حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توشیبا و معرفی SSDهای ارزان‌قیمت OCZ TL100

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

توشیبا ساعاتی پیش SSD ارزان‎قیمت OCZ TL100 را معرفی کرد؛ این درایوهای جامد ارزان‎قیمت با بهره‌گیری از حافظه‌های Nand TLC توسعه یافتند و به همین دلیل قیمت پایین و رقابتی دارند. توشیبا در حال حاضر دو مدل از این SSDها را در حجم‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت معرفی کرده که انتظار می‌رود در آینده مدل‌های حجیم‌تر این درایوهای جامد نیز معرفی شوند.

در ادامه مطلب و آشنایی با درایوهای جامد جدید این شرکت با ترنجی همراه باشید.

درایوهای جامد تازه‌وارد این کمپانی آمریکایی با هدف ترغیب استفاده از SSD به جای هارد دیسک‌های مکانیکی ساخته شده‌اند و ارزان‌قیمت هم هستند. حافظه‌های TLC با وجود قیمت پایینتر نسبت به نمونه‌های پیشرفته MLC از عمر و همچنین سرعت پایینتری هم برخوردار هستند؛ با اینحال داشتن یک SSD هرچند با طول عمر کمتر و سرعت پایینتر مفید است و می‌توان تا چند برابر از بهترین هارد دیسک‌های مکانیکی سریعتر بود. مشخصات این SSD را در زیر می‌توانید ببینید:

tl100درایوهای جامد سری TL100 سرعت خواندن برابر با ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه را دارا هستند البته باید توجه کنید که این مقادیر در حالت ترتیبی به دست آمده‌اند و واضح است در صورت خواندن و نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی سرعت کمتر و در حدود ۸۵۰۰۰ IOPS برای خواندن و ۸۰۰۰۰ IOPS برای نوشتن به دست می‌آیند.

tl100_front_lrg-091516عمر مفید درایو جامد ۱۲۰ گیگابایتی TL100 در حدود ۳۰ ترابایت می‌باشد و پس از این نیز درایو جامد به کار خود ادامه خواهد داد اما سرعت اولیه خود را از دست می‌دهد. این مقدار برای مدل ۲۴۰ گیگابایتی این SSD در حدود ۶۰ ترابایت می‌باشد. لازم به ذکر است که ۳ سال گارانتی برای این درایوهای جامد در نظر گرفته شده‌است.

قیمت مدل ۱۲۰ گیگابایتی در حدود ۴۵ یورو و مدل ۲۴۰ گیگابایتی نیز در حدود ۶۵ یورو می‌باشد.

دیدگاه شما چیست؟

[button type=”link” link=”http://www.guru3d.com/news-story/toshiba-releases-ocz-tl100-sata-ssd-series.html”]Guru3D[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com