حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی ویدیویی اکسپریا ایکس کامپکت (Xperia X Compact)

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | تماشا کنید، سونی

شاید یکی از پایدارترین و قابل انتظارترین ارایه های موبایلی سونی را بتوان ارایه یک دستگاه جمع و جور و قدرتمند در نیمه دوم هر سال دانست، ارایه ای که هیچگاه دچار تغییر نشده و همواره پیشرفت خود را آهسته و پیوسته به صورت سالانه ارایه داده است. پس برندسازی دوباره سونی در ابتدای سال ۲۰۱۶ و معرفی خانواده اکسپریا ایکس، این اولین ارایه در سری کامپکت است که با برند ایکس ارایه می شود. خوشبختانه معرفی مدل کامپکت ۲۰۱۶ سونی همراه با جدیدترین پرچمدار این شرکت است (همچنان همیشه) و برتری های طراحی و دوربین نیز از اکسپریا ایکس زد در اکسپریا ایکس کامپکت هم استفاده شده است. در ادامه می خواهیم یک بررسی ویدیویی منتشر شده از اکسپریا ایکس کامپکت را با هم تماشا کنیم، با ترنجی همراه باشید.

۵۱۷۵۹۰-x-compact-back

یکی از دلایلی که شاید سری کامپکت سونی هر ساله ارایه پایداری را تجربه می کند، صحیح بودن راهی است که در آن قرار دارد. همواره کاربرانی هستند که با اندازه بزرگ پرچمداران اندرویدی مشکل دارند و همواره به دنبال یه دستگاه جمع و جور تر برای استفاده هستند. خانواده اکسپریا کامپکت سونی با سخت افزار قدرتمند و بدنه جمع و جور و عموما قیمت مناسبت یکی از بهترین گزینه ها برای خرید است.

اکسپریا ایکس کامپکت با طراحی به روز شده و دوربین پیشرفت داده شده ارایه می شود که این بسیار خوب است اما باید در نظر داشته باشید که در مقایسه با مدل قبلی یعنی اکسپریا زد ۵ کامپکت برخی موارد حذف شده است، برای مثال اکسپریا ایکس کامپکت از آخرین مدل چیپست موجود در بازار استفاده نکرده است و مدل اسنپدراگون ۶۵۰ در آن استفاده شده است. علاوه بر آن اکسپریا ایکس کامپکت همانند مدل بالاتر خود یعنی اکسپریا ایکس زد دیگر مقاومت در برابر آب ندارد، حال آنکه اکسپریا زد ۵ کامپکت این قابلیت را دارد.

sony-xperia-x-compact-with-charger

از دیگر موارد می توان به نمایشگر HD اشاره کرد که تغییر رزلوشن در آن دیده نمی شود. باتری ۲۷۰۰ میلی آمپری اکسپریا ایکس کامپکت باتری خوبی است و می تواند کمتر از ۵ ساعت با نمایشگر روشن دوام بیاورد، یعنی در یک استفاده معمول تا نیمه روز نیازی به شارژ دوباره ندارید. درباره شارژ کردن گفتیم و باید دوباره یادآور شویم سونی همانند اکسپریا ایکس زد گویا علاقه ای به قرار دادن شارژر سریع در جعبه اکسپریا ایکس کامپکت هم نداشته است و باید آن را جداگانه تهیه کنید.

اجازه بدهید ویدیو نقد و بررسی اکسپریا ایکس کامپکت را با هم ببینیم:

نظر شما درباره اکسپریا ایکس کامپکت چیست؟

[button type=”link” link=”https://www.youtube.com/watch?v=uullDQFq5W0″]Android Authority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Kamix1353

بهترین دلیل وجود کامپکت رو خوده سونی حذف کرده.مشخصات بالا با صحفه نمایش کوچکتر.
الان دیگه فرقی با بقیه گوشیهای با این اندازه صحفه نمایش نداره.شاید هم یه چیزایی کمتر هم داشته باشه.بماند که ضخامت عجیبی داره.

Saman

داداش به نظرت سنپدراگون ۶۵۰کجاش ضعیفه،اتفاقا بسیار قوی پایدار و بهینه ست

Shahinhhh

مطمئنی فرقی با دیگر میانرده های بازار نداره :/ #تعصب برو speed test رو تو یوتیوب با آیفون ۶s و S7 ببین حتماً

Kamix1353

میخوای برات تست بزارم جی ال ایکس اسکای ایفون ۷ رو شکست بده؟؟؟مشخصاتش میگه مثل بقیه کامپکتها خوده سونی نیست.حالا تا صبح بگو قصه تعریف کن.
در ضمن مقایسه جالب انگیزی که داری میگی و منبع بسیار بسیار معتبر اکسپریان گذاشته رو دیدم الان.تست سرعت جالبی بود که زمان نداشت.سونی یادش رفت سایت ebay رو باز کنه.موقعی که خواست گالری سونی رو باز کنه دوباره، قاط زد.هیچ بازی رو تست نکرد.کلا هیچ برنامه سنگینی رو تست نکرد.تا ببینیم کدوما ریلود میکنه.اسپید تست با تست برنامه های معمولی گوشی نوبر هست.در ضمن هشتگ ات بیشتر به کار خودت میاد.

رامین

فعلا که نیازی نمیبینم با زدوان کامپکتم عوضش کنم کاملا از سری کامپکت راضیم واگر گوشی ای بخوام بگیرم قطعا بازم کامپکت خواهد بود به خاطر سرعت و باطری خوب این سری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)