حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقاله ای از کوین چا، مدیرکل شرکت الجی الکترونیکس در منطقه خاورمیانه و آفریقا؛ ورق خوردن کتاب فناوری، اینترنت اشیا وارد می شود

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

هرساله وقتی علاقمندان به فناوری در ماه سپتامبر در نمایشگاه لوازم خانگی و الکترونیک برلین (ایفا) دور هم جمع می‌شوند، منتقدان و بزرگان این عرصه سریعا به جمع بندی  پیشرفت فناوری در یک سال گذشته می‌پردازند. پیشرفتی که در یک سال گذشته در عرصه لوازم دیجیتال اتفاق افتاده است حتی از نگاه عادی‌ترین بازدیدکنندگان نیز پنهان نمانده است، اما با توجه به این روند صعودی همیشگی مردم واقعا به کدام یک از فناوری‌های جدید روی خوش نشان دادند؟

به گمان من پیشرفت فناوری به نقطه‌ای رسیده است که دیگر تنها مربوط به یک زندگی بهتر نیست بلکه مربوط به ایجاد یک سبک زندگی بهتر برای مشتریانی است که برای خرید محصولات در صف می ایستند. در همین حال در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ سئوال اصلی این است که این فناوری‌ها چه تاثیری روی سبک زندگی مشتریان دارند؟ یادتان باشد که نیروی محرکه پشت جذابیت‌های بصری، ارتباطات و طراحی وسایل، دیگر در مورد آسان سازی کارهای روزمره نیست بلکه در مورد پربارتر و مفیدتر کردن زندگی مشتریان و پیشرفت هر چه بیشتر در جهان اینترنتی و پر از ارتباطات امروز است. بنابراین حوزه اینترنت اشیا (IOT) تبدیل به یکی از مهمترین مباحث روز شده و تعداد بیشتری از افراد خواهان دانستن در مورد این موضوع و تجربه کردن وسایل این حوزه هستند.

اینترنت اشیا، دانشی جدید در مورد قدرت داده های جامع و بزرگ است، داده هایی برای خلق هوش مصنوعی با قابلیت های اجرایی که بوسیله آن می‌توان سطح جدید و بالایی از بهروری را در اختیار مشتریان قرار داد. اینترنت اشیا در اصل تبدیل هر جسم فیزیکی به وسیله‌ای از نوع داده‌های دیجیتالی است. زمانی که ما یک سنسور به این وسیله‌ وصل می‌کنیم، این جسم فیزیکی مانند هر لوازم دیجیتالی دیگری شروع به فعالیت می‌کند و اطلاعات مکان، میزان مصرف و حالت کاربردی خود را منتقل می‌کند و در عین حال قابل ردگیری و کنترل کردن می‌باشد و از راه دورقابلیت شخصی سازی و بروزرسانی دارد. وقتی این وسیله با داده های بزرگ و نیز هوش مصنوعی ترکیب شود، میتواند هوشمند شود، پیش‌بینی کند، همکاری کند و حتی در مواردی مستقل عمل کند. همه این موارد با یکدیگر ارزش بیشتری به این وسیله می‌بخشند و فرصت‌های اقتصادی بی‌نظیری فراهم خواهند آورد.

چگونگی تاثیر اینترنت اشیا به عنوان عاملی برای ایجاد دگرگونی و نیز جریان سازی برای صنایع مختلف را میتوان درچگونگی تاثیر اینترنت بر گردهم آوردن افراد، فرایندها، اطلاعات و یا هر چیزی دیگری به طور مشهود دید. اتفاقی به نام “دموکراسی اطلاعات” که پلی بین سیستم‌ها و اتفاقات جدا مانده از قبل ساخته است. به عنوان مثال در دورنمای شبکه‌های هوشمند در حال توسعه دستگاه‌ها بیشتری مجهز به سنسور می‌شوند که به شبکه ابری متصل است و قادر است در لحظه با دستگا‌های دیگر و کاربران آن به تبادل اطلاعات بپردازد و با آنها ارتباط برقرار کند.

kevin-cha-president-lg-electronics-middle-east-africa

شاید بد نباشد از سرفصل های بعضی رویاهای مربوط به این حوزه نیز با خبر باشید؛ مثلا این که پیش بینی می‌شود که طول عمر انسان در سال‌های آینده بهبود قابل توجهی پیدا کند و انسان بتواند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشد و این حوزه ایست که اینترنت اشیا در آن بسیار کاربردی خواهد بود. این علم به مرور به سمتی میرود که توانایی های جدید را خلق کند. مثلا بیمار می‌تواند کپسولی بخورد که اوضاع دستگاه گوارش بیمار را حس کند و وضعیت سلامتی او را به دکتر از طریق اینرنت امن اطلاع ‌دهد. و نیز سنسورهای قرار گرفته روی پوست و یا قرار گرفته در لباس فرد علایم حیاتی او را هم ارسال کند.

روند پیشرفت این فناوری برای علاقمندان به این حوزه ممکن است کند به نظر بیاید، ولی اینترنت اشیا در حال رونق گرفتن است و جهان شاهد اثرات آن خواهد بود. به عنوان رهبر فکری لوازم الکترونیکی و خانگی، شرکت ال‌جی از نقش فوق‌العاده نمایشگاه ایفا در آلمان برای شکل‌دادن به موضوعات روز صنعت آگاه است. امسال تمرکز شرکت‌ها صرفا روی ویژگی‌های محصولات نبود زیرا ویژگی‌های نظیر زیبایی ظاهری نقش کمتری درعملکرد دستگاه دارند، در عوض مزایای مربوط به سبک زندگی و وضعیت اجتماعی کلید اصلی موفقیت بودند و تعداد بیشتری از مشتریان به دنبال فناوری‌های آینده نگر بودند تا شیوه زندگی خود را بر اساس آن ادامه دهند.

ال‌جی الکترونیکس بوسیله طیف متنوعی از محصولات فوق پیشرفته شرکت‌کنندگان نمایشگاه ایفا را تحت تاثیر قرار داد. در عین حالی که ال‌جی نقش راهبردی در صنعت تلویزیون و لوازم خانگی بازی می‌کند، قصد دارد باز هم مرزهای این صنعت را جابجا کند. فناوری سریع‌تر از همیشه در حال پیشرفت است و شرکت ال‌جی خود را متعهد می‌داند تا محصولاتی تولید کند در زمانه خود بهترین باشند و قربانی پیشرفت‌های فناوری نسل آینده نشوند. اینترنت اشیا در این راهبرد نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد؛ و البته دور نیست رسیدن به رویاهایی که امروز نوشتن از آنها نیز بلندپروازی به نظر می رسد. همه با هم منتظر آن روز می مانیم .

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
blade

به جای این کارها یه خورده قیمت تلویزیونهاش رو پایین بیاره همه بتونن بخرن ما هم به خدا آدمیم وقتی می ریم جلوی مغازه تلویزیونهاش رو میبینیم از قیمتش اعصابمون خورد میشه

Dandelion

ال جی انقدر کیفیت تلویزیون هاش خوبه و فناوری های پیشرفته ای داره که ادم حیفش میاد پول بابت اون نده. من چند ماه پیش یکی از تلویزیون های webOS ال جی رو خریدم و خیلی راضی هستم . مخصوصا وقتی فیلم یا کارتون با کیفیت HD می بینم یا شبکه های HD رو نگاه میکنم واقعا لذت میبرم از کیفیت تصویر بالا و رنگ های زنده با جزییات کامل تصویر. کیفیت تصویر، سیستم عامل راحت و کنترل جادویی اش خیلی مجذوبم کرده. البته دوست داشتم OLED میخریدم چون واقعا خیلی تلویزیون های معرکه ای هستن. اما خب هر چی پول بیشتر بدی همون قدر آش میخوری .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....