حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

براساس آخرین اخبار ویندوز ۱۰ با اندکی کاهش سهم روبرو شده است

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | Mac، Windows، اپل، اخبار، سیستم عامل، مایکروسافت

در حالی که همه چیز خوب پیش می‌رفت گفتند که احوالش خوش نیست!

مایکروسافت چند روز پیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ویندوز ۱۰ سخن گفت درحالی براساس آخرین آمار منتشر شده توسط منابع معتبر این ویندوز دچار کاهش رشد شده است و مقداری از سهم خود را در بازار از دست داده است.

با ترنجی همراه باشید…

ماه گذشته NetMarketShare گزارش داد که ویندوز ۱۰ ۲۲٫۹۹ درصد از بازار را در دست دارد. امروز این آمار برای ماه سپتامبر (شهریور / مهر) بروز شده است و نشان از نتایج جدید دارد. براساس این اطلاعات ویندوز ۱۰ در ماه سپتامبر ۲۲٫۵۶ درصد از سهم بازار را به دست آورده است که به نسبت ماه قبل کاهش ۰٫۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

این آمار وقتی برای ما اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم درصد کاربران ویندوز ۷ اندکی افزایش داشته است! این افزایش کم ولی مهم (چیزی در حدود ۱٫۰۷ درصد می‌تواند حامل پیام‌های مهمی برای ردموندی‌ها باشد. ویندوز منسوخ شده و قدیمی XP تقریبا دارای ۹٫۱۱ درصد بازار است. به معنای واقعی هنوز از هر ده نفر یک نفر از ویندوز اکس پی استفاده می‌کند. سهم ویندوز ۸٫۱ از ویندوز اکس پی کمتر است و این رقم به ۷٫۸۳ درصد می‌رسد.

screen-shot-2016-10-01-at-5-11-17-pm

سیستم‌عامل محبوب ۱۰٫۱۱  OS X اپل نیز موفق شده است که ۴٫۰۷ درصد از کاربران را شیفته خود کند. این آمار بر خلاف ماه قبل اندکی کاهش را نشان می‌دهد (۴٫۳۸ درصد) جامعه لینکوس نیز ۲٫۲۳ درصد از بازار را به دست آورده است که نشان از رشد ۰٫۱ درصدی نسبت به ماه قبل دارد (۲٫۱۱ درصد)

آمار مایکروسافت کمی متناقض است. حداقل منابع معتبر این موضوع را به ما گوشزد می‌کنند. شاید سرعت رشد ویندوز ۷ بیشتر از ویندوز ۱۰ است که توانسته است با سرعتی برق آسا گوی سبقت را از این اکوسیستم بدزدد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[button type=”link” link=”https://mspoweruser.com/windows-10-apparently-lost-bit-market-share-september/”]mspoweruser[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کتیبه سپید

من به مردم حق میدم اگه بخوان به ویندوز ۷ برگردن. الان من اگه موبایل به لپ‌تاپ وصل کنم، نمی تونم یه پوشه رو توی ویندوز ۱۰ تغییر نام بدم! (فلش این مشکل رو نداره). بعضی از برنامه ها و کارکرد های قدیمی که روی ویندوز ۷ به خوبی کار می کرد با ویندوز ۱۰ سازگار نیست. موس ما هم که یه مدت لگ میزد. اگه میخواد نسخه جدید سیستم عاملش موفق بشه نباید به تکرار موفقیت های گذشته و ایجاد مشکلات اعصاب خورد کن اکتفا کنه.

REZA

از نظر من بهترین ویندوز تا الان،عالیه کاملا بی نقص.یعنی ۷ و ۸ در مقابل این چیزی نیستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com