حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجزاء تبدیل درگاه لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلی‌متری اپل را زیر اشعه‌ی X ببینید

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حتما بخوانید، سخت‌افزار

همان‌طور که همه می‌دانیم جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری از خانواده‌ی آیفون ۷ حذف‌شده است و بسیاری از کاربران از این مسئله ناراضی هستند؛ درهرصورت بسیاری محصولات مانند اسپیکرهای خانگی، سیستم‌های پخش خودرو و بسیاری از هدفون‌ها همچنان از این درگاه سنتی استفاده می‌کنند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

اما اپل کاربران خود را تنها نگذاشته و با ارائه‌ی یک تبدیل رایگان کوچک در جعبه‌ی این دستگاه‌ها این امکان را فراهم کرده که با نصب این آداپتور به پورت لایتنینگ گوشی یک خروجی جک ۳٫۵ میلی‌متری را در اختیار داشته باشید؛ و نگران گم‌شدن آن‌هم نباشید چون مجدداً می‌توانید تنها با ۹ دلار آن را خریداری کنید.

خب با این قیمت پایین به نظر می‌رسید که ساختار این تبدیل نباید بسیار پیچیده باشد اما تصاویری که با اشعه X از این آداپتور تهیه‌شده خلاف این موضوع را نشان می‌دهند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید درست زیر محل ورودی به درگاه لایتنینگ یک مدار الکترونیکی جای گرفته که مطمئناً وظایف مهمی را بر عهده دارد.

capture

اپل به‌صورت رسمی توضیحی در مورد وظایف این مدار ارائه نکرده است اما می‌توان حدس زد که این مدار شامل یک مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) در کنار یک آمپلی‌فایر و یک مبدل آنالوگ به دیجیتال است، ازآنجایی‌که درگاه لایتنینگ اپل دیجیتال بوده و هدفون‌ها به سیگنال آنالوگ احتیاج دارند وجود این مبدل ضروری به نظر می‌رسد.

جالب است بدانید که با بررسی بیشتر مشخص شد DAC به‌کاررفته در این تبدیل کیفیت صدا را کمی کاهش می‌دهد اگرچه که این تغییر شاید توسط بسیار از کاربران قابل‌شنیدن نباشد اما حالا با این تصاویر و آزمایش‌ها بسیاری از ویژگی‌های این تبدیل مرموز اپل برای کاربران فاش شد.

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Inside-Apples-new-audio-adapter-X-Rays-reveal-its-hidden-components_id86309″ size=”btn-medium”]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش