حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی نزدیک به تلفن هوشمند یومی سوپر؛ غریبه ولی دوست داشتنی

به جرئت می‌توانم بگویم که درطی دوسال اخیر، شرکت‌های چینی تولید کننده موبایل به نوعی غوغا کرده اند! در هر گوشه و کناری که می‌روید، شاهد تلفن‌های هوشمندی خواهید بود که شاید تابحال نامش را نشنیده باشید و در عین حال از ویژگی‌های خوبی برخودار باشد؛ تلفن هوشمند یومی سوپر هم دقیقا یکی از همین دسته محصولات است که درطی استفاده ما به عنوان یکی از محصولات فوق العاده خوب یک شرکت چینی شناخته شده است. برای مشاهده جعبه گشایی و آشنایی بیشتر با این تلفن هوشمند، در ادامه با ترنجی همراه شوید.پ

پیش از آنکه به سراغ متن بروید، حتما جعبه گشایی و اولین نگاه به تلفن هوشمند یومی سوپر را تماشا کنید.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

حدود یک هفته‌ای از اولین نگاه ما (ویدئوی بالا) به این تلفن هوشمند می‌گذرد و حالا قصد داریم که کمی دقیق‌تر به این تلفن هوشمند نگاهی داشته باشیم. مانند هر تلفن هوشمند دیگری، اولین جایی که ما مورد بررسی کلی قرار خواهیم داد بخش طراحی می‌باشد. در قسمت جلویی این دستگاه، شاهد یک پنل مشکی شیشه ای می‌باشیم که با یک شیشه محافظ ۲٫۵D پوشانده شده است. درحقیقت این سبک طراحی را در محصولات زیادی شاهد هستیم. حال اگر تلفن هوشمند خود را روشن کنید، متوجه یک حلقه نورانی در پایین صفحه می‌شوید؛

۱۵

۱۲

۹

این حلقه در حقیقت هم نقش دکمه هوم را بازی می‌کند و هم به عنوان چراغ اعلانات استفاده می‌شود. لبه و پشت یومی سوپر از فلز ساخته شده و واقعا حس استحکام خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. فقط شاید این دو نوار بالا و پایین پشت بدنه و لنز دوربین کوچک هستند که کمی در طراحی تاثیر داشته اند.

۷ ۸ ۶ ۵

در لبه بالایی فقط شاهد جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون هستیم؛ لبه راستی نیز به دکمه‌های تنظیم صدا و پاور محدود می‌شود که به نظر از جنس فلز هستند؛ لبه پایینی نیز مربوط به پورت USB-C، میکروفون و بلندگوی نه چندان قوی دستگاه می‌شود. در لبه چپی، شاهد سینی هیبریدی سیمکارت و مموری و یک دکمه ویژه هستیم. وظیفه این کمه آن است که با نگه داشتن آن، دستگاه به حالت سکوت رفته و با یک بار فشردن آن، یک برنامه مورد نظر اجرا شود که از نظر ما فوق العاده کاربری است.

۱۰

طراحی پشت دستگاه نیز جالب توجه است. در دو لبه بالایی و پایینی دستگاه شاهد نوار‌های پهن آنتن هستیم که تقریبا همرنگ بدنه هستند اما تشخیصشان از یک دیگر نیز کار سختی نیست. در بخش بالا و میانی دستگاه به ترتیب شاهد لنز دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، فلاش LED دوگانه (که می‌توانست کمی پرنورتر باشد)، سنسور اثر انگشت و لوگوی یومی هستیم.

۱۱

صفحه نمایش این محصول، یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می‌باشد که به پنل IPS مجهز شده است. خوشبختانه به دلیل حاشیه کم در لبه‌های دستگاه، چندان متوجه نبودیم که یک محصول بزرگ در دست داریم که این خودش یک نکته مثبت است. دقت رنگ ها در این صفحه نمایش واقعا رضایت بخش هستند اما در زمینه روشنایی، شاید بهترین پنلی نباشد که در محصولی با این سبک دیده باشیم.

۲

درطی بررسی ما، شاهد یک سری خطوط عمودی بر روی پنل بودیم که پیش از این در محصولات الجی نیز مشاهده شده بود و هنوز دلیل قطعی برایش نداریم؛ البته این مورد انقدری نیست که به چشم بیاید و فقط باید به آن دقت کرد تا شاهد این مورد بود. قلب تپنده یومی سوپر، یک چیپست مدیاتک Helio P10 می باشد که در تست بنچمارک انتوتو ما امتیاز چندان خارق‌العاده ای را ثبت نکرد، اما چیزی که برایمان جالب بود، استفاده روزمره از این دستگاه می‌باشد.

۱۶

در اجرای بازی‌های سنگین، مسلما کمی افت فریم داریم اما بازهم می‌توان از بازی لذت برد؛ دربازی‌های دیگر سرعت واقعا مناسب ارزیابی می‌شود و اگر بخواهیم کلی بگوییم، عملکرد دستگاه چیزی شبیه به بالارده‌های سال جاری مثل سری a سامسونگ است. اما چیزی که برای من واقعا لذت بخش بود، تجربه چند وظیفگی با یومی سوپر بود. همانطور که می‌دانید، یومی سوپر با چهار گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود و مدیریت رم آن واقعا تحسین برانگیز است و به شدت آن را دوست داشتم. دوربین یومی سوپر جایی است که می‌توان به آن کمی ایراد وارد کرد.

۱۴

در نگاه اولیه‌ای که ما داشتیم، عکس‌ها در حد متوسطی بودند و از روشنایی کمی نیز برخودار بودند، اما با دریافت بروزرسانی و البته ریست کردن تلفن هوشمند، به  روشنایی تصاویر در فضاهای درونی کمی بیشتر شدند. اگر به صورت کلی بگویم، یومی سوپر در شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌ها و ویدئوهای مناسبی را برای اشتراک در شبکه های اجتماعی یا نگه داشتن برای یادگار ثبت کند و خبری از عکس های فوق العاده نیست، اما جایی که واقعا از یومی سوپر ناامید می‌شوید، عکاسی و فیلمبرداری در شرایط نوری متوسط یا کم می‌باشد. جدای از این‌ها، سرعت اجرای برنامه دوربین، سرعت فوکوس بر روی سوژه و البته سرعت شاتر در حد بسیار قابل قبولی قرار داشتند.

img_20160927_1306511
img_20160927_1307541

سیستم عامل یومی سوپر به صورت پیش فرض، اندروید ۶٫۰ می‌باشد که از رابط کاربری خام اندروید استفاده می‌کند و تنها یک سری موارد ریز در آن تغییر داشته اند. یکی از ویژگی‌های جذاب این تلفن هوشمند برای من، امکان جابجایی بین دکمه‌های لمسی و دکمه‌های خازنی بود که برای من در اکثر موارد بر روی دکمه‌های خازنی تنظیم شده بود.

۱۸

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری این دستگاه در سخت ترین شرایط ممکن، شما را بدون شک تا انتهای روز یاری خواهد کرد و خوشبختانه، سرعت شارژ شدن دستگاه نیز بالا است و می‌توان روی آن حساب کرد.  البته مورد منفی در این زمینه، داغ شدن بیش از حد تلفن هوشمند در حین شارژ شدن بود؛ زمانی که می‌خواستیم سنسور اثر انگشت را تنظیم کنیم، یومی سوپر درحال شارژ شدن بود و گرمای آن کمی کار را برایمان سخت کرد و برای همین ترجیح دادیم که کمی صبر کنیم. صحبت از اثر انگشت شد؛

۱۳

اثر انگشت این تلفن هوشمند در پشت آن جای گرفته است که سرعت مناسبی دارد اما به اندازه سنسور اثر انگشت‌های اپل یا حتی هواوی نیست، اما از نظر ما، همین مقدار هم برای کاربر مناسب است، اما چرا؟ زمانی که می‌خواستم یومی سوپر را از جیب خارج کنم، انگشت اشاره من به صورت ناخودآگاه بر روی سنسور قرار می‌گرفت و زمانی که یومی سوپر در مقابل من قرار می‌گرفت، دستگاه آماده به کار بود. در سایر شرایط هم سرعت واقعا مناسب است. دقت اثر انگشت رضایت بخش است، البته تا زمانی که انگشتتان کثیف نباشد و تا زمان باز شدن قفل دستگاه بر روی سنسور قرار دهید. درکل تجربه ما با یومی سوپر واقعا لذت بخش بود و منتظریم تا سایر محصولات این شرکت را نیز تجربه کنیم. بلندگوی ضعیف، دوربین متوسط (خصوصا در شرایط نوری کم) و گرمای زیاد هنگام شارژ شدن دستگاه از مواری بود که چندان مورد پسندمان نبود، اما درکل، یومی سوپر با قیمت بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ دلار یک تلفن هوشمند باارزش است و می‌تواند برای عده‌ زیادی از کاربران مناسب باشد.

۱

آدرس وبسایت: http://goo.gl/p8ZjUB
صفحه محصول یومی مکس: http://goo.gl/OOIjCr

نظر شما چیست؟ شما درباره یومی سوپر چه فکر می‌کنید؟

تمامی حقوق این مطلب متعلق به شبکه iDeal Techs است

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nokiaking

مفت نمی ارزه

You

اسمش خییییلی باحاله یومی سوپر?
گوشیت چیه یومی سوپر
سوپری یومی?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs