حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایمپلنت‌های عصبی: دروازه‌‌‌ی جدیدی به سوی درمان معلولان نخاعی

ایمپلنت‌های عصبی را می‌توان دروازه‌ای نوآورانه به‌سوی درمان انواع معلولان حرکتی و جسمی دانست. پیشرفت علم و توسعه فناوری زمینه‌های تولید قطعات پزشکی در قالب ایمپلنت‌های عصبی را فراهم نموده تا متخصصین این زمینه بار دیگر امید را به جامعه معلولین هدیه دهند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به لطف تحقیقات گسترده پژوهشگران در دانشگاه پیتسبورگ، راهی جدید به‌سوی درمان معلولان جسمی کشف شد. ایمپلنت‌های عصبی که حاصل تحقیق چندین ساله این محققان است می‌توانند بار دیگر لمس دنیای واقعی را برای بیماران و معلولان جامعه جهانی میسر سازند. ۳۰ سال پیش شخصی به نام Nathan Copeland (ناتان کوپلند) بیش از ۱۰ سال را در معلولیت به سر برد اما به‌تازگی توسط الکترودهای مخصوصی که در قشر عصبی مغز وی کاشته شد توانست تا بار دیگر وجود ما را احساس کند.

الکترودهایی که در بخش عصبی مغز ناتان کوپلند کاشته شده بودند پس از دریافت سیگنال‌های حرکتی از یک بازوی ربات به او اجازه دادند تا پس از ۱۰ سال تجربه معلولیت انگشت دست راست خود را تکان دهد. می‌توان بهره‌گیری از ایمپلنت‌های عصبی و مغزی را راهی برای دور زدن نخاع آسیب‌دیده تلقی نمود.

ایمپلنت‌های عصبی دروازه‌ای به سوی درمان معلولان نخاعی

 ایمپلنت‌های عصبی

پیش‌ازاین، آزمایش‌هایی مبنی بر امکان کنترل یک بازوی رباتیک توسط ذهن روی ناتان کوپلند انجام‌شده بود تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش و کنترل بازوی رباتیک توسط ذهن کوپلند اقدامات لازم برای کاشت ایمپلنت‌های پیشرفته‌تر در بدن وی صورت گیرد. کوپلند احساس خود هنگامی‌که توانست انگشت خود را به کمک الکترودها و سیگنال‌های مغزی تکان دهد را این‌چنین بیان می‌کند:

می‌توانم هر انگشتم را به‌صورت جداگانه و به‌طور دقیقی حرکت دهم اما این حرکات گاهی اوقات بااحساسی شبیه به برق‌گرفتگی در ناحیه انگشتان و یا فشار زیاد در مفاصل همراه است.

اگرچه این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و مشکلات زیادی را برای ورود به دنیای پزشکی پیش روی خود می‌بیند اما می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد درمان قطعی معلولان و افرادی که از بیماری فلج اندامی رنج می‌برند توسط این ایمپلنت‌های عصبی باشیم.

 [button type=”link” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/10/neural-implants-help-paralyzed-man/” size=”btn-medium” target=”blank”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
.

کجایید پس؟:))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید