حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکست گلکسی نوت ۷ به نفع هوآوی و لنوو خواهد بود

شکست گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ گران تمام شده و این شرکت توقف تولید این گوشی را اعلام کرد. انتظار می‌رفت ۱۹ میلیون نوت ۷ به فروش برود ولی متاسفانه سامسونگ به بن بست خورد و در این راستا تولید گلکسی اس ۷ را به منظور جبران خسارت ناشی از نوت ۷ افزایش داد. با توجه به اینکه سامسونگ رتبه اول فروش را در اختیار داشته و بزرگ‌ترین رقیب برای تولید کنندگان اسمارتفون به حساب می‌آید، توقف تولید این گوشی فرصت بزرگی را برای دیگر شرکت‌ها به وجود آورده است. با ما در ادامه همراه باشید.

شکی نیست که سامسونگ هنوز هم می‌تواند گوشی‌های فوق العاده‌ای تولید کند اما به هر حال با شکست نوت ۷، سامسونگ قسمتی از سهم خود در بازار را از دست خواهد داد اما احتمالا این بار سهم بازار را شرکت‌های چینی خواهند ربایید نه اپل. شرکت‌های چینی در حال افزایش تولید خود هستند. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته شرکت‌های چینی فروش خود را به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند، خطر تصاحب رتبه اول فروش توسط شرکت‌های چینی سامسونگ و اپل را تهدید می‌کند.
دو شرکت هوآوی و لنوو به شدت برای تصاحب سهم بازار از دست رفته نوت ۷ رقابت می‌کنند. البته باید گفت هوآوی نسبت به لنوو بهتر ظاهر شده است. هر دو شرکت گوشی‌های قدری نسبت به دیگر شرکت‌های چینی در خط تولید دارند. هر دو شرکت سعی دارند تا سهم بیشتری در فروش گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار که عمدتا در اختیار سامسونگ و اپل هستند را به دست بیاورند.

خریداری موتورولا توسط لنوو از گوگل باید در این امر به لنوو کمک کند اما لنوو در حال تقلا کردن برای فروش اسمارتفون‌های خود به علت جذب موتورولا به تجارت خود و کاهش فروش گوشی‌هایش است. در اوایل سال جاری لنوو اعلام کرد که برای اولین بار در دهه اخیر ضرر کرده است. فروش لنوو ۳۱ درصد نسبت به فروش سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است و به همین علت این شرکت تعداد کارکنان خود را به حدود ۳۰۰۰ نفر کاهش داده است.

lenovo-moto-mods-desktop

در حال حاضر هوآوی سومین تولید کننده بزرگ اسمارتفون در جهان است. هوآوی هم اکنون ۱۲ درصد بازار اروپای غربی را در دست دارد. هوآوی در حال تولید سری جدید میت است که با توجه به صفحه نمایش بزرگش می‌تواند گزینه‌ای جدی برای خرید کاربران باشد. هوآوی در زمینه ارتباطات نیز موفق عمل کرده است اگر چه در آمریکا به علت دلایل امنیتی استفاده نمی‌شود.

huawei-mate-9
موفقیت‌های هوآوی را می‌توان مرهون برندهای جانبیش دانست. هوآوی در سال ۲۰۱۴ برند آنر را ایجاد کرد تا به طور مستقیم گوشی‌های این سری را به فروش رساند. گوشی‌های سری آنر توانستند فروش و سود بسیار خوبی را برای هوآوی رقم بزنند. همچنین هوآوی در طی این سال‌ها از صنعت نیمه هادی HiSilicon خود برای تولید پردازنده‌های اختصاصی Kirin استفاده کرد.

البته شرکت‌های دیگری نیز برای کسب سهم بازار از دست رفته نوت ۷ در کنار هوآوی و لنوو تلاش می‌کنند. الجی وی ۲۰ می‌تواند گزینه منطقی برای جایگزینی نوت ۷ باشد اما با توجه به فروش پایین جی ۵، احتمالا الجی نتواند با هوآوی و لنوو رقابت کند.

top_smartphone_makers_2016_1-600x359

بنظر شما کدام شرکت‌های تولید کننده اسمارتفون از سهم از دست رفته سامسونگ ‌‌نهایت استفاده را خواهد برد؟

[button type=”link” link=”http://www.androidheadlines.com/2016/10/huawei-and-lenovo-to-benefit-from-galaxy-note-7s-failure.html”]androidheadlines[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

بنظر من اول آیفون
تو آندرویدی ها الجی v20 مخصوصا بخاطر بازار خود کره.
سونی که فبلت جدید نداره مسلما سهمی نمیبره.
هواوی هم اگه زودتر میت ۹ و عرضه میکرد سهم خوبی بدست میاورد.
تو آمریکا هم ۱۰۰ در ۱۰۰ لنوو با موتو هاش
و البته خود سامسونگ s7 edge چون خارجیا درک میکنن فقط نوت ۷ مشکل داره نه کل تولیدات سامسونگ.

milad.danesh

یعنی بین همه سایت های تکنولوژی ترنجی دیگه خیلی خیلی داره خبر شکست نوت میزاره از هر ده تا خبر نه تاش خبر نوت هست … اخبار انفجار دونه به دونه و بیانیه های سامسونگ به کنار مطلب سازی و نقد ها و سود و ضرر بقیه کمپانی ها و تاثیر در فروش بقیه کمپانی ها …… خلاصه خیلی خیلی خیلی خسته کننده شده میایم چارتا خبر ببینیم فقط تیتر خورده شکست نوت ۷ … اخبار تا زمانی ارزش داره که خواننده داشته باشه و تازه باشه … هر چند که اساتید از نقد بدشون میاد و کامنتای بنده رو حذف میکنن فقط چند وقته دنبال تعریف و قربون صدقه هستن …

Reza67

کاملا موافقم با حرفت .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید علی موسوی
علاقه مند به دنیای تکنولوژی و اسمارتفون ها :)نگرانی در باره اینکه چه کسی در چه موردی در حال پیشی گرفتن از شماست را رها کنید و فقط کار خود را انجام دهید و بهترینی باشید که می توانید