حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درسهایی که از انفجار نوت ۷ می‌توان گرفت

نوشته

7 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار، سامسونگ

گلکسی نوت ۷ سامسونگ یکی از دستگاه‌های بی‌نظیر این شرکت می‌توانست باشد اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که آنچنان جالب نبود. سامسونگ سیاست خوبی را اعمال کرد و اکنون در این لحظه اوضاع از نظر بار روانی در حداقل موارد منفی نیست اما مثبت هم نخواهد بود. از این موارد بگذریم، درس‌هایی را می‌توان از این اتفاق اخیر داشت. در ادامه همراه باشید.

۱- هر چقدر شرکت بزرگی باشی ممکن است اشتباه کنی و هر چقدر اشتباه تو بزرگتر باشد، تأثیر و حوزه بزرگتری خواهد داشت. پس در تمام لحظات مدیریت یک پروژه، نظارت مستمر و اعمال چک لیست ها و بررسی‌ها الزامی می باشد.

۲- اصولا سرعت رقابت به نفع مشتریان است و به ضرر کسب و کار، شرکت سامسونگ دچار چنان رقابت پرسرعتی است که فرصتی برای درنگ ندارد، بنابراین گاهی ممکن است روال های عادی و یا بازنگری‌ها و روتین‌های کنترل کیفیت را نیروها نادیده بگیرند که همین منجر به فاجعه می شود.

۳- یک میلیارد دلار ضرر جمع آوری و برگشت نوت ۷ اگر چه رقم عظیمی است ولی ضرر بزرگتر مساله اعتبار و حیثیت و در وهله دوم عقب ماندن از بازی رقابت نفس گیر با رقبا می باشد. ضمن اینکه یک محصول خوشنام و پرفروش را به یک محصول بدنام و ضررده تبدیل نموده است.

۴- ساز و کار شرکت سامسونگ برای فراخوان و پس دادن پول مشتریانی که نوت ۷ را رزرو کرده اند نیز در نوع خود جالب است و شواهد نشان می دهد برای این مساله فرآیندهایی تدوین و آماده شده است.

note7_colours

۵- عذرخواهی مدیرعامل شرکت سامسونگ و تعظیم و اقرار به اشتباه در جلسه خبرنگاران نیز به ما این نکته را تأکید می کند که در صورت اشتباه باید به هر روش ممکن عذرخواهی کنیم.

۶- اصولا این نوع شرکتها روشهایی برای یادگیری و حفظ تجارب و اشتباهات در سیستم مدیریتی خود دارند و گرچه ضرر هنگفتی به آنها وارد می شود ولی احتمالا از این دست اشتباهات در آینده نخواهند داشت.

۷- دلیل اشکال و انفجار در باتری های نوت ۷ توسط متخصصان سامسونگ اعلام شد و این خود یک استراتژی مؤثر در حل مشکل است. نازک شدن و یا بودن لایه محافظ بین آند و کاتد باتری باعث گرم شدن و شروع فرآیند انفجار می شود و آنها احتمال داده‌اند که دستگاههایشان در زمان تزریق و پرکردن لایه محافظ کالیبره نبوده و تابع محاسبات این فرآیند انجام نشده است.

نظر شما چیست؟

[button type=”link” link=”https://telegram.me/businesschannel”]Business Channel[/button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mosayeb_s

نوت ۷ قربانی شد و واقعا ویژگی های فوق العاده ای داشت و میتونست روند مثبتی که سامسونگ با سری ۷ اس ها در شروع سال رو شروع کرده بود به خوبی ادامه بده و ارزش برند سامسونگ رو بیش از پیش افزایش بده اما خب بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد
مهمتر از نوت ۷ و فروش و عدم فروش اون همونطور که تو متن بهش اشاره شده ضربه ای هست که به اعتبار سامسونگ خورد هرچند با توجه به اخباری که بیرون اومده کاربران خریدار نوت ۷ خیلی وفادار هستند و بازم نوت ۷ رو خریداری کردند و این تنها نکته مثبتی هست که تو این جریان برای سامسونگ اتفاق افتاد
در اس ۸ و نوت ۸ سامسونگ باید بیشتر و بیشتر متمرکز باشه و منابع تامین قطعاتش رو از منابع قابل اطمینان تری تامین کنه
برخلاف نظر خیلی از کارشناسا و دوستان بنظر من سامسونگ باید اس۸ رو در ۳ماهه دوم ۲۰۱۷ معرفی کنه نه ۳ماهه اول و بجاش روی اس۸ تمرکز زیادی رو بزاره تا یه محصول بی نقص از هرجهت باشه
سری نوت هم به ۳ماهه چهارم ۲۰۱۶ انتقال بده

Xperia

حیف ب نوت ۷ ک این بلا سرش اومد.ولی سامسونگ تقریبا خوب از پس این قضیه بر اومد

Mamad

کی دست از سر انفجار های نوت۷ برمیدارید ؟:/

دکتر جان

سایت توی موبایل خیلی بد نشون میده. شلوغ پلوغ و فونت هم خیلی ریز

Farshid

به نظر من شاید مهمترینش گزینه ۶ باشه که به نفع مشتری تموم میشه…

Peiman

حیف شد دستگاه خوبی بود

Milad.38922

نمیکشن بیرون که از انفجار نوت ?

Master slim

چرا سایت این شکلی شد بهم ریخته س قالب قبلی ک خیلی بهتر بود

yaser

حیف نوت ۷٫ در ضمن سایتتون هم بسیار عالی شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....