حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال می‌توانند به صورت ۴K همراه با EIS فیلمبرداری کنند

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، گوگل

بعد از مدت‌ها انتظار پیکسل و پیکسل به عنوان دو دستگاه بسیار عالی رونمایی شدند. همانطوری که انتظار داشتیم گوگل با تغییر برند از نکسوس به سراغ برند پیکسل رفت. در سری پیکسل تغییرات زیادی را می‌توان دید و تغییر رویکرد شرکت در تولید اسمارت‌فون کاملا مشهود است. در زمان رونمایی گفته شد که پیکسل‌ها بهترین دوربین را در بین اسمارت‌فون‌های اندرویدی خواهند داشت و سپس در تست‌های انجام شده این مورد هم اثبات شد. اما در زمینه ویدیو چطور؟ در ادامه همراه باشید.

ما می‌دانیم که دستگاه‌های پسکیل می‌توانند به صورت ۴K فیلمبرداری کنند. بد نیست اشاره کنیم که رکورد ۱۰۸۰p با ۱۲۰FPS انجام خواهد شد. اما یکی از نکات بسیار مهم برای فیلمبرداری با اسمارت‌فون بحث لرزش‌گیر دست خواهد بود.  Isaac Reynolds سرپرست تیم دوربین این محصول پس از انتشار تصاویر نمونه رسمی دوربین اعلام کرد که پیکسل و پیکسل ایکس ال از لرزش گیر نوری دیجیتالی یا همان EIS در رکورد ۴K پشتیبانی میکنند.

این خبر بسیار خوبی برای طرفداران پیکسل خواهد بود. رکورد ۴K به مراتب پردازش بیشتری را نسبت به حالت عادی برای دستگاه متحمل خواهد شد و با اضافه شدن لرزش گیر نوری به صورت دیجیتال (EIS) الگوریتم پس از پردازش (post-processing algorithms) باید حرفه‌ای تر شده باشد که خود این باز هم فشار بیشتری به پردازنده وارد خواهد کرد. در دستگاهی همانند نکسوس ۶P در زمان رکورد ۴K لرزش‌گیر دیجیتالی خاموش شده و مسلما از کیفیت تصویر برداری کمتر خواهد شد.

pixel-and-pixel-xl-4k-eis

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که اصلا چرا باید به سراغ EIS برود و از OIS فاصله بگیرد؟ پیکسل و پیکسل ایکس ال به عنوان اولین اسمارت ‌فون‌های G بزرگ لایق OIS بودند اما به نظر شما با توجه به طراحی این دو دستگاه زشت نمی‌شد اگر شاید بیرون آمدن دوربین از بدنه اصلی بودیم؟ هر چند بحث طراحی کاملا سلیقه‌ای خواهد بود اما یک اصولی را می‌توان رعایت کرد و مهم تر از آن در نظر داشته باشید رکورد ۴K با وجود EIS پیشرفت بسیار خوبی به شمار می‌رود و شرکتی همانند سونی ثابت کرده است که با لرزش گیر به صورت دیجیتالی می‌توان بسیاری از دوربین‌ها با OIS را هم به چالش کشید.

نظر شما چیست؟

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Google-Pixel-and-Pixel-XL-will-be-capable-of-recording-4K-video-with-EIS_id86368″]www.phonearena.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Xperia

قسمت اخر متن ترکوند…..شرکتی همانند سونی ثابت کرده است که با لرزش گیر به صورت دیجیتالی می‌توان بسیاری از دوربین‌ها با OIS را هم به چالش کشید.

این لرزشگیر دیجیتالی سونی واقعا حرف نداره

mehrdad_ma

تو نور شب لرزشگیر دیجیتال مشکل داره

Milad.tech

لرزشگیر اپتیکال قطعا بهتره
اما در نبودش خب EIS هم بدک نیست
به شخصه اصلا از ۴k استفاده نمیکنم اما برایFHD قطعا هیچی به لرزشگیر اپتیکال نمیشه چون فقط بحث لرزش نیست ، لرزشگیر اپتیکال عملکرد رو تو شب و نور کم بهتر میکنه

REZA

گوگل توی این گوشی به دوربین توجه خیلی زیادی کرده.واقعا تا اینجای کار بی رقیبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....