حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش ویژه: نسخه ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس دارای حافظه داخلی با سرعتی بسیار کند است ؛ آزمایشات این را می‌گویند

نوشته

7 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، اخبار، حتما بخوانید

تفاوت سرعت اندک میان دو گوشی با حافظه X و Y چیز عجیبی نیست اما اگر این اختلاف ده‌ها مگابایت باشد بسیار تعجب آور است. در ادامه مطلب گزارشی از سایت GSMArena خواهیم خواند که به این موضوع عجیب پرداخته است.

با ترنجی همراه باشید…

همانطور که می‌‌دانید آیفون ۷ و ۷ پلاس امسال در سه نسخه مختلف وارد بازار شده‌اند. نسخه ۳۲ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی. دو سال قبل اپل نسخه ۳۲ را از لیست فروش خود حذف کرد و در عوض مدل ۱۲۸ را جایگزین آن کرد. بسیاری از افراد برای مدل ۳۲ گیگابایت که در آیفون ۵ و ۵ اس حضور جدی داشت ، دلتنگ بودند و حافظه ۶۴ را زیاد و ۱۶ را کم می‌دانستند. امسال شرکت اپل به صورت کلی حافظه داخلی ۱۶ را از لیست فروش محصولاتش پاک کرد و در عوض نسخه ۳۲ را ملاک مدل پایه قرار داد. امری که شاید اشکالاتی داشته باشد.

به نقل از سایت GSMArena ، ما نرم افزار Basemark OS II benchmark را از اپ استور دانلود کرده و سپس از بعد از دقایقی این اپلیکیشن در تلفن‌مان نصب شد. تلفنی مورد استفاده ما آیفون ۷ پلاس ۳۲ گیگ است. مموری این دستگاه هیچ‌گاه نتوانست امتیازی بالاتر از ۸۰۰ به دست آورد در حالی که در دیگر آیفون‌ها حتی آیفون‌های مدل ۲۰۱۶ امتیاز بالاتر از ۱۴۰۰ است.

ما این آزمایش را چندین و چند بار انجام دادیم و به همین نتیجه با اندکی تفاوت رسیدیم (اختلافی بسیار ناچیز). در مرحله دوم از اپلیکیشن Pass Mark استفاده می‌کنیم. این نرم افزار نیز سرعت Read و Write آیفون ۷ پلاس ۳۲ گیگابایت را فاجعه‌‌وار نشان می‌دهد. سرعت این تلفن از نسل قبلی خود نیز پایین‌تر است!

بنچمارک‌ها نمی‌توانند ملاک دقیق و واحدی برای سنجش ما باشند. تصمیم گرفتیم که ۱۰ دقیقه فیلم ۴K با آیفون تهیه کنیم و آن را پس از ویرایش  ذخیره کنیم. به نظر شما این بار چه نتیجه‌ای رخ خواهد داد؟ تمامی فیلم‌هایی که ما گرفتیم حجم فایل اورجینال‌شان ۳٫۳ گیگابایت شد. این جدول را ببینید:

capture

تفاوت ها در بعضی از قسمت‌ها تا ۸ برابر نیز می‌باشد! موردی بسیار عجیب که تقریبا همگان را به تعجب فراخوانده است! شاید اگر یک عدد آیفون ۷ پلاس ۳۲ گیگ دیگر وجود داشت تا این دو تلفن را با هم مقایسه می‌کردیم موضوع جالب‌تر می‌شد. سرعت این تلفن به طرز عجیبی کم و محدود است و شاید مشکلی در این نسخه خاص که در دستان GSMArena قرار دارد، باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[button type=”link” link=”http://www.gsmarena.com/the_32gb_iphone_7_plus_uses_a_substantially_slower_storage_our_tests_show-blog-20943.php”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
XperiaX

اپل هم خراب کرد.
اون از محافظ لنز که یاقوت کبود نبود.
اینم از این.
پس احترام به مشتری کجا رفته.

Saotrxs

اپل مشتریاشو … حساب نمیکنه
کسی هم که این گوشیو میخره پولشو … حساب نمیکنه
کسیم که پولشو … حساب نکنه قطعا ی چیزیش هست …
( حداقلللللللللل شرکت اپل ایرانیارو که اصلا … حساب نمیکنه خداوکیلی !!! هرچقد هم متعصب اپل باشی اینو قطعا قبول داری ..)

Pouya

تازه با این حال که ایرانیا رو اصلا حساب نمیکنه بیشتر از کشورهای دیگه به نظرم توی ایران طرفداران متعصب و الکی داره که فکر میکنن یه چیزی دارن که همه حسرتشو میخورن درحالی که ادمای عاقلی هستن که گوشی رو واسه خودشون میخرن نه به خاطر اینکه برن تو خیابون و گوشی رو نزارن تو جیبشون بگیرن تو دستشون که همه ببینن کم ندیدم ادمایی که هیچ کاری با گوشیشون ندارن ولی وقتی یکی رو میبینن الکی قفل گوشی رو باز میکنند و هی ورق میزنن

alireza

اپل چرا انقد خراب کاریای ریز داره! هر روز داره یکی از مشکلاتش مشخص میشه! باز نوت ۷ فقط منفجر شد این هر طرفش یه ایراد داره!
اینده اسمارت فون ها فقط با شیائومی Mi Note 2 رقم می خوره!

Mordred-Ox

شاید مشکل از حافظش باشه واقعا
ولی اگه نباشه حرفم بدجور سر جاشه
این شش ماهه دوم ۲۰۱۶ بدترین شش ماهه ای هست که یادمه
همه شرکتا گند زدن
الان گوشی بخری ضرر محضه

Pouya

تر ن جی ای کاش سایت مثل قبل بود خیلی به هم ریخته است یه جوریه مخصوصا تو موبایل

ERFAN

موافقم. ترنجی واقعا گند زدی به سایت مگه قبلی چه مشکلی داشت که عوضش کردی ؟؟ این واقعا بده مخصوصا این رنگ سبز پشت قالب تو موبایل. #ترنجی

عرفان

واقعا که انقدر بیای پول بدی اخرشم این
یعنی اونایی که نسخه ۳۲ گیگ خردین الان باید چی کار کنن
تنها برندی که به مشتریاش احترام میزاره سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com