حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون ۷ در DXO بررسی شد: بهترین آیفون، ششمین مرتبه در کل

نوشته

7 سال قبل | 37 دیدگاه | اپل، حتما بخوانید

اپل در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس متمرکز بر دوربین و طراحی پیشرفت که تمرکز در دوربین در مدل پلاس بیشتر بود. امروز می خواهیم بررسی DXO یکی از مراجع معتبر در زمینه بررسی دوربین های حرفه ای که مدتی است در زمینه بررسی دوربین موبایل نیز فعال شده است را درباره آیفون ۷ مرور کنیم، با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اپل توانسته است طلسم عقب بودن در زمینه دوربین نسبت به رقبایی مثل سامسونگ را بشکند؟!

apple-iphone-7-41-1280x853

آیفون ۷ در زمینه دوربین اصلی همچنان همان رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی را حفظ کرده است اما در عوض پیشرفت های بسیار لازمی را که آیفون ۶ اس نداشت را به آن اضافه کرده است. در حقیقت این به روزرسانی بیشتر ما را به یاد به روزرسانی دوربین گلکسی اس ۶ به نسبت گلکسی اس ۵ می اندازد، آنجا که رزولشن ثابت باقی ماند اما لرزگشیر اپتیکال تصویر، گشودگی دیافراگم فراخ تر و لنز ۶ المانه اضافه شد. در آیفون ۷ نیز به همین شکل است و شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارای OIS یا همان لرزگشیر اپتیکال تصویر، f/1.8 و لنز ۶ المانه هستیم. علاوه بر آن فلاش ۴ تایی نیز اینجا موجود است و در ادامه تکامل فلاش True Tone که اولین بار توسط اپل رونمایی شد، حرکت کرده است.

از جزئیات فنی که بگذریم اما آیفون ۷ چه امتیازی را کسب می کند؟! شاید جایی بالای امتیاز ۸۸ یعنی امتیاز گلکسی اس ۷ یا اچ تی سی ۱۰ و اکسپریا ایکس پرفورمنس را در نظر داشته باشید! متاسفانه باید گفت آیفون ۷ نتوانسته امتیازی بیشتر کسب کند اما دشت اپل از این تست امتیاز ۸۶ است! شاید برای درک بهتر و مقایسه دقیق تر، یک پله پایین تر از گلکسی اس ۶ اج پلاس و اکسپریا زد ۵!

iphone-7-camera-score

البته این بدین معنی نیست که آیفون ۷ به نسبت آیفون ۶ اس پیشرفتی نداشته است. آیفون ۶ اس امتیاز ۸۴ را کسب کرده بود و این یعنی آیفون ۷ بهترین آیفونی است که تا به حال DxO بررسی کرده است. به زودی نتیجه آیفون ۷ پلاس نیز منتشر خواهد شد و احتمالا انتظار عملکرد بهتری را داریم.

iphone-7-dxo-score

امتیاز کلی در بخش فیلم برداری و عکس برداری آیفون ۷ به قرار تصویر بالاست، جایی که پیشرفت های خوبی دیده می شود. البته تمام پیشرفت نبوده و در برخی موارد که شاید انتظار پیشرفت کاملا قطعی بود، پسرفت نیز دیده می شود. اجازه بدهید برای مقایسه راحت تر نمودار زیر را با آیفون ۶ اس پلاس داشته باشیم:

dxomark-mobile-photo

در زمینه عکاسی در بخش فوکوس و فلاش کمی افت را شاهد هستیم اما در زمینه نویز و شارپنس پیشرفت خوبی دیده می شود. در زمینه دقت رنگ و کنتراست اما تفاوت زیادی دیده نمی شود. مشخصا در زمینه عکاسی باید تفاوت بیشتری را در مناظری با نور کمتر شاهد باشیم.

dxomark-mobile-video

در زمینه فیلم برداری بیشترین پیشرفت در بخش لرزگشیر ویدیو است. توجه داشته باشید که این مقایسه با آیفون ۶ اس پلاس که لرزگشیر اپتیکال تصویر داشته است انجام شده و این یعنی لرزگشیر یا به صورت سخت افزاری یا نرم افزاری پیشرفت می کند.

اما یک فاکتور جالب توجه دیگر که توجه DxO نیز به آن جلب شده است را می توان در تصویر زیر دید:

dxomark-iphone7-02

میزان برجستگی دوربین اصلی هر کدام از رقبای اصلی، یعنی گلکسی اس ۷ اج، آیفون ۷ و اچ تی سی ۱۰! آیفون ۷ با مجموع ۸٫۲ میلی متر کمی باریک تر از گلکسی اس ۷ اج با ۸٫۳ میلی متر و تا ۲۵% باریک تر از اچ تی سی ۱۰ است.

موضوع جالب توجه دیگر نیز مقایسه مساحت حسگر تصویر آیفون ۷ با گلکسی اس ۷ و اچ تی سی ۱۰ است:

dxomark-iphone7-03

توجه دارید که رزلوشن هر ۳ دستگاه ۱۲ مگاپیکسل است و هر چه حسگر تصویر بزرگتر باشد، تصاویر روشن تر و کم نویز تر ثبت خواهند شد. در این زمینه HTC 10 بهترین وضعیت را دارد.

برای مطالعه مشروح گزارش می توانید به لینک منبع مطلب مراجعه کنید. نظر شما درباره دوربین آیفون ۷ چیست؟ آیا برای شما راضی کننده است یا شاید رقبای اندرویدی با امتیاز عکاسی و فیلم برداری بهتر در حالت خودکار و البته حضور حالت دستی بتوانند بهتر باشند؟ البته از یاد نبرید دوربین آیفون ها همواره از بهترین نمونه های بازار بوده اند و همچنان نیز هستند، با اختلاف کم اما در جایگاه ششم.

 [button type=”link” link=”https://www.dxomark.com/Mobiles/Apple-iPhone-7-camera-review-better-than-ever”]dxomark[/button]

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی

میزان برجستگی دوربین اصلی سونی رو پس باید ببینیم .
حتما امتیاز بالایی باید بگیره . بالای ۹۰

Milad_Sh

در انتظار XZ و V20

Amir

آیفون ۶اس نمره ۸۲ گرفت و نسخه پلاس ۸۴ .حالا آیفون ۷ ۸۶ گرفته پس احتمالا آیفون ۷ پلاس هم حداقل نمره ۸۸ رو میگره که پیشرفت عالی هست.

مرتضی

اون زمان ۶اس پلاس لرزگشیر اپتیکال داشت ولی ۶اس نداشت اما الان فکر نمیکنم دوربین ۷ با ۷پلاس به غیر از اون حالت پرتره جای دیگه فرقی کنن

MOAZEZ

بدون شک بهترین دوربین امسالو بازهم سونی خواهد داشت.زیر ۸۹نمیگیره

امیرعلی

فقط سونیییییی

Sadeqccx

متاسفانه اکسپریا XZ طبق تمام بررسی ها و عکس های گرفته شده داخل اکسپریان و فون آرنا و جی اس ام آرنا، یکی از مصخرف ترین دوربین هارو دارع که همش برمیگرده به بخش فوق العاده ضعیف نرم افزار سونی..وگرنه توی پک دوربین مشخصات فنی فوق العاده ای داره.. اما نتیجه همیشه و همه جا ضعیف ترین حالت ممکن بوده … دوربین و نمایشگر و رابط کاربری….
هرکسی قبول نداره یا ندیده به تلگرام من یه پیام بده ccx85

MOAZEZ

اعتبار اونا پیش dxoمثل شوخیه گل پسر

BENI.chalton

خوب خدا رو شکر ایفون هفت هم بررسی شد تا دیکه بهونه ای نباشه امتیاز ۸۶ خخخخ ولی خوبه نسبت به ایفون های قبلی پیشرفت کرده،ولی سه تا چیز با اسم سامسونگ گره خورده،دوربین،صفحه نمایش،پردازنده،این سه مورد سامسونگ همیشه اول هست و بهترین.

Yabroon

و انفجار

شاهین

خیلی باهال بود خخخخخخخخخخخخخ

حسین

سامسونگ خوبه اما مطمئنا توی یک پدیده نا شناخته ای!

نیما

Display Mate: آیفون ۷ بهترین نمایشگر دنیا را دارد.
و پردازنده ؟؟؟؟؟ یعنی اگزینوس ها از Aهای اپل قوی تر هستن ؟؟
دوربین هم باید منتظر نسخه ی پلاس موند و دید

Milad.danesh

ایفون بهترین ال سی دی دنیا داره ??? توی همون منبع که ترنجی گذاشته بود قید شده که بهترین ال سی دی نه بهترین صفحه نمایش

red eagle

برو بابا کم خدتون رو گول بزنید ایفون ۶اس از زد۲ هم ضیف تره حالا خیلی ایفون تو سری جدید خوب کار کرده باشه مثل زد تری البته فقط در حد رویا می تونه باشه برایاپل که اینقدر پیشرفت کنه دیگه چه بررسه بخواد از اکسپریا ایکس زد یا نوت ۷ بهتر باشه همیشه بهترین ال سی دی مطلق به سونی بوده و بیشترین اختلاف رو تو همین بخش صفحه نمایش داشته اما هنوزم به طور کامل نمیشه گفت بهترین صفحه نمایش چون اس ۷اج و حتی نوت۷ البته نوت ۷ هنوز بررسی ازش ندیدم وی خوب مگه میشه نوت ۷ از اس ۷ اج ضعیف تر باشه در بدترین حالت هم مثل اس ۷ اج هست پس نوت ۷ واکسپریا ایکس زد بهترین صفحه نمایش ها رو دارن و اختلافشون با بقیه شرکت ها خیلی هست

مرتضی

میشه لینک دیسپلی میت رو بدی که گفته آیفون بهترین نمایشگره ؟
گفت آیفون بدون نقصه و توی دقت رنگ بهترینه . ولی نوت۷ در مجموع بهترین نمایشگر هست

MOAZEZ

اینکه بگیم بمب۷ بهترین نمایشگر داره بیشتر شبیه به جوک قرن هست چون سامسونگ هیچوقت در صفحه نمایش حرفی برای گفتن نداشته. صفحه نمایش سری x سونیو ببینید تا متوجه بشید صفحه به چی میگن

Milad.38922

ههههه شمایی که داری جوک میگی. نمایشگر سونی یه جوری انگار مه آلوده همیشه.ثابت شده ست که ips یا lcd نمیتونن مثل Amoled باشن هیچوقت . حالا حالا ها بهترین صفحه نمایش رو سامسونگ داره بعدشم ایفون. فکر نکنم سونی سوم هم باشه چون LG هم صفحه نمایش عالی داره .

red eagle

خواب دیده خیر باشه داداش اصلا گوشی های سونی رو گرفتی دستت الجی رو نگو که خندم می گیره اتفاقا بهترین صفحه نمایش رو سونی داشته به نظر من اگر زد۳+ رو با نوت ۷ مقایسه کنن نوت۷ شکست می خوره این و جدی می گم نه که این که بخوام اغراق کنم

red eagle

چرت وپرت نگید دوست عزیز می گم حالا که دکمه گزارش نیست باید از موقعت سو استفاده کرد لطفا خفه شین و ساکت باشین فقط یک چیز با سامسونگ گره خورده انفجار و گرما حالا بعضی ها می گن این که دوتا شد این گرما هم جدیدا پیدا شده

shs77

من مطمئنم XZ با امتیاز ۸۹ یا ۹۰ صدر نشین DXO میشه
واقعا مسخره است سنسور دوربین جلوی XZ اندازه سنسور عقب آیفون ۷ هست!
سنسور عقبش که خیلی از سنسور دوربین اصلی آیفون بزرگتره

BENI.chalton

باشه تو همینطوری منتظر باش خخخخ امتیاز ۹۰ رو نوت هفت گرفت پسر خوب

MOAZEZ

نوت۷ هنوز روت میشه اسمشو بیاری؟!!خخخخ

Mahdi.ak

خوبه دوربین ایفون همیشه جزو بهترینا بوده

Milad.38922

اقا زیاد گیر ندین به دوتا اعداد و امتیاز که سایتا بیرون میدن. حالا تفاوت ۸۴ گرفتن با ۸۶ گرفتن اصلا چیزی نیس که هنگام عکس گرفتن با گوشی متوجه بشه آدم. قطعا همه ی اون گوشیایی که بالای ۸۰ گرفتن دوربینشون عالیه. فقط میمونه سلیقه شخصی افراد که کدوم سبک دوربین هارو بپسندن. من به شخصه دوربین سامسونگ رو ترجیح میدم به همه ی گوشیا. حالا ممکنه یکی دیگه تصاویر سونی رو دوس داشته باشه. بهرحال باز میشه گفت که سامسونگ و سونی دوربینشون فوق العاده س. ایفون هم همینطور فقط یه کوچولو پایینتر. انتظارمون از ایفون یکم بیشتر بود.

Milad.tech

دوربین آیفون همیشه خوب بوده
و در عمل اینو ثابت کرده.شاید بخوبی دوربینای سامسونگ نبوده اما بعد از سامسونگ بهترینه
البته غیر از این دو برند دوربین پرچمدارای ال جی و htc 10 هم عالیه و تفاوت خیلی چشمگیر نیست

نیما

نسخه ی پلاس هم بیاد. ببینیم چه نمره ای میگیره.
قاعدتا باید ۸۸ رو بگیره دیگه. چون اپل خیلی روی قابلیت ها و کیفیتش مانور داده.

MOAZEZ

این بررسی از نسخه پلاس انجام شده

Shahinhhh

باز چهارتا ترول ارایه نظر کردن بدون شک iPhone 6s plus نتایج بسیار بهتری کسب خواهد کرد تاره ششمین رتبه نه و سومین رتبه چجور حساب کردی شد ششمین میشه بگید

Shahinhhh

IPhone 7plus منظورم بود

Pouya

یا علی این چرا انثدر داغونه جک هدفون که نداره جت بلک که انقدر زود خط میفته اینم از این خبر بعد قیمت چند؟؟حیف اون پول بی زبون

خانمحمدی

ببخشید چرا سایت نسخه موبایل نداره؟

محمد سپاهان

سونی همیشه سردمدار دوربین بوده و هست

Milad.38922

فعلا که سامسونگ اوله توی رتبه بندی DXO

محمد Z5

فقط و فقط سونی

محمد Z5

فقط و فقط سونی

red eagle

اها سریع تر از سونی خواب دیدی همون زد تو هم اندازه اس ۷ سریع هست البته سریع ایکس هم سرعت برابری دارن ولی ولی ولی سامس.نگ تو اجرای بازی مشکل داره من جی تی ای ۵ رو ی اس ۷ اجرا کردم هر چند ثانیه یک لایهی رنگی میومد از رو صفحه رد می شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)