواهد آورد.

مدیاتک مدعی است که هلیو پی ۱۵(Helio P15) تا ۱۰٪ بهتر از هلیو پی ۱۰ خواهد بود.

مدیاتک هلیو پی ۱۵ (Helio P15) که توسط TSMC ساخته خواهد شد از فناوری ۲۸ نانومتری بهره می برد که از نظر مصرف انرژی خیلی بهینه نیست اما در دستگاه های میان رده عموما همین معماری استفاده می شود مگر ساخته های ۱۴ نانومتری سامسونگ و کوالکام! مدیاتک مدعی است که هلیو پی ۱۵ تا ۱۰٪ بهتر از هلیو پی ۱۰ خواهد بود. شایعات همچنین عنوان می کنند که احتمالا Xiaomi Mi 5c از چیپست رده بالاتر هلیو پی ۲۰ (Helio P20) که آن نیز یک چیپست ۸ هسته ای واقعی از نوع Cortex-A53 است بهره خواهد برد. این چیپست ماه پیش معرفی شده است.

نظر شما درباره چیپست های مدیاتک چیست؟ این چیپست جدید یعنی هلیو پی ۱۵ (Helio P15) را چطور می بینید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)