حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت یادگیری: آموزش نصب برنامه‌های اندروید روی کروم‌ بوک

نصب برنامه‌های اندروید بر روی سیستم‌عامل اختصاصی کروم منسوب به Chrome OS، پیشنهادی است که به‌سختی می‌توان از آن گذشت. در این مطلب قصد داریم تا در کنار ترنجی به شما عزیزان نحوه نصب و اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی کروم بوک را آموزش دهیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر شما نیز جز کاربران Chrome OS، سیستم‌عامل اختصاصی کروم هستید با امکانی که برای شما فراهم‌شده می‌توانید به نصب و راه‌اندازی برنامه‌های مبتنی بر اندروید بر روی کروم‌ بوک خود بپردازید. گوگل با انتشار این خبر که تمامی کاربران Chrome OS قادر خواهند بود تا از اپلیکیشن های اندرویدی بر روی کرو‌م ‌بوک خود بهره ببرند، تجربه جدیدی را برای مشتاقان این سیستم‌عامل ایجاد کرد.

نصب برنامه‌های اندروید روی کروم‌ بوک ایده ناب گوگل!

این آموزش با لپ‌تاپ ایسوس با مدل Chromebook Flip تهیه‌شده که به شما نشان خواهد داد چگونه می‌توان تجربه جدیدی از اندروید را در سیستم‌عامل کروم لمس نمود. اگرچه این آموزش تنها بر روی مدل‌های خاصی از کروم ‌بوک قابل‌اجرا است اما گوگل به کاربران خود نوید پشتیبانی تمام محصولات از این آموزش را در سال ۲۰۱۷ داده است.

در قدم اول باید گفت بسته به اینکه شما در چه زمان و با چه مدلی از کروم ‌بوک قصد انجام این آموزش و نصب برنامه‌های اندروید را دارید، می‌بایست کروم بوک خود را در حالت توسعه‌دهنده (developer) و یا حالت بتا (beta) قرار دهید. برای انجام این کار کافی است تا پس از باز کردن پنجره تنظیمات سیستم‌عامل و رفتن به بخش About Chrome OS، وارد More info شده و از قسمت Change channel اقدام به تغییر کانال کروم بوک خود کنید. در این بخش به توصیه خودِ گوگل لازم است تا از کانال developer که دارای ثبات بیشتری نسبت به حالت بتا است، استفاده کنید.

نصب برنامه‌های اندروید

اکنون پس از راه‌اندازی مجدد کروم بوک خود می‌توانید آیکون فروشگاه گوگل با عنوان Play Store را در نوار launcher واقع در قسمت پایین صفحه مشاهده کنید. پس از اجرا کردن Play Store از شما خواسته می‌شود تا با قوانین گوگل در مورد شرایط استفاده از گوگل پلی موافقت نموده و با حساب کاربری خود اقدام به ثبت‌نام نمایید. پس از انجام مراحل ذکرشده می‌توانید به‌سادگی اپلیکیشن های موجود در گوگل استور را بر روی کروم بوک خود دانلود کنید.

تمام امکانات یک تلفن همراه مانند وبگردی و نصب برنامه‌های اندروید دقیقاً در سیستم‌عامل Chrome OS شبیه‌سازی‌شده و شما می‌توانید به‌جای لمس صفحه از کلیک کردن استفاده کنید. تمامی هشدارها و اعلان‌ها نیز برنامه‌های در حال اجرا، نصب و اپلیکیشن هایی که نیاز به‌روزرسانی دارند را مشخص خواهند کرد.

نصب برنامه‌های اندروید

پس از نصب و راه‌اندازی برنامه‌های اندروید مشاهده می‌کنید گه اغلب آن‌ها در سایز صفحه‌نمایش گوشی اجرا خواهند شد که شما می‌توانید به‌سادگی با بزرگنمایی صفحه، تجربه تبلت یا مانیتور خود را با اپلیکیشن های اندروید داشته باشید. ممکن است هنوز برخی از برنامه‌های نصب‌شده از این قابلیت پشتیبانی نکنند و باز بزرگنمایی صفحه دچار مشکلاتی در نمایش اطلاعت شوند. این مشکلات به دلیل وجود نسخه بتا در این سیستم‌عامل است که می‌توان امیدوار بود با به‌روزرسانی‌های بعدی تمامی این مشکلات حل شوند.

ازجمله اپلیکیشن هایی که می‌توانید تجربه متفاوتی از آن‌ها داشته باشید می‌توان به Dots & Co و Snapchat اشاره نمود. متأسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات فنی در نسخه بتا، نصب برخی از برنامه‌ها مانند اپل موزیک و اینستاگرام با مشکلات مواجه هستند و در صورت نصب با ارور “Your device isn’t compatible with this version” مواجه خواهید شد. برنامه محبوب Spotify نیز دست‌خوش تغییرات زیادی در بخش رابط کاربری و وب شده است.

نصب برنامه‌های اندروید

اگرچه اجرا و نصب برنامه‌های اندروید در برخی موارد با مشکلات فنی مانند وجود باگ‌های امنیتی، کرش کردن و خروج‌های ناگهانی از محیط نرم‌افزار روبه‌رو می‌شود اما توسعه‌دهندگان گوگل و سیستم‌عامل Chrome OS نوید بهبود بخشیدن به نسخه‌های آتی را به کاربران داده‌اند و به‌زودی شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر این سیستم‌عامل خواهیم بود.

اگر جنبه‌های مثبت و کارآمد این آموزش یعنی نصب برنامه‌های اندروید بر روی کروم بوک را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم که کار کردن با کروم بوک همانند تلفن همراهی است که به یک صفحه‌کلید با اندازه بزرگ و صفحه‌نمایشی عریض‌تر و البته با رزولیشین بیشتر مجهز شده باشد.

نصب برنامه‌های اندروید

همان‌طور که گفته شد ناتیفیکیشن ها و اعلان‌ها به‌خوبی با هشدارهای سیستم‌عامل تعامل یافته و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. به‌عنوان‌مثال در اپلیکیشن Hangouts می‌توان بدون اجرای کامل برنامه به پیام‌ها در حالت اعلانی پاسخ داد. همچنین در قسمت بالا ئ سمت چپ هر برنامه گزینه Back قرار داده‌شده تا دقیقاً همانند گوشی‌های اندرویدی، کاربران قادر باشند تنها با یک کلیک از محیط فعلی نرم‌افزار خارج شوند.

نصب برنامه‌های اندروید

در بخش تنظیمات سیستم‌عامل کروم قسمت جدیدی برای مدیریت اپلیکیشن های اندروید اضافه‌شده که می‌توان از این بخش تنظیمات مربوط به اعلان‌ها، حذف یا نصب برنامه‌های اندروید، بررسی میزان فضای موجود برای انتقال اطلاعات و بسیاری دیگر از  بخش‌های این سیستم‌عامل را کنترل نمود.

اگر بخواهیم فهرستی از اپلیکیشن هایی که بیشترین بهره‌وری را از این سیستم‌عامل داشته و به‌خوبی با آن هماهنگ شده‌اند تهیه کنیم، نام Facebook، Twitter و Google Docs در صدر این لیست قرار خواهند داشت. اگرچه برنامه‌هایی مانند اینستاگرام از این موهبت بی‌نصیب مانده‌اند اما می‌توان امیدوار بود که توسعه‌دهندگان هرچه زودتر نسخه‌های بهبودیافته از Chrome OS را برای کاربران منتشر کنند.

نصب برنامه‌های اندروید

به‌طورکلی عملکرد نسخه بتا این سیستم‌عامل برای شروع قابل‌قبول بوده و تجربه جدیدی از کروم بوک و نصب برنامه‌های اندروید را برای کاربران Chrome OS به ارمغان آورده است. نظر شما در مورد پشتیبانی سیستم‌عامل کروم از اجرا و نصب برنامه‌های اندروید چیست؟ آیا این موضوع را می‌توان به سیاست جدید گوگل مبنی بر پیشی گرفتن از رقیب قدیمی خود App Store مرتبط دانست؟

[button type=”link” link=”http://fieldguide.gizmodo.com/how-to-run-android-apps-on-your-chromebook-1786505928″ size=”btn-medium” target=”blank”]gizmodo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید