حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هی سامسونگ! اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت…

سامسونگ شرکت بسیار بزرگی است. بیش از تصوری که شاید اکثر ما از این کمپانی عظیم داریم. کیفیت ساخت محصولات این شرکت در حد مطلوبی است و به دلیل کیفیت خوب و همچنین تیراژ بالا ، توانسته است رتبه‌های خوبی در جداول روش به دست آورد. یکی از این جداول مهم ، جدول فروش تلفن‌های هوشمند است که در دستان شرکت سامسونگ است. صفحه نمایش بی نظیر ، دوربین کم نقص و امکانات جالب نرم افزاری مواردی هستند که تعداد زیادی از کاربران را به سمت خود جلب کرده‌اند. بعد از ماجرای گلکسی نوت ۷ ، وقت آن است که به این موضوع بپردازیم که چگونه یک شرکت می‌تواند درگیر غرور خود شود و یک اشتباه را دوبار تکرار کند

با ترنجی همراه باشید…

ما در ترنجی یک اصل مهم داریم و آن اصل مهم هم بی تعصب بودن است. اگر این اصل در کار من وجود نداشته باشد و روزی احساس کنم که از کلمه‌ی راستی دور شده‌ام مسلما دیگر نخواهم نوشت. سامسونگ همواره برای ما قابل احترام بوده و هست و خواهم بود. این شرکت کارهای بزرگی را انجام داده است و در هوشمند سازی جهان در سال‌های اخیر نقش مهمی را ایفا کرده است. هنوز هم طعم خوش گلکسی نوت ۴ و اس ۷ اج از زیر دندن‌مان خارج نشده است. بعد از چند ماه هنوز هم نتوانسته‌ام ایراد خاصی بر روی اس ۷ بگذارم. این تلفن بدون شک بهترین ساخته‌ی سامسونگ تاکنون بوده است. صفحه نمایش بی نظیر ، دوربین بسیار دقیق و بدنه‌ی مستحکم از ویژگی‌هایی بود که نظر من را بیش از پیش به سامسونگ جلب کرد.

۲۰۱۶_۰۹_۰۲_۵c_https_3a_2f_2fblueprintapiproduction-s3-amazonaws-c-3e023

هنوز هم یادم نمی‌رود که پوستر گلکسی نوت ۴ را در اتاقم چسبانده بودم و هر روز مقداری به صندوقم اضافه می‌کردم تا شاید آن را بخرم. سامسونگ کمپانی ثروت مند و بزرگی است اما غرق در غرور خود شده است. غروری که من و شما به آن تزریق کرده‌ایم. این شرکت برای آن‌که بتواند مشتریان بیشتری را جذب خود کند ، گلکسی نوت ۷ را زودتر معرفی کرد. بدون آن‌که بر روی کیفیت ساخا این تلفن نظارت خاصی داشته باشد. البته نباید مشکل در برد این تلفن و بخش باتری را به کل دستگاه تعمیم داد. جنس بدنه نوت ۷ واقعا عالی است. دوربین این تلفن خیلی خوب عمل می‌کند و اگر این مشکل وجود نداشت ، شاید یکی از بهترین‌های بازار می‌شد.

هر کسی اشتباه می‌کند. اگر کسی می‌گوید که من تا حالا اشتباه نکرده‌ام بدانید که حتما دروغ می‌گوید. به دور و اطرافتان نگاه کنید. احتمالا از هر ده نفری که می‌شناسید حداقل ۳ – ۴ نفر آن‌ها یکی از محصولات سامسونگ را دارند. این شرکت تحت عنوان یک برند معتبر در کشور ما جا افتاده است. خیلی از افراد قید فلان محصول شرکت X را با کانفینگ فضایی زده‌اند تا یکی از موبایل‌‌های سامسونگ را خریداری کنند.

nathan2

بگذارید یک مثال خوب برای شما بزنیم. در رنج قیمتی ۱ میلیون تومان می‌توان با اندکی تخفیف یک عدد گلکسی A5 2016 خرید. اما دیگر شرکت‌ها چطور؟ فلان شرکت ژاپنی پرچمدار ۲۰۱۵ خود را با همین قیمت می‌فروشد. اگر صد هزار تومان روی پول خود بگذارید می‌تواند G4 را بخرید. مشخصات A5 2016 یک سر و گردن از G4 و Z3 Plus پایین تر است. پس چرا شرکت سامسونگ این محصول را چنین قیمتی می‌فروشد؟

photo_2016-10-11_13-11-08

بله درست است! برند. مقوله‌ای که شاید شرکتی مثل شیائومی در ایران هنوز به صورت کامل ندارد. ردمی نوت ۳ را نگاه کنید. قیمت آن با A9 سامسونگ چیزی در حدود ۸۰۰ هزار تومن تفاوت دارد. ولی از نظر مشخصات چطور؟ هیچ! تقریبا هیچ فرقی ندارند. شاید اندکی امتیاز تست AnTuTu آن‌ها با هم فرق داشته باشد. مشتری به سامسونگ اعتماد می‌کند. با خود می‌گوید که سامسونگ امتحان خود را پس داده است و چشم و گوش بسته یکی از محصولات سامسونگ را انتخاب می‌کند. بگذریم از قصد و نیت شوم برخی از فروشندگان برای معرفی اجناسی که سود بیشتر دارند اما باید این اصل را قبول کنیم که مسئله برند بسیار مهم است.

چرا برندی مثل شیائومی در ایران خوب نمی‌فروشد؟ یا چرا اصلا راه دور برویم. زمانی که هوآوی می‌خواست وارد بازار ایران شود با مشکلات بسیاری روبرو شد. به خاطر ذهنیت بد افراد از اجناس چینی در دو سال اول این شرکت نتوانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند. بعد از مدتی تعدادی از افراد تلفن‌های هوآوی را خریدند و به بقیه پیشنهاد دادند. اکثر بازاریاب‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که مردم به حرف یکدیگر بیشتر اطمینان دارند تا حرف شرکت‌ها. آیا اپل در ایران نمایندگی دارد؟ یا مثلا همانند سامسونگ تبلیغات گسترده انجام می‌دهد؟ خیر! مردم به خاطر این‌که از کیفیت آیفون در بین دوستان خود شنیده‌اند ، آن را خریداری می‌کنند (پاورقی: دوست ندارم بحث کلاس گذاشتن و پز دادن را مطرح کنم. انشالله در این خصوص مقاله‌ای در ماه‌های بعد خواهم نوشت. اصولا باید به این موضوع بپردازیم که چرا کارگری که ماهی ۱٫۵ میلیون تومان در آمد دارد باید برای آن‌که از همسایه‌شان خجالت نکشد ، آیفون ۶ اس دو میلیون تومانی بخرد؟!؟)

خرید بدون تحقیق و با عجله عواقب جبران ناپذیری دارد

دوستی داشتم که در هنگام ورود گلکسی نوت ۴ به این آن را با قیمت ۲۹۰۰ هزار تومان از نمایندگی این شرکت خریداری کرد. به یاد دارم که دقیقا دو هفته بعد همان گوشی را می‌توانستیم با قیمت ۲۲۰۰ خریداری کنیم. چرا باید افرادی در ابتدای کار به دلال‌ها باج بدهند؟ تقصیر ماست. در اصل تقصیر رسانه است. شفاف سازی خوبی در این خصوص صورت نگرفته است. اگر مردم صبر کنند و بعد از دو ماه تلفن مورد نیازشان را بخرند ، آیا اتفاقی می‌افتد؟

اگر کاربرانی که گلکسی نوت ۷ را خریداری کرده‌اند ، مدتی صبر می‌کردند و بعد از آن‌که آزمایش‌های مختلف روی این دستگاه‌ها انجام می‌شد ، چند سایت معتبر ایرانی و خارجی این تلفن را بررسی می‌کردند و نظرات مختلف کارشناسان در مورد این تلفن منتشر می‌شد ، گلکسی نوت ۷ را خریداری می‌کردند مشکلی پیش می‌آمد؟

maxresdefault

سامسونگ و اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ از این موضوع مطلع‌اند. آن‌ها برای آن‌که کاربر را وسوسه کنند کارهای زیادی انجام می‌دهند. یکی از همین موارد بحث پیش فروش است. با قیمتی کذایی که گاها چند صد دلار از قیمت واقعی دستگاه بیشتر است! تبلیغات مختلف در سایت‌ها نیز یکی دیگر از همین شگرد هاست یا مثلا انتشار اخباری مانند (موجودی آیفون ۷ در فلان کشور به پایان رسید. تا دو ماه دیگر آیفون در این سرزمین گیر نمی‌‌آید!)

سامسونگ می‌توانست منتظر بماند و همزمان با عرضه پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و تحقیق بیشتر بر روی نوت ۷ ، تلفن خود را راهی بازار کند اما این کار را انجام نداد. نیاز بازار گلکسی نوت بعدی را می‌خواست. مردم منتظر یک چیز جدید بودند. سامسونگ سرانجام یک محصول ناقص را به بازار عرضه کرد. گلکسی نوت ۷ همانند یک سیب زیبا بود که باطن خوبی نداشت! شرکت سامسونگ بارها و بارها اشتباه کرده است ولی از اشتباه خود پشیمان نشده است و همچنان با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد!

بگذارید چند نمونه از اشتباهات بزرگترین شرکت سازنده تلفن همراه در جهان را برایتان مثال بزنیم. تمامی این موارد بر اثر عجله سامسونگ و عدم کنترل کیفی دقیق محصول صورت گرفته است:

۱- ماجرای داغ شدن گلکسی اس ۴ نسخه اگزینوس

برگردیم به سال ۲۰۱۳ . زمانی که سامسونگ گلکسی اس ۴ را معرفی کرد. این تلفن دو نسخه داشت. یک نسخه با پردازنده اگزینوس ۵۴۱۰ که اولین هشت هسته‌ای سامسونگ  محصوب می‌شد و نسخه دیگر آن با پردازشگر اسنپدراگون ۶۰۰ بررسی‌ها آماده شد. تمامی سایت‌ها به یک مشکل اشاره می‌کردند. این تلفن به شدت داغ می‌شود. البته سامسونگ با ارائه چند آپدیت و ارتقا سیستم‌عامل به نسخه ۴٫۳ و ۴٫۴ تا حدودی مشکل را برطرف کرد. ولی آیا نباید قبل از عرضه رسمی تحقیقی صورت گیرد؟

http://www.dignited.com/wp-content/uploads/2014/11/smartphone_overheating.jpg

hqdefault

گلکسی اس ۴ به راحتی هنگ می‌کرد. خیلی راحت. انگار نه انگار که شما ۱٫۵ میلیون تومان برای آن هزینه کرده‌اید! قرار است بهترین تلفن را داشته باشید نه چیزی که موجب ناراحتی شما شود. معماری Big LITTLE دارای مشکلاتی بود. سامسونگ می‌توانست مدتی روی این موضوع کار کند و بعد از اطینان یافتن از عملکرد صحیح پردازشگر ، آن را روی یک تلفن امتحان کند. جالب است بدانید که کوالکام نیز دچار همین اشتباه شد. اشتباهی که حماقت محض بود.

منابع:

 forum.xda-developers      androidforums          phonearena       digitaltrends

۲- کیفیت فاجعه گلکسی اس ۵

تلفنی به کیفیت ساخت پایین گلکسی اس ۵ ندیده‌ام. بدنه‌ای بسیار بد با پلاستیکی که حس خیلی بدی به آدم می‌داد. بر خلاف بسیاری از پرچمداران ۲۰۱۴ این تلفن ۲ گیگابایت رم داشت و این مقدار رم برای رابط کاربری سنگین اس ۵ مناسب نبود. این اسمارت فون دوربین خوبی داشت ولی سنسور اثر انگشت‌اش فاجعه بود.  آیا سامسونگ نمی‌خواهد درس بگیرد؟ فریم پلاستیکی دور اس ۵ به راحتی خراش بر می‌داشت و خراب می‌شد. در همان روزها الجی جی ۳ و اچ تی سی ام ۸ و اکسپریا زد ۲ در میدان بودند. با این تلفن‌ها این فاجعه را مقایسه کنید!

۱۱

وقتی که آقای کمانی (برای مثال) گلکسی اس ۵ را خریداری می‌کند در حالی که قیمت این دستگاه دقیقا برابر فلان تلفن پرچمدار است ، نباید انتظار یک تلفن خوب را داشته باشد؟ استفاده از بهترین سخت افزار و نرم افزار حق من نیست؟ بیش از ۱۰ مورد تاکنون مشاهده کرده‌ایم که گلکسی اس ۵ بعد از یک سال استفاده همانند یک پیرمرد عمل می‌کند در حالی که اچ تی سی ام ۸ تنها کمی خط و خش برداشته است (در شرایط یکسان) و حتی اکسپریا زد ۲ مانند روز اولش است!

سامسونگ از این ماجرا درس گرفت. دیگر روی طراحی قدیمی خود پافشاری نکرد. با پلاستیک خداحافظی کرد و به دنیای فلز خوش آمد گفت. کاری که می‌توانست سال‌های قبل صورت گیرد.

منابع:

expertreviews     androidauthority      androidpit     gottabemobile

۳- گلکسی اس ۶ و مشکل مدیریت رم

این مورد واقعا خنده دار بود. این مشکل را بعضی از افراد به مانند یک قابلیت می‌دانستند. فکر کنید تلفن شما تنها ۴ عدد برنامه را بتواند با هم باز نگه دارد. جالب است برای شما این را بگوییم که لومیا ۵۲۰ قادر است تا ۱۰ برنامه را همزمان باز نگه دارد! مشکلی مسخره که سامسونگ آن را توجیه کرد! اگر این مشکل یک مزیت بود چرا برای آن یک بروزرسانی ارسال شد؟ انتشار آپدیت یعنی یک مشکل در نرم افزار وجود دارد که این بروزرسانی می‌خواهد آن را رفع کند.

http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2015/04/s6-edge-RAM-management-435x375.jpg

ما دوست داشتیم که سامسونگ کمی به قبل باز می‌گشت. آیا کسی را دیده‌اید که بگوید من از اینکه تلفنم ۱۰ عدد برنامه با هم باز نگه می‌دارد ناراحتم؟ شک نکنید که هیچ‌کس به این موضوع اعتراضی نخواهد کرد. ما به این موضع اذعان می‌کنیم که بسته شدن برنامه‌ها وریلود کردن آن‌ها می‌تواد باعث کاهش مصرف رم و باتری شود ولی آیا پرچمدار سونی نیز این کار را انجام می‌داد (اکسپریا زد ۳ ) تا بتواند امتیاز ۸۵ ساعت را از GSMArena کسب کند؟ مشکل این است که سامسونگ می‌خواست هرچه سریعتر محصول به بازار عرضه شود و یا شاید هم برای این شرکت اهمیتی ندارد که کاربر به مشکل بربخورد!

منابع:

 SamMobile      AndroidHeadLines

۴- ضد آب نبودن گلکسی اس ۷ اکتیو به میزان اعلام شده

این تلفن سامسونگ تحت عنوان سری اکتیو معرفی شده است. از زمان گلکسی اس ۴ سامسونگ مدتی بعد از رونمایی پرچمدار جدیدش ، یک سری از گوشی‌های خود را با نام اس اکتیو تولید می‌کرد. این تلفن بر خلاف ادعای سامسونگ ضد آب نبود و سامسونگ بعد از چند روز این مشکل را تایید کرد و این نقص را برطرف کرد. آیا سامسونگ مکانی به نام کنترل کیفی ندارد؟ چرا باید یک تلفن که اساس کلی‌اش ضد آب بودن است چنین مشکلی داشته باشد؟ رخ دادن اتفاقی این چینی در خط تولید به هیچ وجه بخشودنی نیست. باز هم برای شما خودم را مثال می‌زنیم. فکر کنید که عارف کمانی اس ۷ اکتیو خریداری کرده است و با خیالت راحت به دل دریا می‌رود. ناگهان متوجه می‌شود که دیگر تلفن او کار نمی‌کند و روشن نمی‌شود. چه حسی به شما دست می‌دهد؟

http://cdn01.androidauthority.net/wp-content/uploads/2016/07/galaxy-s7-active-fail-waterproof-840x436.jpg

منابع:

 sammobile     theinquirer    consumerreports

۵- گلکسی نوت ۷

به قدری گلکسی نوت ۷ دارای مشکلات عجیب و غریب است که در این موضوع درمانده‌ایم که از تاریخ وقایع شروع کنیم یا شدت حوادث! از داغ شدن نوت ۷ در حد مرگ برایتان بگوییم یا هنگ کردن و چرخه ریست شدن. پرچمداری که لقب غول کش را به آن داده بودند. بهترین تلفن قرن! فکر کنید ۸۰۰ دلار پول داده‌اید ولی تلفن شما پایین‌ترین استانداردها هم نداشته باشد. سامسونگ فراخوان داد و تمامی گلکسی نوت ۷ های سری جدید را جمع آوری کرد ولی باز هم این  ایراد دارد.

۱۶۰۹۲۷۱۴۲۵۵۱-samsung-note-7-fire-1-780x439-780x439

اشتباه برای اول قابل قبول است ولی برای بار دوم نمی‌توان اسم آن را اشتباه گذاشت. سامسونگ باید این موضوع را بپذیرد که جنس بی کیفیت خریدار ندارد. چرا بعد از عرضه نوت ۷ های ایمن باید این تلفن دوباره منفجر شود؟ مگه مدیر بخش موبایل سامسونگ نگفت که ما تمامی حواس خود را بر روی تولید یک تلفن با کیفیت خواهیم گذاشت و این اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد؟ آیا باز هم این شرکت چشم خود را به روی حقایق بسته است؟ در این موضوع شک نکنید که سامسونگ بعد از جمع آوری سری اول این تلفن نیز مشکل را به صورت کامل می‌دانسته است ولی یکجور پنهان کاری در این ماجرا وجود دارد.

کیفیت ساخت سری اول و دوم گلکسی نوت ۷ با هم متفاوت است. پوشش روی شیشه نمایشگر نوت ۷ گوریلا گلس ۵ نام دارد. این پوشش در سری اولیه نوت ۵ به راحتی خش بر‌می‌دارد ولی در سری دوم این موضوع رخ نداده است! تنها برداشتی که می‌توان کرد این است که کره ای ها خیلی آرام و بی سر و صدا متوجه اشتباه خود شده‌اند و این نقص را برطرف کرده‌اند. به وفور ما شاهد این موضوع هستیم که کیفیت ساخت سری اول محصولات سامسونگ با سری دوم متفاوت است. گاهی سری اول بسیار بهتر از سری دوم است و گاهی همانند سری دوم کیفیت بهتر از قبل شده است.

موارد منفی را گفتیم اما نباید از یک مورد مهم بگذریم. این مورد مهم عذرخواهی یکی از مسئولین بالارده سامسونگ و تعظیم به سوی حضار است! اتفاقی که شاید هیچکسی فکرش را نمی‌کرد.

note7-timeline

منابع:

bloomberg           theguardian           SamMobile

سامسونگ باید بدانید که اشتباه بار اول اشتباه است. بار دوم حماقت است. بار سوم دیگر فرصت اشتباه کردن نداری از گود خارج می‌شوی…

نویسنده: عارف کمانی

نظر شما در این رابطه چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
145 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
arabian men

تو مقاله ای خوندم ک طراحی از پایه مشکل داره یکی از دانشمندان آمریکایی هم در این خصوص ک منفجر میشه گفته کیفیت اجزای داخلی باتری ب شدت پایینه و تنظیم ولتاژ صورت نمیگیره نوت ۷ باعث میشه ک سال دیگه فروش دام بشه نصف

Amir.arsallaan

عالی بود اقای کمانی عالی بود
این حقیقت محضه چیزیه که یک عده نمیخوان قبول کنن که برند مورد علاقه اشون اینقد گند بالا آوورده بسیار مطلب مفید آفرین بر شما

وحید

با اینکه خودم طرفدار سامسونگم و منتظر نوت ۷ بودم چون خودم نوت داشتم
دیگه فقط دنبال کیفیت و سیستم عامل و مدیریتش میگردم
شاید قیمت ۷ پلاس منطقی بشه بردارم یا شاید میت ۹ بیاد
بدن در نظر گرفتن برند فقط ب خود دستگاه نگاه میکنم

riofarina

وحید جان میت ۹ مسلما عالی میشه ولی بخاطر cpu من همیشه قید هواوی و میزنم.
یه نگا به mi 5splus بنداز .عالیه

moazez

مقاله فوق العاده بود. سالهای سال در سایتها عمرمو وقتمو گذاشتم که بگم این برند بی کیفیت و کلاهبردار هست.خیلیا فهمیدن ولی خیلیا واقعا نفهمیدن و فکر کردن من دارم اشتباه اطلاعات میدم بهشون ولی الان از همون خیلیا میان به من پیام خصوصی میدن و ازم حلالیت میطلبن که بهم تهمت زدن و به بی کیفیت بودن سامسونگ اعتراف میکنن. به هرحال من نظرم همونی که هست میمونه که اگه سامسونگ طلا هم بسازه شک نکنید اون طلا نیست و داخلش آهنه با روکش طلا. و کره ایها بخاطر اینکه یک شبه بخوان ره صدساله ای که زاپنیها رفتن برنو دست به هرکاری زدن در حالی که نمیدونستن ژاپنیها چقدر سختی کشیدن و چیزیو حاضرآماده نداشتن تو دست و بالشون.اما کره ایها با تکنولوژی از قبل ساخته شده ژاپنیها خواستن بگن ما برتریم درحالی که واقعا در حد کشوری مثل چین هم نیستن.

Samsung.38922

باور کن آجر بخرم سونی نمیخرم.

moazez

نبایدم بخری. توأم سونی بخری،منم سونی بخرم اونوقت منم میشم یکی مثل تو. هرکسی طبیعتا نباید سونی بخره چون سونی مخصوص حرفه ایها ساخته میشه و سامسونگ هم برای امثال شما

Samsung.38922

سونی اگه برای حرفه ای ها بود به فکر یه نرم افزار درست و حسابی برای دوربیناش بود. همه ی برند های دیگه با سنسور هایی که ساخت سونیه دارن له میکنن سونی رو . چرا ؟؟؟ چون سونی خودش عرضه نداره مشکل نرم افزار دوربینشو حل کنه. یادمون نرفته دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سونی اگه روی حالت خودکار عکس میگرفتی در واقع عکس ۸ مگاپیکسلی ثبت میکرد . در ضمن اون حرف من که گفتم سونی نمیخرم فقط در جواب کامنت شما بود که باید جواب هرکسیو در حد خودش داد . گرنه من نمک نشناس نیستم. یه زمانی با سونی x8 خیلیم حال میکردم. همیشه هم سونی برام قابل احترام بوده اما واقعا میان طرفدارای سونی کلا ده نفر حرفه ای نمیتونی پیدا کنی که بشه باهاشون بحث کرد . خدای بلبل زبونی هستین.

علی

اصلا گوشی رده بالای سونی داشتی که میگی دوربینش مشکل داره خخخ
امکانات نرم افزاری دوربین گوشی سونی اندازه کل یه گوشی سامسونگ میارزه

sadegh

مشکل از ریشست رفیق، مشکل اینه که تو میگی بقیه سونی رو له میکنن ولی من به حرف مرج تخصصی و دیده های خودم اعتنا میکنم که حرف شما رو نقض میکنه

عرفان

دوست عزیز اون سوپرسمپلینگ بود که با ۸ مگاپیکسل یمگرفت تو حالت اوتو… کل بیت مگاپیکسل باری گرفتن اون عکس هشت مگاپیکسلی فعال میشن و پیکسلهای مجاور با هم ترکیب میشن تا یه عکس هشت مگاپیکسلی با جزییات بالا رو ثبت کنه !

Hamed.7

.38922
وقتی میگی آجر بخرم سونی نمیخرم یعنی داری به ماها میزان حماقت و تعصب خودتو نشون میدی و مشخص میکنی دلیلت برای خرید سامسونگ همون دلیلیه که برای خرید آجر داری???? خخخخ

FaRaZ SONY

داش حامد ر•ک بگم ، کمر یارورو شکستی :))

علی

منم مجبور بشم ۱۱۰۰ بخرم سامسونگ نخریدم و نمی خرم

Amir

نخر سونی به خرید آدمهای بی منتفی مثل تو نداره

Arashhx

از مزیت های سونیه! هر…آگه بخواد سونی بخره که منو خیلی های دیگه اصلا به سونی نگاهم نمیکنیم… امثال تو همون سامسونگ بگیرن بهتره! درضمن با مسخره کردن سلیقه خیلی ها شعور خودتو نشون میدی، منم بلدم مسخره کنم
#چسب زخم

نوید

جناب معزز واقعا فکر نمیکنی داری تهوع اور میشی پارسال بنده تو تیرماه یه نوت ۴ خریدم باجناقم z3خرید وقتی بهش باددلیل ومنطق گفتم چرا سامسونگ نمیخری گفت سامسونگ اشغاله و… تمام در پوشای z3 در عرض ۳ ماه کند بعداز اولین باری که گوشیو بردتو اب اسپیکراش صدای وز وز میده رنگ نقره ای دور گوشی پاک شد ماه پیش باطری گوشیس در حین شارژ منفجر شد و صفحه نمایشش جدا شد الجی واسه خانمم خریدم در ماه اول ولومش خراب شد شارژرش سوخت و…. نوت ۴ من مثل روز اوله بجز رنگ ته قلم که رفته به سامسونگ بخاطر بعضی از بی دقتی ها ایرادهای بسیار جدی وارده اما از یه برند بت نسازیم تعداد بسیار زیادی برد گوشیG4الجی سوخت اما کسی صداشوودر نیورد

moazez

صداشو در نیار من باور کردم حرفاتو.بیشتر شبیه به جوک قرن میمونه حرفات از این به بعد خواستی مثل فروشنده های موبایل صحلت کنی پیش کسی بزن که با اون گوشیا زندگی نکرده باشه

M0261N

سلام دوست عزیز
حرف شما رو قبول ندارم
الان من یکی از آشنا هامون z3داره حدود ۲ ساله آخ نگفته و هیچ موردی نداره فقط گلسی که خودش روش انداخته بود رو عوض کرده و از یک چیز دیگه مینالید که دوربینش در حالت فوق العاده چرا ۸ هستش همین ۵ بارم از دستش افتاده ولی کمی خش برداشته
تازه این که چیزی نیست یکی از داماداموت z2داره صفحه پشتش ترکیده ولی بازم گوشی کار میکنه اینکه چیزی نیست گوشی دوستم z5زده گوشیرو ترکونده هم از جلو و هم از پشت بازم داره گوشی کار می کنه همه چیزش
من خودمم z1 داشتم داخل آب مینداختمش و فیلم نگاه میکردم هیچ مشکلی نداشت و فقط کمی گرم میکرد و دستت میلرزید عکسش بد میوفتاد
من فقط سری نوت سامسونگ رو قبول داشتم به طوری که نوت ۳ رو دو تا از خواهرام دارن و راضی هستن
خودمم هیچ گوشی سامسونگ رو قبول نداشتم و ندارم و قبول ندارم بجز سری نوت که اونم بعد از ۵ سال اومدم بخرم نوت ۷ رو که واقعا عالی بود ولی من همیشه ۲ ماه صبر میکنم و بعد گوشی رو میخرم تا ببینم مشکلی نداشته باشه که دیگه ماجراش رو خودتون میدونید
و در حال حاضر هم اچ تی سی دارم و ۶۰%راضی هستم از گوشیم
حالا باز باید منتظر بمونم تا ببینم چه گوشی میتونم بخرم من هر ۶ ماه یک بار گوشی عوض میکردم و ماه ۹ ۱۳۹۴اچ تی سی e9x رو خریدم و منتظر موندم تا نوت ۷ بیاد که اونم اینطوری شد خو خوب شد که نخریدم
بازم منتظر می مونم ببینم گوشی که میخام و مد نظرم هست میاد یا نه

Sajjad. Hn

هر موقع سامسونگ تونست یه گوشی ضدآب درست و حسابی بزنه که خاموش نشه تشریف بیارین و از سامسونگ دفاع کنید، من گوشی سونی XA ام کامل افتاد تو آب ولی هیچ مشکلی براش پیش نیومد و با اینکه بیرون بودم و دسترسی به هیچ چیزی برای خشک کردن گوشی نداشتم بعد از یک ساعت گوشی رو روشن کردم والان ۲ماه از تو آب افتادن میگذره و تا الان هیچ مشکلی براش پیش نیومده، حالا اگر سامسونگ بود امکان نداشت که مشکلی براش پیش نیاد،چون خیلی سامسونگ آب خورده دیدم که دیگه مثل روز اول نشدن. لطفاً بدون تعصب صحبت کنید.

Samsung.38922

عزیزم من هر دوساعت یبار گوشیمو کامل میشورم (اس۷)

Kaveh

بنده کارم فروش لوازم جانبی موبایل هستش ، بچه های اکسپریان منو می شناسن
۱۱ ماه پیش Z3+ خریدمو می تونم جای نو بهتون بفروشمش ! ساعت اولی که خریدمش بردمش توی آب هیچیش نشد ! زیر بارونم زیاد مونده با دست خیسم هزاران بار باهاش کار کردم ولی همچنان مشکلی نداره .
یه مشتری دارم برای خانومش زد۳ و برای خودش آ۸ سامسونگ خرید ازش دلیلشو پرسیدم گفت فروشنده گفت سامسونگ خوبه سونی بده ! پرسیدم الان راضی ای گفت اصلا ای کاش سونی می خریدم ! چند وقت پیشم صفحش بدون هیچ دلیلی سوخت و اومد پیش من که بدمش تعمیرکار ! نمی گم هیچ گوشی سونی هیچ ایرادی نداره ولی اینارو به کسی بگو که تا حالا گوشی سونی ندیده ، اس پی هم دارم بعد ۳ سال مثل روز اولشه می خوای ویدئو بدم از عملکردش ببینی سرعت و دقتشو
بیشتر فکر کنیم

ناصر

خرابی در همه گوشی ها دیده می شه
ولی نوت ۷ با عجله وارد بازار شد
بی شک نوت ها از بهترین فبلت ها هستند
من خودم الان رفتم بلک بری پریو خریدم

sadegh

بیخیال داداش دیگه شورشو در نیار…

عرفان

خخخخ باجناقت نمیتونه گوشی رو راه ببره به سونی چه ربطی داره !!! یعنی دست میمون هم بدی سر چند ماه نمیتونه این همه بلا رو سر z3 بیاره نمیدونم دیگه باجناق شما باهاش چیکار کرده !! احتمالا به جا چکش و میخکوب ازش استفاده کرده و درپوشهاشم هر روز چند ساعتی برای تخلیه میجوییده !

Mohamad

هر وقت میام تواین سایت و تو قسمت نظرات اسم تو رو میبینم به معنیه واقعی ترول متعصب پی میبیرم
?این وضیت منه وقتی این تیکه متنتو خوندم( به من پیام خصوصی میدن و ازم حلالیت میطلبن که بهم تهمت زدن و به بی کیفیت بودن سامسونگ اعتراف میکنن)یا کلا بقیه متنتو میخونم میمونم تو دیگه کی هستی
هیچوقت یادت نره اگه همین شرکت های کره ایه سامسونگ وال جی نبودن تکنولوژیه دنیا شاید سالها عقبتر از الانش بود همین سامسونگ رو نگاه کن طی چند سال تونست چیپست خودشو بسازه و اینقد پیشرفتش بده و به تکامل برسوندش کدوم شرکت تونسته خود کفا بشه مثل سامسونگ از هر لحاظ

moazez

شرکتی علمو پیشرفت میده که منفعتش باعث پیشرفت تکنولوژی دیگر شرکتها بشه مثل سونی که با بخش سنسور سازی کیفیت تصویر در جهانو گرفت دستش و انقدر ارتقاء داد. کثل ساختن oledکه باعث شد کره ایها به نون ونوایی برسن. مثل ساختن باتریهای لیتیومی. سامسونگ هرچی ساخته برای خودش ساخته،منفعتی برای دیگر شرکتها نداشته و علمی رو جلو نبرده. اما سونی و دیگر شرکتهای بزرگ ژاپنی دقیقا علمو رو به جلو بردن و پیشرفت دادن. فرق کره با ژاپن مثل فرق نور شمع و نور زنون میمونه

Kamix1353

تقدیم به پنکه ها،ترولهای سونی
به عنوان یه کاربر گوشیهای سامسونگ نظره شما مطلقاً ، مطلقاً برای من به شخصه ارزشی نداشته و نخواهد داشت.حالا هی شعر تلاوت کنید.هی تبلیغ کنید. صبر میکنیم و اگر دوربین و باطری و صحفه نمایش خوب کسی خواست اس ۷ اج حی و حاضر هست.به وقتش نوت ۷ هم میاد.حالا باز داستان تعریف کنید.خوبه چند روز پیش وضعیت خفت بار دوربین ایکس رو دیدیم.خوبه سونی اصلا حسابتون نمیکنه و هنوز حسرت یه شارژر سریع و یه هندسفری درست و درمون به دلتون مونده. خوبه مثلا ایکس پی رو اصلا به ایران عرضه نکرد.چون به قدری تعداد حرفه ایی های سونی زیاده تو ایران ترسید کم بیاره.خداییش اگر یه کاربر اپل حرفی بزنه بهش میخوره.اما پنکه سونی؟!!!؟؟؟!!!!!!!!!!!

مجتبی

بعد از این همه که وقتتو گذاشتی تو این سایتا هنوز هم اینو متوجه نشدی که هرچی به ذهن تو رسید درست نیست. هنوز متوجه نشدی که هر کس میتونه هرچی میخواد بخره. هنوز هم متوجه نشدی که هرکی مخالفته لزوما داره اشتباه نمیکنه

متین

دلیل ترول بودنت چیه؟ بسه دیگه

yas

اجر میخرم ولى سونى نمیخرم همینک اس٧اج بازارو ترکونده بسه برو دنبال ایکس زدت

بهی

جای جناب جگوار خالی است تا ایدئولوژیشو ببینه

Kamix1353

جناب بع
جگوار نوت ۵ داره و همین الانش همه رقمه از مثلا علمداره شرکتی مثل سونی کیلومترها جلوتر هست.حداقلش باش خواست عکس بگیره نویز نمیبینه.

FaRaZ SONY

آره گل من ، همون نوت۵ که ۵تا اپ باز نگه نمیداره:))
(مدیونی فکر کنی جزو قابلیتاس نیست!)
همون که صفحش سفید زردو قزمز نارنجیو رد تصاویر داره و اینم شده جزو قابلیتاش:))
همون که مداد نوکیش میچسبیدو باس گوشی باز میشد تا زاز میگفتی سلام مدادم اومدی بیرون؟!:))
همون که دوربینش بدون افکت عکسای افکتیو میگرفت=)
#ایدئولوژی_طوری #)
#

آلبرت

دستتون درد نکنه اقای کمانی
مطلب بسیار مفید بود
ممنون از زحماتتون
جای دوستانی همچون
Nokia king
Kamix
Chalton
Milad.tech
Milad danesh
میلاد
و باقی عزیزانی که ترول بازی رو در حد اعلا رسوندن
در این پست بشدت خالیه

Xperia

جالبیش اینه ک هر کدوم از این مشکلات تو زماندخودشون از نظر ترولای سامسونگ مزیت ب حساب میومد

............

ن ن ن ن ن ن ن

یه چیزی رو می دونی؟؟

نوت ۷ یه چیزیو نداره !!!

مشکل مزیت مدیریت رم !! اینم از اون اصطلاحات باحالی بود که سامسونگیا به دنیای تکنولوژی وارد کردن !!! خخخخ

............

تمام مطلب یه طرف عکس هاروی دنت / دوچهره یه طرف !!!

one republic

سلام آقای کمالی یه سوال داشتم ازتون؟
بنظرتون حالا که فروش نوت ۷ متوقف شده آیا سامسونگ اون ویژگی تغییر رزولوشن صفحه نمایش که در نوت ۷ میتونست وضوح صفحه رو از ۲k به full hd و یا hd پایین بیاره در اپدیت بعدی اندروید یعنی اندروید نوقا ۷ به نوت ۵ میاره؟ بنظرتون امکانش هست این ویژگی به نوت ۵ راه پیدا کنه چون خیلی تو مصرف باتری میتونه کمک کنه و تا اونجا که من میدونم این ویژگی نرم افزاری هم هست
ممنون میشم پاسخ بدید

Mordred-Ox

چیزی به اسم نوت ۶ وجود نداره

one republic

خدا کنه این ویژگی رو به نوت ۵ بده چون دیگه نوت ۷ متوقف شد. ممنونم از پاسخگویتون

one republic

آقای کمانی _اشتباه تایپی بود

pm2me4love

طرفدار هیچ برندی نیستم ولی این مقاله اینقدر عالی و فوق العاده نوشته و نگارش شده بود که حرفی برای گفتن باقی نمیگذاشت

این مقاله میتونه برای هر کمپانی که به صورت سریالی اشتباه کنه صدق کنه، فرقی هم نمیکنه چه کمپانی و با چی ریشه و چه قدمتی باشه ، چه سونی باشه چه اپل چه اچ تی سی.

امیدواریم در مورد اچ تی سی در آینده شاهد همچین مقاله ایی نباشیم چون حیف هست این کمپانی همانند بلک بری از بین تولید کنندگان تلفن همراه خارج بشه

فوق العاده بود آقای کمانی

Mordred-Ox

متن خیلی خوبی بود قشنگ نشون داد که اگه سهل انگار باشی نابود میشی
نوکیا اولی بود الان نگاش کنید
الانم سامسونگ اوله که داره دوران نزولشو تجربه میکنه
(به لحاظ فروش)

FaRaZ SONY

خیلی عالی بود ممنون عرف کمانی عزیز

پ.ن: بزرگان سامسونگی یکم ایدئولوژی بگین حال کنیم , خیلی میطلبه الان :))

Kamix1353

Faraz
کامنتی چند از سونی میگیری؟خطی حساب میکنن؟کیلویی؟میخوای ایندفعه ایکس زد جیره بگیری؟

FaRaZ SONY

پُماد ایز اِوری وِر بِیبی :))

به خودت فشار نیار لازمت داریم ؛
یکم ایدئولوژی از مهندسی تی‌اِن‌تی۷ بگو لذت ببریم=)

حامد

چه فشاری بهت اومده کامیکس جان!
یکم آروم باش خب جنگ نیست که?

Xposed

Kamix1353
اوه چه نرخ روز هم دستته برادر ، سونی به چند تا طرفداراش xa داده ولی فکر کنم سامسونگ به تو و امثالت ماهیانه ملیونی بده!?
حالا دقیق تر بگو بالاخره خطی حساب میکنه یا به قول خودت که خیلی هم ربط داره کیلویی؟!

riofarina

همچین مقاله ای فقط از دست عارف جون برمیاد.
بقیه که مثل ماست فقط خنثی هستن.
دمت گرم عارف عالی بود.
طرفدارای سامسونگ اینو بدونن حقیقت تلخ است و البته از این مقاله ها برای htc و sony و lg هم میشه نوشت اشتباهات اونا هم کم نبوده مخصوصا htc و sony

Soheil Xperia

اره اشتباهه سونی از نظر شما استفاده از ۳ گیگ بجای ۴ گیگه

Mordred-Ox

ما نیازی نیست عیبای شرکتارو بگیم
ملت احمق نیستن خودشون میفهمن
اگه سونی از دید مردم بد نبود الان فروشش این نبود و اگه اپل از دید مردم خوب نبود فروشش اینقدر خوب نبود
اگه سامسونگ تبلیغ میکنه که فروشش بیشتره سونی هم تبلیغ میکنه.مگه تبلیغات سونی مشکلی دارن؟اگه داشتن که پلی استیشن اینقدر فروش نمیکرد.یا نه درباره پلی استیشن ملت خودشون عاقلن میفهمن چی بهتره؟پس درباره گوشی هم عقل دارن تصمیم میگیرن که الانم گرفتن و شما نتایج فروش رو میبینید
من عیبای سونیو فقط یکیشو میدونم و اونم اینه که ملت نمیخوان گوشی رو بخرن که ۶ ماه بعد قدیمی بشه
غیر از این گوشیای خوبی میزنه فرق خاصی با بقیه شرکتا تو این زمینه نداره

riofarina

یکیش از اشتباهاتش همونه
استفاده cpu یکسان مثلا در z2 و z3 یا z3plus و z5 یا z performance و zx.( مگه مجبوره ۶ ماه پرچمدار بده بیرون!)
استفاده از صفحه نمایش fhd هرچند من مخالف ۲k هستم ولی برای فروش واجبه.
استفاده از طراحی تکراری هر چقدرم عالی باشه(من طرفدار سامسونگ نیستما اونم تکراری میزنه)
ادامه ندادن سری فبلت یا پرمیوم
معرفی xz بعد از x performance که عملا یک گوشی هستن(از نظر سخت افزار)
سری xc که مثل همیشه با cpu یکسان نداد بیرون(کامپکت بخاطر قدرت یکسان با پرچمدار معروف بود)
با وجود اینهمه انتقاد همچنان رابط کاربری تکراری (درسته بهینس ولی خسته کنندس مخصوصا برای شخصی که قبلا هم سونی داشته)
نتونست مثل z3 باتری و صدر جدول نگه داره سری xz هم که باتریش متوسط هست .
رابط کاربری دوربین که دست کاربر و باز نمیذاره ( تو سری xz بهتر شده ولی همچنان مثل بقیه نیست)
البته مشکلات دیگر شرکتها هم هستن
مثلا صفحه نمایش الجی که از g3 و به اینور همیشه مشکل ساز بوده (بخاطر مصرف بالا و روشنایی کم)
عمر باتری نامید کننده در مقابل سامسونگ
طراحی های نامتعارف و …

Soheil Xperia

XZ با XP یکیه ؟ خیلی جالبه فقط بهت میگم به فناوری بکار رفته تو دوربین این دوتا اسمارت فون نگاه کن جفتش یکیه ؟ سایز صفحه نمایشش یکیه ؟ ادامه ندادن پریمیومو قبول دارم صفحه نمایش FHD که رنگا رو دقیق نشون میده خیلی بهتر از QHD که رنگا رو هنوز درست نشون نمیده ، رابط کاربری دوربین تو XZ واقعا عالی شده خصوصا تو بخش عکاسی دستی طراحی تو XZ با لبه های خمیده بهتر شده اما واسه سامسونگو گفتی طراحی نامتعارف فقط بزار یچیزی بگم از افتضاحات سامسونگ که تو موارد ذکر شده سایت نبود داستان ضد آب بودن اس ۵ که یه دروغ دیگه بود از دروغای سامسونگ

آرین

من الان اولین باره که پیام میزارم و اینو که خوندم تعجب کردم
آقایون مثلا کارشناس ترنجی
من تا قبل از این پیام قبولتون داشتم ولی الان فهمیدم هیچی نمیدونید
این واقعا مسخرست که شما که اصلا یه سایت استاندارد نیستید و ترجمه متن اشتباه میکنید بیاید به سامسونگ بگید
:
بار اول اشتباست …..
این نویسنده کاملا متعصب بوده ) با نهایت احترام (
اصلا شما در حدی نیستید که به سامسونگ به خواید درس بدید
خلاصه تمام مشکلات گفته شده به قدری …. بودن که اصلا ارزش خوندن نداره و واقعا متاسفم که این مطلبو خوندم
امیدوارم نظرمو ثبت کنید

Mordred-Ox

تمامی مشکلات ذکر شده مشکلاتی بودن که بقیه شرکتا رو به خاک سیاه مینشونن و همشون جدی هستن
امثال نوکیا با این فکر داغون شدن و سامسونگ با فکر تو الان دارن داغون میشن و امثال اچ تی سی و سونی با این فکر فاصله زیادی با نابودی ندارن تو گوشی
سامسونگ با گند الانیش ثابت کرد که بچه بهتر میتونه اونجارو اداره کنه
دفعه اول معذرت خواست الان چی؟الان که نسخه امنش اتیش میگیره؟الان رئیسش با قمه جلو مردم خودزنی هم کنه نمیتونن این گندو جبران کنن.بهترین برند گوشی سامسونگ بخاطر چندتا احمق نابود شد.

aaa

اگر هم بهشون بشه گفت مشکل ( همه ی شرکتا از این قبیل مثلا مشکل ها داشتن ) باز هم سامسونگ به قدری قوی هست که براش حتی مهم هم نباشه
باز حداقل معذرت خواستن مثل اپل بودن که براشون مهم نباشه ( فاجعه مرگ یه کارمند هتل به دست آیفون و خم شدن آیفون )

Darkgroom

شما که تا الان زحمت کشیدی پیامن نذاشتی، دمت گرم
با این دیدی که داریا یه زحمتی بکش از الان به بعد هم دیگه پیام نذار

صدرا مخملی

ما مشکلی از نظر ثبت نظر شما نداریم چون بر خلاف قوانین نیست
دوست عزیز ما در مطالب مختلف تمام برند هارو نقد کردیم. یادتون که نرفته؟
نوبت سامسونگ هم امروز بود!

aaa

یعنی به نظر شما سامسونگ نمیدونه داره چی کار میکنه
اونوقت شما میدونی ؟
مثل اینکه یادت رفته فبلت رو سامسونگ به وجود آورد
مثل اینکه یادت رفته پردازنده اپل ساخت سامسونگه
مثل اینکه یاذت رفته برترین نمایشگر رو سامسونگ داره
خیلی مطلب ناقص و بدی بود
آقای عارف کمانی :
لطفا ( ارادت داریم ) کمی بدون تعصب مطلب بنویسید

Mordred-Ox

اینکه یه شرکت عالیه دلیل نمیشه که اگه گند بزنه بگیم نه
اینکه نوت ۷ بهترین نمایشگرو داره یا اینکه نسل نوت اولین فبلتا بودن یا اینکه نوت ها بهترین فبلتا هستن تو رو قانع میکنن که گوشی رو بخری که نسخه امنش هم اتیش گرفته و ممکنه یه بلایی سر وسایل خونت یا خدایی نکرده خونوادت بیاره؟
متنش بیان حقایق بود نه تعصب

Samsung.38922

اقای mordred اگه مقاله فقط در مورد نوت۷ بود کاملا موافق بودم‌ نوت۷ یه دیوایس با مشکلات هست. اما ایشون کل سامسونگ رو نقد کردن‌ که فکر نکنم در این حد باشن . (با کمال احترام برای نویسنده )

Mordred-Ox

اینو تقریبا قبول دارم ایشون داشتن تمامی مشکلاتو میگفتن که در مجموع به این نتیجه برسیم که سامسونگ بده
ولی من اینجوری دیدم که خواستن به این نتیجه برسن که اشتباه پی در پی باعث سقوط یه امپراتوری میشن چون یکی از اشتباها خیلی بزرگ تر از ایناست که بشه نادیدش گرفت

aaa

هر شرکتی یه بار اشتباه میکنه و من و شما نمیتونیم به شرکت هایی که توی دنیا ثابت شدن ایراد بگیریم
اگر هم بخواییم میتونیم نظرمون رو بگیم و اون موبایلو نخریم
نه با این تیتر که هی سامسونگ بار اول اشتباست بار دوم حماقت است
این مطلب واقعا بد نوشته شده و با لحنی تند
اگر شما تواناییشو داری موبایل بساز
فقط خوب گله کردن مهم نیست
تو عمل اگر شرکت ساسونگ دست ….. بود الان این نو آوری ها و انقلاب ها تو گوشی موبایل وجود نداشت

aaa

اینکه شما یه لیستی از برترین سری های موبایل سامسونگ و پرچمدار رو به کلمه مشکل ربط بدین یه کم اذیت کننده است
دلیل فروش سامسونگ تک بودن تو اندروید و کیفیتشه
اگه یه مشکل با آپدیت نرم افزاری حل بشه که دیگه بهش مشکل نمیگن .
ولی اگه با تعویض موبایل و فراخوان باشه مشکل بزرگیه
بهتر بود تیتر رو عوض میکردید ) البته به نظر من ( و در مورد نوت ۷ مینوشتید

Unknown

مزخرف ترین مقاله ای که خوندم این بود.
تیتر بزنید
انشای یک بچه ی دبیرستانی درباره ی سامسونگ!

Mordred-Ox

چیش مزخرف بود دقیقا؟

Unknown

شما خودتو به خواب زدی نمیبینی تقصیر من نیست. بخوای درست ببینی میفهمی خود آیفون هم که تهه کیفیت میدونینش مشکلات خیلی زیادی داشته و داره!! سونی ال جی اچ تی سی همشون دارن!! از ترکیدن بگیر تا مشکلات بدنه و کیفیت و باگ نرم افزاری و و…
تنها هدف مقاله این بود سامسونگ رو خراب نشون بده. همین! من چیز تخصصی توش ندیدم که بشه اسمشو گذاشت مقاله!! بیشتر مثل انشا بود!

aaa

کاملا موافقم

moazez

همینکه چهارتا ده هشتادی اعتراض میکنن نشون میده مقاله انقدر سنگین و حرفه ای بوده که مغزشون هنگ کرده. داداش مطالبی که به سن و سالت میخوره بخون. شما شاید تو این مقاله s4 رو هم بزور یادت بیاد

Samsung.38922

اقای معزز چرا فکر میکنین توی دنیای اندروید و گوشی و کلا تکنولوژی با تجربه هستین ؟؟؟ ما یه گوشیایی رو یادمون میاد که شما ممکنه اصلا فکر نکنی چنین گوشیهایی وجود داشتن. اگه مایل بودی توی تلگرام حرف میزنیم و براتون از اندروید ۲٫۳٫۶ به پایین عکس میفرستم که اون موقع داشتیم با پردازنده نیم گیگا هرتزی اوور کلاک میکردیم . کاری که الان ممکنه خنده دار باشه .

moazez

من زیمنس مدل c4 یادم میاد برای سال۷۴٫ شما یادت میاد؟

Mordred-Ox

میدونین تعصب یعنی چی؟
تعصب یعنی اینکه یک چیزو بدون دلیل و مدرک بهترین یا بدترین بدونیم و طرفداری کنیم ازش
چون همین کلمه بهترین و بدترین معنی ندارن
اینکه به علاقتون توهین شه یا از علاقتون طرفداری شه دلیل نمیشه که طرف تعصب داره یا نه
تمامی اینا مشکلاتی بودن که تایید شدن و وجودشون واقعا یه مشکل بوده درباره سامسونگ
اگه کسی الان نوت ۷ بخره به ما ربطی نداره نظر خودشه ولی حق نداره بگه این گوشی مشکلی نداره و هرکی میگه مشکل داره متعصبه

Samsung.38922

این شیوه ی نگارش عالی بود . خداقوت که وقت گزاشتید و نوشتید . اما واقعا به مقاله تون خیلی ایراد وارده . تمامی ایراد هایی که به گوشیهای سامسونگ وارد کردین رو ممکنه هر کسی قبول نداشته باشه . در مورد بدنه اس۵ ممکنه کسی پیدا بشه خیلیم خوشش بیاد الان شما با این مقاله کاملا گمراه میکنین کسیو که بخواد اس۵ بگیره . مشکلات گرم کردن اس ۴ مگه با یه اپدیت حل نشد ؟؟؟ مشکل مدیریت رم اس۶ مگه با اپدیت حل نشد ؟؟؟؟ واقعا تعصب توی مقاله موج میزنه. حداقل ابتدای نوشته ادعای بی طرفی و عادل بودن نمیکردین. این مسکلاتی که شما برای سامسونگ نوشتین اگه در مورد هرکدوم از برند های دیگه بخوایم بنویسیم یه لیست خیلی بلندتر از اینا میشه . در ضمن یه چیزیو بدونین تنها انتخابگر بین برند ها مردم هستند. مطمین باشید میلیون ها نفری که سامسونگ رو بهتر از سایر بدند ها دونستن و از سامسونگ گوشی تهیه کردن احمق نیستن. بزرگترین عالم جهان هم که باشی نمیتونی ادعا کنی که قدرت تفکرت و داناییت از جندین نفر باهم بیشتره . در ضمن منتظر بمونین تا غول بعدی سامسونگ . امیدوارم اونوقت هم افرادی که زیر این نوشته کامتت گذاشتن رو دوباره ببینم.

Mordred-Ox

اگه گوشی بعدیشم خوب باشه اعتماد مردم به برند از دست رفته.امیدوارم گوشی بعدی مشکلی به این بدی نداشته باشه و سامسونگ بتونه اعتماد مردمو برگردونه.
من که مشکلی با وجود گوشیای خوب تو بازار ندارم.وجود گوشیای خوب باعث شد ۱۰ بوجود بیاد که تو هر زمینه ای چیزی از بقیه شرکتا کم نداره

Mordred-Ox

راستی میگن یه دیوونه یه سنگی تو چاه میندازه ۱۰ تا ادم عاقل نمیتونن درش بیارن
اگه یه بخش شرکت تو ساخت این گوشی گند زده(بخش باتری)خوب بودن سایر بخشا نمیتونه این گندو جبران کنه.کلی ادم بخش با هم فکر کردن که یه گوشی عالی بدن بیرون و بخش باتری سهل انگاری کرد.
اینو یه بچه هم میبینه.یه گوشی عالی یه باتری وحشتناک داره که هیچکدوم از بخشای خوب گوشی نمیتونن اینو جبران یا پنهان کنن.عالم بودن نمیخواد که ببینی چندی هزار نفر با هم همکاری کردن و با وجودی که فکرشون از فکر تو بهتر بوده باز همچین گوشی دادن بیرون

aaa

در کل یکی از چرت و مزرخ ترین مطالب ترنجی بود که منو به این وا داشت اینجوری مطلب بنویسم و واقعا از نوشته های آقای کمانی نا امید شدم

ََaaa

با سلام
فک کنم اشتباهی شده
اصلا هدف بنده این نیست
اگه یه موبایل یه ایرادی داشته باشه که مردم بعد از استفاده بفهمن و شرکت سازنده حل کنه به نظر شما خوب نیست ؟
این شرکت ها وقتی برای تست کامل تمامی موبایل هاشون ندارن و هر موبایلی که تولید میشه بی نقص نیست و وقتی دست کاربر میرسه عیب هاش در میاد
سامسونگ هم دقیقا همیشه تمام مشکلاتی که وجود داشته رو بر طرف کرده
اگر از حرف بنده چنین برداشتی رو داشتید ازتون معذرت میخوام

Samsung.38922

اقای کمانی مشکلی که با اپدیت حل شده باشه دیگه مشکل نیست‌ . قبول دارین؟

FaRaZ SONY

پس نوت۷ هم دیگه نترکه از یاد همه میره و جزو ایرادا نیس:))))
وااای تو یه سوپر سوژه‌ای??

aaa

سونی خوبه ؟
فروش سامسونگ برای سونی یه خوابه

Samsung.38922

طرف حرفم افرادین که حرف بفهمن . من گفتم مشکلی که با اپدیت حل بشه . شما فکر کنم مشکلتون جایی دیگه ست که نمیتونین خوب ببینین.

مهدی

فک نمیکنین یکم زیاده روی کردین؟
کیفیت فاجعه اس ۵؟؟ دست شما درد نکنه یعنی بنده که مهر ماه سال ۹۳ اس ۵ خریدم رفتم یه گوشیه فاجعه خریدم؟ مرسی که به سلیقه و انتخاب کاربراتون احترام میذارید.
من هنوزم برگردم به اون زمان بازم اس۵ میخرم چون هنوزم راضی هستم از گوشیم و اتفاقا با اندروید ۶ عملکردش بهتر شده و قابل قبوله.
نویسنده ی عزیز بهتر بود جوری صحبت کنید که به دارندگان گوشی سامسونگ برنخوره
به نظرم شما با این پست به تمام کسایی که پرچمداران سامسونگ رو انتخاب میکنن به نحوی توهین کردین چون انتخاب و سلیقه شخصی اونهارو زیر سوال برید.
در ضمن فروش سامسونگ خیلی هم بحث برند نیست، بحث اطمینان و گارانتی و سابقه هست.
اگر این اتفاق واسه یکی از برند هایی که تو ایران گارانتی ندارن مثل شیائومی میفتاد، شما پاسخگو بودین؟ عمده دلیل ارزونیشون هم اینه که هزینه هایی مثل گارانتی در اکثر جاها ندارن.
امیدارم موفق باشید و رعایت چنین مواردی رو در مقالات بعدی بکنید و یک طرفه قضاوت نکنید. باید خوب و بد رو با هم نقل کرد نه اینکه فقط از یه برند بد گفت.

Mordred-Ox

خداییش اس ۵ بد نبود فقط هنگاش تو ذوقم زد که رفتم عوضش کردم اونقدر بد بود که باید باتری گوشیو در میاوردم.اون موقع هم منتظر اپدیت بودم که نیومد در حالی که بقیه جاها اومده بود.ولی صفحش با وجود این که سفیدش هنوز یکم سبز بود عالی بود و دوربینش زمان خودش خیلی خوب بود.

Faraz

بله این مشکلات وجود داشت ما هم قبول داریم ولی مزایا ی گوشی هایی که گفتید بیشتر از معایب اون گوشی مثلا گوشی اس۶ که مدیریت رم داشت قبول ولی شما حاضرید بهترین صفحه نمایش بهترین دوربین با باتری نسبتا خوب از دست بدین فقط به خاطر مشکل مدیریت رم که اونم حل شد اگر بخواهید مزایا در نظر بگیرید مطمئنن اس ۶ ارزش خرید به دیگر برند ها رو داره شما فقط معایب رو گفتین

moazez

خب طبیعتا اونزمانی که s6 پرچمدار سامسونگ بود گوشیهای خیلی بهتری مثل z5 و v10 و حتی z3+ بودن که چندسروگردن از s6 که یه گوشی ناقص بود سرتر بودن.

moazez

آقای کمانی شما خیلی بیشتر از لیاقتشون هم تعریف کردید چون همه میدونن از لحاظ صفحه نمایش و دوربین سامسونگ بهترین نیست و فقط در رده معمولی قرار میگیره

مجتبی

تو واقعا یه پدیده ای ???????

FaRaZ SONY

پدیده فقط تو و مشق نویسان سامسونگ هستین که حتی والدینشونم تا همین یه سال پیش گوشی دستشون نمیدادنو دوره‌ی پلاستیک فروشی سامسونگ با کیفیتی که حتی خیلی پایین تر از هواوی بود اصلا یادشون نیست یا بهتره بگم اصلا در جریان نیستن:))
یه‌ چنین مقاله‌ای خیلی لازم بود و میبینیم که «علامه‌های» سامسونگی چطوری فرار رو بر قرار ترجیح دادن که دور از انتظارم نبود =)

مهدی

تو دیگه چه آدمی هستی، چطور وقتی بد سامسونگ رو میگن درسته ولی خوبیاش درست نیست؟
مواظب حرف زدنت هم باش به هر حال خیلی ها انتخابشون سامسونگ هست و دلیلی نیست شما بگی چی درسته چی غلط؟!

FaRaZ SONY

خیلی ‌ها انتخابشون سامسونگه چون همون خیلیا کاربرای معمولین که وقتی میگی رم۳ میگن ااا گوشی من رمش ۱۶ بود که!:))
(یکی از کاربرا همین امروز مثالشو زد)
پس کاربرای حرفه‌ای خیلی کمترن و چیز عجیبیم نیست!

مهدی

ها باشه شما ها حرفه ای ما هم هیچی سرمون نمیشه !!!
انقد خودتون و طرفدارای سونی رو برتر و حرفه ای تر از بقیه ندونید.
سونی اگه بخواد تو همون چن هزارتایی که تولید میکنه اشتباه هم بکنه که دیگه فاجعست دوست من
سونی حتی توان تولید چند میلیون واحد از یه نسخه رو تو بازه زمانی یک ماهه نداره که بخواد اشتباه بکنه پس بهتره همون چن هزارتایی که تولید میکنه رو تک تک بررسی کنه تا اتفاقی نیفته ؟!؟!
معذرت میخوام از همه دوستان اینجوری حرف میزنم من مخلص همه سونی دوستان هستم ( نه متعصبایی مثل معزز که باعث تنفر از اون برند میشن ) ولی دیگه جلوی این متعصب ها نمیشه کنترل کرد.

Faraz

آقای کمانی شما انقدر که این معایب کوچک و نه چندان مهم ((غیر از نوت هفت)) رو بزرگنمایی کردین که یک لحظه شرم کردم اس ۶ دارم شما شاید خودتون رو جای مردم عادی نگذاشتین اگر یک فرد عادی که زیاد از گوشی سر در نمیاره این چیزی که شما نوشتید رو بخونه هیچ وقت طرف برند سامسونگ نمیاد.. درست شما اشاره کردین بهترین دوربین.. بهترین صفحه نمایش اما انقدر که مثلا مشکل مدیریت رم بزرگ جلوه دادین که… در کل منظورم اینه که بسیار بسیار این عیب ها رو وحشتناک به افراد دیکته کردین

عرفان

بهترین مقاله ای که ترنجی در این دو سال گذاشته بود این بود یعنی واقعا بی کیفیت ترین گوشی های دنیا توسط سامسونگ ساخته می شن و ساخته خواهند شد

HTC One

آیا ایمان نیمی آورید به htc؟؟؟؟
باشد که پند گیرید .
htc ممکنه تو بعضی امکانات به پا بقیه نرسه. اما گوشیه . نه هنگ میکنه نه ضربه خوردن روش اثری داره. هییییییییچ. یکی گزارش به من نشون بده در مورد خرابی htc. این همه به htc گیر میدن فقط به خاطر این که دوربینش در حد دوربین ۲ ملیون تومنی نیست. خوب اگه کسی اینقد عکس گرفتن براش مهم باشه بره دوربین بخره.طراحیش تکراریه؟ ببخشید الان ۳ سال نیست اپل طرحش تکراریه؟ ۵ سال نیست همه طرحا سامسونگ یکیه؟ ۶ سال نیست گوشیا سونی همونی که بودن هستن؟ برید گوشی اچ تی سی بگیرید دستون . وقتی گوشیو میگیری حس با کیفیت بودن بت دست میده. گوشی اچ تی سی یک هزارم ثانیه برنامه رو دیر تر باز میکنه؟ خوب بکنه؟ الان جناب آقای رئیس جمهور منتظر که واست مهم سریع تر باز بشه؟.
همه ی گوشی ها قبل از این که امکانات بده بت باید از سفت و محکم بودن گوشی اطمینان خاطر بده بت. بدونی اگه یه دفه حواست نبود گوشی از دستت. خورد نشه گوشی ۴۰۰ تومن خرج بندازه رو دست.

عرفان

تا وقتی که سونی هست اچ تی سی باید با برند هایی مثل الجی رقابت کنه
JUST SONY??

HTC One

سونی خیلی خوبه.جنس بدنه.کیفیت ساختش عالیه.اما رابط ماربریش واقعا خسته کنندس. و این که هر ۶ ماه پرچمدار میده خیلی بده. اچ تی سی قدیمی تر این حرفاس که بخواد با برندی مث ال جی رقابت کنه. این برند ها برن یخچال و ماشین لباسشوییشون و بزنن.

عرفان

از این که اچ تی سی یه برند قدیمی و با اصالت شکی نیست اما سونی در یه جایگاه دیگه قرار داره برای مثال سونی مثل یه درخت گردو استوار وسط یه مشت علف بی مصرف البته نمی خوام به اچ تی سی بی احترامی بشه ولی در کل گفتم که سونی خیلی اعتبارش از بقیه جداست
در راجب این رابط کاربری سونی که شما میگی خسته کنندس اتفاقا یکی از بهترین رابط کاربری هاس که باعث میشه گوشی کم ترین کرش کردن رو داشته باشه والا همین رابط کاربری اچ تی سی هم چیز خاصی اصلا نداره ما که با رابط کار بری سونی خیلی هم کیف می کنیم
و خیلی از برند ها هم ۶ ماه ۶ماه پرچمدار بیرون میدین مثل همین الجی و سامسونگ و ۶ ماه پرچمدار دادن بیرون اصلا عیب خاصی نیست

HTC One

آره کاملا درسته که سونی یه برند فوق العاده و با اصالت و رابط کاربریش هم عالیه واقعا روونه.نه منم نگفتم که عیب خاصی داره ولی تو ۶ ماه خیلی چیز نمیشه عوض کرد. همین باعث میشه که تقریبا مشخصات دو سه تا گوشی شبیه به هم بشه.

M.r.a

اینو به همه میگم بدون تعصب
هر کسی و هر کمپانی امکان داره اشتباه کنه و بعد از این مهم اینه که اشتباهشو قبول کنه
من خودم طرفدار گوشیه خوبم نه یه دونه برند
من الان اس۶ دارم چون زمان خودش بهتر از همه بود گوشی بعدیمم مطمئنا با توجه به پولم بهترین گوشیرو انتخاب میکنم نه یه برند رو
در ضمن نباید اشتباهات بقیه کمپانیارو یادمون بره مثلا بدنه ضعیف ایفون ۶ یه سنگینی بعضی گوشیای سونی یا طراحی بد جی ۵ الجی
ولی میگم اشتباه سامسونگ خیلی بزرگ بود

amirlc

من یه اس ۵ دارم مدلش g900f خدا وکیلی از یه s6 بهترکار میکنه(البته به لطف رم uhs class10و اندروید ۵) اثر انگشتشم عالیه

blade

بهترین مقاله ای بود که خوندم نه تعصبی داشت و نه تخریبی . هم تعریف و هم ایراد در حد منتطقی بود کاملا مشخصه که نویسنده قصد تخریب سامسونگ رو نداشته و فقط اشتباهات برند رو بیان کرده . واقعا باید سایتهای دیگه که از برندهای مورد علاقه شون به طویکه شورش رو در آوردن طرفداری الکی می کنن یاد بگیرن

Seesaw

من قشنگ اینو تجربه کردم ۷۰۰ ۸۰۰ یورو پرچمدار سامسونگی خریدم . قلبم شکست . یعنی انتظار داری حداقل از گوشی قبلیت که مال ۲ سال پیشه بهتر باشه . اس ۶ اج بعد ۱ ماه دکمه های سخت افزاریش گیر میکرد رفتم سرچ کردم دیدم خیلی غیر عادی نیست‌ . با این حال گوشی قبلیم ولومش بهتر کم و زیاد میشد . بعد سه ماهم که مشکل جدی پیش اومد واسش که سابقه نداشت. خلاصه خیلی ناامید شدم یاد میان رده سونی افتادم که ۲۰۱۲ داشتم و هنوزم کار میکنه . کلا تا الان سونی الجی اچ تی سی و سامسونگو تجربه کردم و تجربه سامسونگم که گرون ترین گوشی هم بود که گرفتم . خیلی کوتاه و ناامید کننده بود 🙁 من شخصا فکر نمیکنم دیگه نه خودم نه اطرافیانم سامسونگ بگیریم ) البته گوشی خوبی بود اگه کیفیت درخور قیمتش داشت یا حداقل در حد رقبا که قیمتشونم پایین تره :/

REZA

خرید بدون تحقیق و با عجله عواقب جبران ناپذیری دارد!

امروز یکی و دیدم ایفون هفت خریده بود هنش ازش تعریف میکرد میگفت دوربینش بیست و چهاره!!ادم وفتی همینجوری بره بگه اپل بده،جدیدش و بده،خوب همینه دیگه،گفتم والا دوربینش ۱۲،گفت ااا؟!دیگه چی بگم!

از این پستا بزارین خوبه،برای همه ی شرکتا.

اس۴ و اس۵ همونطور که اشاره شد مشکل داشتند،ولی شرکت هایی بودن که همچین مشکلایی نداشتن و فروششون خیلی کمتر از سامسونگ بود!

FaRaZ SONY

نه عزیز من این چه حرفیه!
چطوری میتونی با این فروش ، سامسونگو با سونی و… که تو Others هستن مقایسه کنی؟!
این مقام سامسونگ حاصل چندین سال مشتری مداری و فروش مرغوب ترین پلاستیک ها و TNT هاس:))

FaRaZ SONY

Samsung.38922
چه شاعرانه و عاجزانه گفتی اشک تو چشام جمع شد =)

the matrix

درود جناب کمانی بزرگوار ، خسته نباشید ممنون از زحماتتون
بنده با اینکه با تمام مطلبتون موافق نیستم اما همیشه از متن های اعتراضی استقبال کردم . ما باید نظرات متفاوت رو گوش بدیم و همچنین که هر کسی از یک بعد خاصی به قضایا نگاه میکنه و در این صورت خب نظر و دیدگاه هر شخصی قابل احترامه.
بنده شخصا طرفدار پرو پا قرص سری نوت هستم و حتی بار ها گفتم همون قلمشو با هیچ اسمارت فونی عوض نمیکنم ( دلایلشم برای من مشخصه و خب بحث کاربردی بودن اونه ) اما خب نمیشه منکر اشتباهات سامسونگ هم شد اما خب بعضیاش به نظر من زیاد مهم نبود که کاربر رو از خریدش منصرف کنه و اگه شما از این دید به قضیه نگاه کنید تمام گوشی ها و برند ها اتفاقا مشکلات بزرگتری داشتن اما بازم دلیل نمیشه که نقص های سامسونگ چیزی کم بشه ولی باید جانب عدالت رو هم رعایت کرد.
یه چند تا مطلب هست خواستم عنوان کنم یکیش اینه که مقداری برای من عجیبه که سری سیف نوت ۷ هم مشکلات قبلی رو داشته باشه! بنده توی تمام عمرم از افکار دائی جان ناپلئونی پرهیز کردم اما توی این مبحث خاص ، قضیه مقداری چه عرض کنم خیلی بیشتر مشکوک میزنه ، با توجه به اخباری که من خودم خوندم بعد از داستان انفجار ها تعدادی افراد به قصد سوء استفاده اقدام کلاشی کردند که خب بعدا با تحقیقات بیشتر ثابت شد که هدفشون چی بوده البته نباید از پروپوگاندای رسانه ایی هم از این موضوع غافل شد چرا که بسیاری از این آتش سوزی ها هم دقیقا به مانند برند های دیگه از سر اتفاقات جانبی بود که پیش اومده بود اما نحوه پوشش خبری جوری بود که مردم رو به سمت اهداف خودشون بکشند. البته این موضوع داستانش خیلی زیاده و اینجا هم جای بحثش نیست. اما خوب خیلیا می خواستن که از آب گل الود ماهی بگیرند. و خب آینده نشون میده که به چه مقدار تونستن موفق بشن.
مورد آخر هم این بود توی این چند روزه بنده الفاظی رو مشاهده کردم که واقعا در شائن یک انسان نمیتونه باشه و واقعیتش من از دیدنشون شرمنده شدم! اینکه افرادی به خاطر یک موضوع ساده و بی اهمیت به هموطن خودشون فحش های ناموسی و الفاظی خطاب به خونواده طرف بدند بسیار تاسف بر انگیزه ایا این افراد خونواده ندارند؟ توی چه محیطی بزرگ شدند؟ اینکه جامعه ما داره به طرف بی اخلاقی کامل میره و حتی چنین فحش هایی قبحشم شکسته؟؟؟ همچین رفتاری داره اپیدمی میشه و واقعا مایه نگرانیه. بنده اینجا معلم اخلاق نیستم اما هدف اینجا اومدن چیه جز اینکه طرف اطلاعاتش در مورد تکنولوژی افزایش پیدا کنه؟؟
در هر صورت بنده دیگه سعی می کنم زیاد کامنت ندم چون در چنین محیطی نمیشه صحبتی داشت امیدوارم هم دوستان مقداری رعایت کنند و هم چاره اندیشی برای این اتفاق ناگوار انجام بشه چون واضحه که شیب جامعه دقیقا دار به کدوم سمت حرکت می کنه.
بازم من بشخصه از تمامی دوستان زحمت کش و نویسنده های محترم تشکر می کنم و خدا قوت بهشون میگم. امیدوارم همیشه موفق باشید. با احترام

صدرا مخملی

سلام دوست عزیز
بسیار ممنونم از شما
درک بالای شما ستودنی هست

milad.danesh

برادر چند روزه داریم میگیم یه عده دارن بد و بیراه میگن ولی جای حذف کامنت های اونها کامنت های ما رو حذف میکنن واقعا گل کاشتن مسولین

3$

آقای کمانی و همکاران ترنجی
سلام
فقط دلم از این میسوزه که ترنجی بخاطر نوشتن حقیقت مورد بی مهری قرار می گیره و اون سایت کذایی که به نقل از سامسونگ ایران بیانیه ای که به زبان فارسی روی سایت سامسونگ ایران هست رو تکذیب می کنه، میشه عزیز دل دلال ها.
اما شما باید یادتون بمونه که درنهایت این حقیقته که پیروز میشه.

صدرا مخملی

متشکرم از درک بالای شما

صدرا مخملی

مسلما حمایت دوستانی مثل شما بی اثر نخواهد بود!

etemadian

سلام دوستان ترنجی
برای مردی مثل من با سن ۴۸ سال فرصت مغتنم و زیبایی است که در بین جوانان ایران باشم و سلایق و نظراتتونو ببینم .
بمحض اینکه تیتر این مقاله رو خوندم حدس زدم بازخورد زیادی رو شاهد باشم .
من تمامی کامنتها رو بدقت خوندم و با توجه به اینکه با سن من کمتر میتونم روی یک برند خاص تعصب داشته باشم بنظر شخصی ام رو میگم .
من باب تاکید مجددا عرض میکنم این نظر کاملا شخصی است :
من با بخش زیادی از نظرات جناب کمانی موافقم ولی اینکه سامسونگ رو یک شرکت پر اشتباه بدونیم موافق نیستم چون اینو باید بدونیم به این سادگی نمیشه موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت بزرگ رو تحلیل کرد قبول کنیم که در هر شرکتی حتی جی ال ایکس خودمان نعدادی افراد زبده و خبره در قالب تیمهای بازاریابی و فروش ( به موازات تیم طراحی )فعالیت میکنند ، اینکه سیاست آنها بر عجله در فروش گوشی بوده برای ما مشخص نیست که آیا سود برده اند یا متضرر شده اند ما فقط اینو می بینیم که نوت ۷ فعلا بازار نداره ولی همه چی به سیاست آینده مدیران سامسونگ بستگی داره شاید فراخوان بدهند و همه گوشیها رو جمع کنند و در صدد جبران مالی خریدار باشند شاید گوشی مشابه ای تولید کنند و عوض کنند در هر صورت باز هم افراد خبره با در جلسات پشت پرده زیادی بحث خواهند کرد و تا چند روز آینده مشخص خواهد شد این شرکت چه رویه ای را در پیش خواهد گرفت ولی بنظر من سامسونگ با تحمل کمی ضرر مالی و معنوی از این بحران بیرون خواهد آمد . شاید اگر دوست عزیزم عارف خان کمانی یه جمله قبلی بنده اشاره میکرد بهتر بود . کلمه حماقت برای مجموعه بزرگی از افرادی برگزیده مناسب نیست .
در هر صورت سیاستهای شرکتها همیشه تا سالها در پرده ای از ابهام باقی میماند این را هم عرض کنم بنظر شخصی من علیرغم فروش کمتر سونی در بخش موبایل من به سلیقه خودم سیاستهای سونی را خیلی می پسندم و اینرا هم مطمئن هستم اگر این شرکت در فروش موبایل هر سال ضرر میکرد قبل از من خودشان میفهمیدند و تولید رو خاتمه میدادند ، اینکه الان مرتب هر شش ماه یک گوشی میده بیرون خود دلیلی بر موفقیت این شرکته .
حرف آخرم اول به خودمه بعد هم با دوستان جوانمه که به این راحتی از یک محصول نمیتوان ایراد گرفت اینکه بعضی وقتها دوستان به روی همدیگر شمشیر میکشند و انواع گوشیها رو مزخرف میدونیم و گاها هم به توهین کشیده میشه باید اذعان کنیم که همان گوشی مزخرف برای شرکتش سودهای میلیونی به ارمغان آورده .
به همین دلیل باید قبول کنیم هیچکدام از ما در آن مقامی نیستیم که بطور مطلق بتوانیم از یک تیم چند نفره و برگزیده و زبده ایراد بگیریم
بهتره ما فقط گوشیها رو با همدیگر مقایسه کنیم البته از دو دید اول اینکه طبق نتایج آزمایشات معتبر مشخص شده مثلا فلان گوشی عکس بهتری میگیره و فلان گوشی صفحه نمایش بهتری داره و دیگری قیمت مناسبی داره ( توسط گروهی دیگر و متخصص و البته قابل اعتماد ) دید دوم برمیگرده به سلایق شخصی هر فرد مثلا من صفحه فول اچ دی می پسندم شما کیو اچ دی یا اینکه به سلیقه یکنفر ۵ اینچ بهترینه دیگری ۶ اینچ ، به سلیقه شما بدنه اچ تی سی بهتره به سلیقه من شیائومی …..همین …..
من علیرغم اینکه الان گوشی سامسونگ ندارم ( در منزل ما من یک لومیا و یک سونی دارم بقیه یک اچ تی سی و دو نفر سامسونگ ) ولی آرزو میکنم این شرکت زودتر از بحران بیرون بیاد و به روزهای اوجش برگرده که رقابت این شرکتها به نفع ما مصرف کنندگانه همینطور برای بلک بری و اچ تی سی هم همین آرزو رو دارم یادمه که یک زمانی داشتن یک گوشی اچ تی سی خیلی کلاس داشت .
برای همه شما آرزوی سعادت و تندرستی دارم .
بابت اطاله کلام عذر میخواهم
یاحق

صدرا مخملی

سلام اقای اعتمادیان
عرض ارادت و احترام
متشکرم از نظر شما
باعث خوشحالی ماست که دوستانی بزرگ مثل شما رو داریم
موفق باشید

جمال

اکثر گوشیای سامسونگ فریم دور دستگاه که پلاستیکی هست رنگش میپره! یعنی رنگ پلاستیک اون رنگی نیست و رنگی که داریم میبینیم فقط روکش هست! در صورتی که باید همون پلاستیک باید بهش رنگ اضافه بشه که این مشکل پیش نیاد،شما اکثر گوشیای سامسونگ که دست ملت هست رو ببینید رنگ دور گوشی پریده که انصافا زشت میکنه گوشیو …در کل سامسونگ تو بالارده رو قبول دارم ،اما پایین رده هاش و شاید میانرده هاش واقعا کیفیت پایینی دارن …کسایی که کار زیاد میکشن از گوشی احتمالا مواجه شدن با این مشکلات ….مثلا یه نمونه بازی کانتر اندروید (اسپشیال فورسز گروپ ۲) من شخصا چون مغازه دارم بچه ها جمع میشن تو مغازه و کانتر میزنن و میزنیم گاها …گوشی های پایین رده سامسونگ و هواوی اصلا این بازیو بالا نمیارن …ولی گوشی های سونی حتی پایین رده هاش مثل اکسپریا ال و ام و جی و …که چند نفر دارن بدون مشکل دارن لذت میبرن از کانتر شبکه ای …یا تو بحث هات اسپات هرچی سامسونگ و هواوی رو سرور قرار دادیم بازی هنگ و کرش داشت (سرور کسیه که هات اسپات رو روشن میکنه) ولی وقتی سونی میذاریم حتی ۱۲ نفره هم زدیم مشکلی پیش نیومد … یا مثلا گوشیای سامسونگ و هواوی وقتی وصل میکنی به سیستم یا حتی گاها به شارژ ،صفحه لمسیشون قاطی میکنه و تقریبا نمیشه باهاشون کار کرد ….در صورتی که تو سونی من ندیدم همچین مشکلی …
میدونم بیشتر تعریف از سونی شد ،ولی خیلی احترام قائلم به سونی ،کمترین چیزی که داره اینه که گوشیاش با کیفیته ،هرچقد هم فروشش کمتر باشه ولی کیفیتش رو حفظ میکنه همیشه …
دقیقا نویسنده هم به نکته ی خوبی اشاره کرد اونم قیمت هست ،خیلی از طرفدارای سامسونگ میگن سونی گرون میده و …ولی اقای عارف کمانی خیلی خوب اشاره کردن تو بحثد قیمت …
من هروقت اسم سامسونگ میاد ،یاد گوشی ریلی که نمیدونم E300 بود یا یه چی دیگه میفتم که هر یه هفته یه بار فلت ال سی دی میسوزوند …

Samsung.38922

ما که بازی شبکه ای میکردیم اگه سونی هات اسپات روشن میکرد بیشتر از ۸ نفر نمیتوتستن متصل بشن و بازی کنن . حالا نمیدونم شما چجوری ۱۲ نفر رو متصل کردین‌. فک کنم با خودتون خیال کردین کمتر کسی میشینه و با گوشی بازی شبکه ای بکنه پس با میل خودتون اعدادو جابجا کنین. در ضمن ما که سامسونگ رو هات اسپات قرار میدادیم هیچ مشکلی در بازی نبود ( مدرن کمبت ۴ ) . فکر نکنم شماهم مشکلی دیده باشین . فقط یکم آرایه ی اغراق بکار بردین توی شعرتون.

جمال

برادره من ،من نمیگم همه ی گوشیای سامسونگ اینجورین ،ولی دوتا گوشی که دوستان داشتن یکیش a3 و اونیکیش j7
ولی هردوشون وقتی هات اسپات روشن میکردن بازی کند میشد و عملا نمیشد بیشتر از ۵-۶ نفر به بازی وصل بشن و بازی بدون مشکل بمونه ،یکی از دوستان سامسونگ اس ۲ پلاس داشت که اصلا بازی براش اجرا نمیشد ،دوتا دیگه هم پایین رده سامسونگ داشتن بچه ها که اونا هم مشکل داشتن تو قسمت بازی شبکه ای (تو تک نفره مشکل نداشت گوشی براشون)
گوشی های سونی هم که هات اسپات کردیم c3 و اکسپریا ال بودن که تا ۱۲ نفر راحت جواب میدادن (یعنی بیشتر از این کسی نبود اضافه بشه) یه z5 هم بود که اون معمولا هات اسپات روشن میکرد (اینو حساب نمیکنم چون بهرحال پرچمدار هست و انتظار کمتر از اینم ازش نمیره )
مطمئن باش که صادق بودم تو گفتن این حرفا ،هیچ سودی هم برای من نداره بخام از یه برند تعریف کنم یا از یه برند دیگه بد بگم …اینکارا مال بچه هاس …حتی کامنت بالایی رو هم دو دل بودم که بذارم یا نه ،چون از بحث خوشم نمیاد

مجید

مقاله انتقادی که یک قسمتش نوشته از هر ۱۰ نفر اطرافمون ۴ نفر سامسونگ داره این یعنی چی ؟؟؟؟

صدرا مخملی

مطلب رو کلا بخونید دوست عزیز

مجید

مقاله رو کلا خوندم ولی دستان طوری صحبت میکنن که انگار نفری یک نوت ۷ داشتن و نفری ۳ میلیون تومان از جیبشون رفته پس دوستانی که نوت ۵ دارن کجاین
کلا آخر گوشی بازی ختم میشه به نوت
این مقاله اشتباه این که نوت ۷ خراب کرده درست
ولی اینم خودش سندی به پیشرو بودن یعنی وقتی کار جدیدی رو میخای انجام باید ریسک پزیر باشی
این نظرات از واقیت دوره سندشم همون ۴ نفر از ۱۰ نفر

ساسان

موافقم

میلاد

مقاله جالبی بود بنظرم قابل قبوله خوبه آدم دنبال کیفیت باشه نه برند واقعا کسایی که به این مقاله خورده میگیرین بگید کجاش درست نیست دقیقا کدوم قسمتش سامسونگ فقط میان رده هاش قابل قبولن بنظرم

میلاد

لاییییییک داشت این مقاله عالی بودش

grimm

واقعأ معلوم نیست بعضی دوستان چرا این قدر ترول هستن آقای کمانی پست های تندتری در سایر شرکت نسبت به این این شرکت داشتن کسایی هم که اعتراض می کردن دلیل می آوردن الان این پست همه نقدها بر مستندات هست انتقاد ازش باید با دلایلی مبتنی بر مستندات باشه

pouya

سلام اقای کمانی اولا خسته نباشید من همه موارد رو قبول دارم غیر از اس ۵ اخه خودم مدلG900Hدارمدوساله ازش استفاده میکنم نه فرم دورش راحت خش برمیداره نه مثل پیرمرد عمل میکنه کند شده ولی هنگ اساسی نداره مثل پیرمرد هم عمل نمیکنه سنسور اثر انگشت هم مثل تاچ ایدی اپل نبود ولی به نظرم فاجعه هم نبود امیدوارم توی اس ۸ جبران کنه اس ۷ که عالی بود تا ببینیم این چی میشه ولی در کل ممنونم ازتر ن جی

Armin gh

هواوی تنها برندی هستش که حاشیه ای نداشته
تقصیر خیلی از ما بوده که به سامسونگ بهای زیادی دادیم و گوشی های بیش از حد گرونش رو خریدیم
هواوی نه منفجر شده ، نه داغ شده ، نه مثل بعضی از شرکت ها چیزی به اسمه رابط کاربری نداشته باشه یا هر ۶ ماه با تغییر پردازنده بخواد گوشی جدید بده
بهترین حسگرهای اثرانگشت برای هواوی هستش
هواوی تونست یکی از قوی ترین پردازنده هارو در کمترین زمان بسازه که داغ هم نکنه مشکلی که کوالکام درگیرش شده بود
هواوی تونست بهترین نکسوس رو با بهترین دوربین بسازه
هواوی تونست با لایکا همکاری کنه
اولین گوشی با فورس تاچ رو بزنه
کاری که خیلی ها نتونستن بکنن
دوستانی هم که در مورد رابط کاربری هواوی نمیدونن توصیه میکنم راجبش تحقیق کنن چون خیلی عالی هستش
من آدم متعصبی نیستم و اگر یک روزی سامسونگ بهتر از هواوی بشه صد در صد سامسونگ میخرم همونطور که زمانی طرفدار الجی بودم

عرفان

هواویی حاشیه ای نداشته اما یه بار مصرف گوشی هاش بعد چند ماه تازه مشکلات شون اغاز میشه
تنها برندی که اصلا حاشیه ای نداشته و در عین حال کیفت و احترام به مشتری هاش گذاشته سونی بود

Arashhx

گوشی هواوی منفجر نشده!!!!!؟؟؟؟؟
گویا یادتون رفته نکسوس ۶p منفجر شده
اها یادم نبود نکسوس با استاندارد های گوگله

Mahdi7am

از مقاله که لذت بردم و همش درست و عالی و بی نقص بود
سامسونگ اکثر مشتری هاش و فناشو از دست داد
باقی نکاتم دوستان گفتن به حد کافی
.
.
فقط خواستم بگم
فکر کنم این پست رکورد کامنت تو سایتو شکوند 😀

ساسان

باتمام این اوصاف من فقط گوشی سامسونگ می خرم

عرفان

?واقعا که دیگه دلیلی برای خریدن دامدونگ وجود داره به جز منفجر کردن خودت

MH_R O Y A L

یه عده بخاطر طرفداری از برند خاص رگ دستشونم میزنن !!

مهران

من خودم سونی بازم
اما کامنت های بعضی از دوستان که میخونم واقعا متاسفم براشون !!!!درسته سامسونگ در نوت ٧ اشتباه جبران ناپذیری کرد و ضررش باید بپردازه حقش هم هست اما…
فک نکنید با کوبندن سامسونگ ،سونی میتونه جای خالی سری فبلت سامسونگ
در بازار پرکنه چون سونی باید خودش تبلیغاتش بیشتر کنه نه شما هاااا
واقعا بی عرضه ترین شرکتی که دیدم همین سونی هست xz بهترین گوشی بازار هست
اما سونی از این فرصت استفاده نمیکنه
بعضی ها برای سونی خودشون هم جر میدن
اما سونی تو این بازار هیچ غلطی نمیکنه
سونی باید باتمام قدرت تبلیغات xz ادامه بده باور کنید ۸۰ درصد مردم فقط به تبلیغات توجه میکنند

حسین

سلام خدمت همه دوستان
اینکه بعد از انفجار نوت ۷ هنوزم خیلی ها برن سامسونگ بخرن کار اشتباهی نیست
منم پول داشته باشم بخوام گوشی پرچمدار بخرم بی شک به سامسونگ اول نگاه میکنم
چرا؟ به همون دلیلی که شما اول به سونی یا اپل یا اچ تی سی نگاه میکنید و حالا قبلا داشتید
یا دست اشناتون دید و خوشتون امده من که نمیام با انفجار یک مدل از سامسونگ اون هم
باطریش بیام بگم اون همه خوبی هاش از بین رفت و الان شده گوشی بد
این کاربر با اسم اقا جمال گفتن سامسونگ تو بالا رده خوبه قبول دارن اما پایین رده رنگ دور
قاب گوشی میره خنده داره یعنی شما با تمام گوشی های میان رده کار کردید و به این نتیجه
رسیدید؟ نخیر کار نکردید من میگم اچ تی سی قوی تر کار کرده تو بخش استحکام بدنه
یا اپل که واقعا بدنه عالی میزنه اما دیگه دور سامسونگ اونم هر میان رده ایش نمیره
مثال؟ من نزدیک یک ساله سامسونگ جی ۵ داشتم و الان دادم به کسی
هنوز که هنوزه با روز اولش مو نمیزنه
یک مدل سونی در حد میان رده یک میلیونی اسمش یادم نیست پسر عموم داشت
خیلی هم تعریفشو میداد سال بعد امد گفت به زودی میفروشمش هنگ نمیکنه
اما اگه هنگ کرد یا باید کلید پاور چند ثانیه بگیری یا باید تحمل کنی از هنگ در بیاد
باطری گوشیشم نمیشد در بیاره و کلید ولوم صداش گیر میکرد بعد یک سال
خب معلوم نبود با گوشی درست کار کرده یا نه یا مشکلات اون مدل سونی بود
نباید امد گفت سونی همه میان رده هاش یا گوشی هاش اینجور میشن که و بدرد نمیخورن
اره یکی بیاد بدون قاب و کیف و … با گوشی وحشیانه کار کنه معلومه خراب میشه
اما نباید بیایم برای هر برندی اون چند موردی که اشخاص با گوشیشون مثل آدم کار نکردن
مطرح کنیم من اس ۳ رو الان ۵ سال هست خریدم و فروختم هنوز خبر دارم سالم و رنگشم نرفته
یا اس ۵ اشنام ۲ یا ۳ سال داره تا یک ماه پیش که دیدمش گوشیش سالم و بی عیب کار میکرد
سنسور اثر انگشتشم بی عیب بود.
در کل این برند سامسونگ و اپل و اچ تی سی و سونی و …………..
هر چی میسازن و جدیده که نباید زود خرید نوت ۷ امد؟ بزار ۶ ماه دیگه بخر
هم قیمتش افت میکنه هم مشکلات رفع میشه فرقی نمیکنه هر برندی رو اینکار کنید
همین الان بنده میخوام گوشی با بودجه ۲ میلیون بخرم موندم اس ۷ بخرم
یا اچ تی سی با قیمت نهایت یک میلیون و پانصد تومان و بقیه پول بزارم جیبم
اما چرا سونی نه؟
چون امدم مشخصات اچ تی سی و سونی تو این رنج قیمت بررسی کردم دیدم
اچ تی سی کاملتر و اون حاشیه زیاد اطراف صفحه نمایش سونی رو نداره
و مثل سونی نیست که عقبه از گوشیای دیگه تو سخت افزار و سنسور جدید و…
الان میخوای بگی سونی داشتی تو؟ اره سونی زد ۳ کلی کارم باهاش کردم
اونم اروپایی کسی رفته بود خارج کشور اورده بود خیلی هم قشنگ بود و باطریش خوب
اما نیاز منو در کل برطرف نمیکرد مثل کیبورد خود گوشی و دوربین و صفحه نمایش و مهمتر
رابط کاربری سامسونگ و اچ تی سی رو نداشت و خیلی زود واست تکراری میشه
نویسنده هم مطالب خوبی نوشتند و اطلاع رسانی کردن یکم پیاز داغ مشکلات سامسونگ
زیاد کردن و کل گوشیا سامسونگ هدف قرار دادن بازم زحمت کشیدن و ممنونیم ازش
ولی با اون مشکل سامسونگ درسته گوشی منفجر شد اما درس عبرت براش میشه
باز هم فروش سامسونگ بالا میمونه و ایشالا یا درست میشه یا کلا جمع میشه و
گوشی جدید میده بیرون با امکانات جدیدتر از برند های دیگه مثل سابقش
ضررم کرده که کرده تا دیگه حواسش جمع کنه از این اشتباهات نکنه گرچه بازم میگم
گوشی دیگه ای هم درست باهاش کار نکنی واسش مشکل پیش میاد و باطریش نابود میشه
حتما لازم نیست منفجر بشه ببخشید مطلب طولانی شد خرید یک گوشی سلیقه ای هست و
با توجه به نیاز های شخص می باشد لطفا بخاطر برند مورد پسندتون به یکدیگر بی احترامی نکنید
یا حق.

Mosi

سلام. با عرض سلام به دوستان گلم، به این کار ندارم مطلب درسته یا نه حالا هرکسی تفکر خودشو داره نسبت به علایق خودش. من اینو میخام بگم که شما که از مشکلات سامسونگ میگذری و میگی با ابدیت درست شده خب بگین چند درصد با ابدیت درست شده؟ حالا بلفرض پنجاه درصد، ینی پنجاه درصد دیگه سخت افزاری مشکل داشته که نمیشه ازش گذشت. این به کنار من دلم از اونجا میگیره که طرف میاد تو سایت خود اکسپریا (اکسپریا) بعد برا یه نویز دوربین سونی کل گوشی رو زیر سوال میبره…!
خب دوستان گلم آیا سونی با یه ابدیت درست نمیکنه و نکرده.؟ چرا دیگه کرد.
من سونی z, z2و الانم x دارم سخت افزاری مشکل پیدا نکرده نه رنگی پریده نه عوض شده شاید بر اثر برخورد به زمین یه خراشی ورداشته باشه ولی در کل مشکل آنچنانی نداره. خلاصه دوستان سرتونو به درد نیارم همین بگم شما سامسونگی ها فقط سامسونگ قبول دارین و بس و در عین ناباوری میاین به طرف داران سونی میگین متعصب.
تو سایت سونی بیاین ینی خدا شاهده وقتی یه اشتباهی،یا باگی از سونی گفته میشه نمیاین به زمین و زمان فحش بدن که اره شما هیچی از سونی نمیدونی..! خیلی ریلکس بحث میکنن تمام. با تشکر از مدیر سایت.

Kamix1353

پنکه های سونی
میگم حالا که این همه به به و چه چه میکنید از نویسنده مطلب انشاا… تر ن جی دیگه از لیست جیره خوارها در اومده دیگه؟نه فردا مثلا بنویسه نویز داره کل گوشیهای سونی دوباره جیره خوار بشه!!!

Mosi

دوست عزیز من چنین حرفی نزدم دقت کنین به جملات بنده. من فقط این منظورمه که وقتی اشکالی برا سامسونگ پیش اومده قبول کنین چرا داغ میکنین حالا خوبه توهین آمیز نبوده توضیحات نویسنده،شما بیا برین سایت دیجی کالا وارد که میشی در باره سونی جوری توضیح میده که اگه نکته مثبتی تو سونی باشه هم تحقیر میکنه قرار نیست که من برم یقه نویسنده رو بگیرم. اگه واقعا سامسونگ بدونه در آینده بمب درست نمیکنه و اگر هم که دوست داشته باشه کاربراشو از دست بده که بمب میسازد ?????

iz.tech

سلام
قول داده بودم نیام تو بخش نظرات دیگه نظری بذارم
چون سایت تو بخش نظرات قبل انفجارات نوت۷ پر شده بود از کامنتهای توهین آمیز و بدون منطق عده ای ترول سامسونگ که اسامی رو ذکر نمیکنم همه آشنایی دارن باهاشون
ایدئولوژی میدادن ولی الان همه رفتن و به شهر زیبای … مهاجرت کردن 🙂
احتمالا بعد معرفی اس ۸ دوباره با فریادهای بهترین گوشی قرن باز خواهند گشت!!!

ولی دلیل الانی که اینجا هستم فقط و فقط تشکر از آقای کمانی نازنین است
یک فرد کاملا منطقی و با قلمی بسیار عادلانه و رسالت نویسندگی رو که داشتن قلمی بدون تعصب هست رو کاملا رعایت میکنه
یکی از بهترین مقاله هایی بود که تا بحال توی عمرم خوندم
همین که تو بخش نظرات تعداد کامنتهای تشکر و عالی بودن مقاله رو میبینیم خودش گویای همه چیز است!
خسته نباشید ویژه خدمت شما آقای کمانی
همیشه موفق باشید

حسین

iz.tech
مرد سر قولش میمونه
ترولم تویی که میخوای بگی الان طرفدارا سامسونگ ساکت شدن که نیستن و تا
دیدی موقعیت مناسبه امدی یچی گفته باشی نه داداش داری اشتباه میزنی
خیلی از کامنت توهین آمیز بدت میاد پس چرا با چند خط اولت شدی اتیش زیر خاکستر
اس ۸ بیاد یا نیاد کسایی که سامسونگ رو انتخاب کردن بازم ممکنه انتخاب کنن
با نظر من و چند نفر دیگه سامسونگ تا این حد فروش نکرده که عده ای میان سامسونگ رو
بخاطر اتیش گرفتن یکی از هزار مدلی که زده به شدت میکوبن
هر کسی از هر برندی خوشش امده با حرف من و شما نمیاد نظرشو عوض کنه مگر استثنا
ترول تا این حد که اسم عوض میکنن بگن دیدید سامسونگ به گند کشیده شد
انگار همه سلیقه ها مربوط به خرید نوت شده من شخصا اصلا از نوت خوشم نیومده
بجز همین نوت ۷ که سنسور جدیدی داره و خوشم امده بازم نیومدم عجله کنم بخرم
گفتم واسه هر گوشی ۳ تا ۶ ماه صبر کنید هم قیمت افت میکنه هم مردم نظر میدن
و کم کم مشکلات هر گوشی مشخص میشه تمام شد و رفت
حالا بازم بیاید پیاز داغشو زیاد کنید بعد بگید ترول ترول بسه این بچه بازیا

mh.habibi

واقعا که نقد بسیار ناامید کننده ای است اگر که تهیه کنندگان گرامی طرفدار یا مجذوب برند خاصی هستن نباید به صورت خیلی تابلو برند سامسونگ را حقیر جلوه دهندو برند مورد علاقه خود را خوب معرفی کنند واقعا خواندن بعضی از مطالب
سایت شما باعث تاسف هست.اگر مجذوب برند خاصی هستید(به خصوص الجی)سعی کنید طوری گزارش تهیه کنید که هم بیطرف باشد و هم موجب دلزدگی ازسایت نشود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com