حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۷ موردی که می‌توانست آیفون ۷ را به گوشی بهتری تبدیل کند

نوشته

7 سال قبل | 12 دیدگاه | مطالب ترنجی

آیفون ۷ و ۷ پلاس چندی قبل با طراحی، سخت افزار و ویژگی های جدید معرفی شدند. ویژگی هایی مانند ضد آب بودن این گوشی،بلندگوهای استریو، دوربین دوگانه و رنگ های جدید. اما همانطور که می دانید هیچ گوشی کامل نیست و مسلما ین دو گوشی نیز نقص هایی دارند. در این مطلب لیستی از این موارد را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱٫طراحی جدید؟

new-design

رنگ های جدید آیفون ۷ و ۷ پلاس را تحسین می کنیم اما اپل ۲ سال است که از طراحی آیفون ۶ استفاده می کند و آیفون های جدید نیز از این قاعده مستثنی نیستند. البته آیفون ۷ ۴٫۷ اینچ خوش دست و شیک است اما کاش اپل تنها به انتقال محل نوار آنتن اکتفا نمی کرد و تغییرات بیشتری را در آیفون ۷ اعمال می کرد.

۲٫نسبت صفحه به بدنه بیشتر

 

better-screen-to-body-ratio

 

نسبت صفحه به بدنه یکی از عوامل مهم در زیبایی گوشی و اندازه آن است. متاسفانه آیفون ها همیشه حاشیه زیادی داشته اند و این بار هم نسبت صفحه به بدنه آیفون ۷ معادل با ۶۵٫۷۱% است که مقدار کمی است. این در حالی است که نست صفحه به بدنه رقبای این گوشی حول و حوش ۷۳% است.

۳٫حضور جک ۳٫۵ میلی متری

35-mm-headphone-jack

مدت ها بود که شایعات زیادی در مورد حذف جک ۳٫۵ میلیمتری از آیفون های جدید می شنیدیم. کاربران نیز نسبت به این مورد واکنش منفی نشان دادند و مسلما این مسئله در فروش این گوشی ها اثر خواهد گذاشت. بعید است اپل این قابلیت را به آیفون های بعدی خود برگرداند.

۴٫رزولوشن

resolution

آیفون ۷ پلاس مجهز به رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۱ است که مقدار قابل قبول و خوبی است ولی آیفون ۷ دارای به رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ است. این در حالی است که رقبای این گوشی از رزولوشن های ۴k و QHD استفاده می کنند. بله قبول داریم که دیدن پیکسل ها با چشم غیر مسلح در این سطح از رزولوشن بسیار سخت است اما اپل باید به این مسئله توجه داشته باشد.

۵٫ قابلیت استفاده از قلم اپل

work-with-apple-pencil

زمانی که تصویر لو رفته آیفون ۷ پلاس را دیدیم متوجه چیزی مانند اتصال هوشمند سه نقطه ای در پشت این گوشی شدیم که ما را نسبت به ماژولار بودن این گوشی یا حضور برخی لوازم جانبی امیدوار کرد که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. اما باز هم بر این عقیده هستیم که قابلیت استفاده از قلم اپل حداقل در مدل پلاس می توانست فوق العاده باشد.

۶٫برآمده نبودن دوربین
no-camera-bump

ما از حضور دوربین دو گانه و لرزشگیر اپتیکال در آیفون های جدید استقبال می کنیم اما برآمدگی دوربین چندان خوشایند نیست. اپل می توانست ضخامت آیفون ها را کمی بیشتر کند  در این صورت هم از برآمدگی دوربین خبری نبود ، هم شاهد حضور دوباره جک ۳٫۵ میلی متری بودیم و هم با ظرفیت باتری بیشتری در آیفون ها مواجه بودیم.

۷٫شارژ سریع

quick-charging

قابلیت شارژ سریع اکنون به یک استاندارد بین گوشی های هوشمند تبدیل شده است ولی در آیفونهای جدید باز هم شاهد این قابلیت نیستیم. شاید بتوان با فقدان شارژ بی سیم ساختاما شارژ سریع قابلیتی است که نمی توان آن را فراموش کرد.

نظر شما در مورد این موارد چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/7-things-that-wouldve-made-the-iPhone-7-even-more-awesome_id85183″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Google nexus

به نظر من مهم ترینشون شارژ سریع و رزولوشن بالا صفحه نمایش بود خیلی مهم هستن ولی به نظرم بازم الان ایفون ۷ و ایفون ۷ پلاس جزو ۳ تایه اول هستن :good: :good:

smarter phone

نگران نباش سال دیگه میزارن روش و اسمشو میزارن انقلاب اپل!!!! B-)
حالا یه چیز میگم به کسی نگید
ولی همه این هفت مورد در گوشی نوت ۷ و اس اج هست :negative:

mortal galaxy

به نظرم حذف جک ۳٫۵ میلی متری خیلی اشتباه بود.
درسته امثال من که عاشق اکوسیستم اپل هستیم، میسازیم یا به قولی مجبوریم بسازیم و عادت کنیم. ولی واقعا استفاده از دانگل سخته حتی اگه نخوایم شارژ کنیم گوشی رو.
نسبت صفحه به کل گوشی هم به طراحی ارتباط داره. ولی برای من مشکلی نیست. حتی رزولوشن صفحه.
استفاده از قلم رو دوست داشتم. با اینکه خیلی کم پیش میاد تو استفاده روزمره قلم به کار بیاد. ولی بودنش حال میداد.
شارژ سریع هم شدیدا مخالفم چون اعتقاد دارم که باتری رو داغون میکنه. فشار به باتری میاره. وگرنه همین ایفون رو با فست شارژ سامی شارژ کردم خیلی سریعتر شارژ کرد. ولی گوشی بدجور داغ کرد.

در کل من ادمی هستم که هنوز عاشق اکوسیستم اپل هستم. و تکی محصولات رو دوست ندارم.
به نظرم ios هم به اون ازادی مطلوب رسیده. و راحت هر کاری بخوام رو میتونم انجام بدم.

اگر یکم خدا روزیم رو زیاد کنه، ایفون ۶ رو با ۷plus عوض میکنم. وگرنه مثل خیلیا نگاه میکنم و افسوس میخورم

alireza_black

ایفون رو با فست شارژ سامی شارژ کردین؟
با کدوم شارژر سامی؟?

mortal galaxy

note 4 edge گوشی خواهرم. روی شارژرش زده فست شارژ.

I love samsung

من نوت ۵ دارم
۱) طراحیش با نسل قبل کاملا فرق میکنه
‌۲) نسبت تصویر به صفحه ۷۶ هست
۳) جک ۳.۵ میلیمتری صدا داره
۴) رزولوشن تصویر QHD با ۵۱۸ PPI
۵) دارای قلم جادویی S PEN و برنامه های متنوع و مثل نقاشی و یادداشت
۶) دوربینش هم تقریباً برآمدگی نداره ( فقط در حد ۱ میلیمتر )
۷) از شارژ سریع پشتیبانی میکنه
۸) از شارژ وایرلس یا بیسیم هم پشتیبانی میکنه
۹) از محتوای ۳ بعدی پشتیبانی میکنه و قابلیت نسب بر روی Gear vr رو داره
۱۰) کاملاً از زبان فارسی پشتیبانی میکنه و کیبورد فارسی داره

Saeed1hz

سلام دوست عزیز قبول دارم بله گوشی خوبی دارید به عنوان کسی که ۲ سیستم عامل تجربه کردم یه موردی که ایفون رو از بین اینا میکشه بیرون ios هستش؛کیفیت اپها اپدیت ها و روانی سخت افزاری و نرم افزاری که به دلیل کم بودن گوشی های ایفون و کسایی که توسعه دهنده هستن فقط به ۴ ۵ مورد گوشی روبه رو هستن.اما در اندروید ازادی عمل مهمترین رکن هست اما تفاوت برنامه ای بین یه گوشی ۸۰۰ تا ۲ میلیونی و تفاوتی بین برنامه از لحاظ محتوا و کیفیت توی پرچمدارها نیست؛توی نکسوس اپدیت هست بله ولی بهتر از بقیه اندروید ها نه بهتر از ios سرعت اجرا برنامه بالاست ولی به نسبت پرچمدار اما مثال پیکس ارت a5 همونه که روی ۶p هستش؛من شخصا الانم با ۲ سیستم عامل کنار هم راحتم ولی تمام مواردی که گفتید من تنها بخاطر ios با تمام محدودیت ها ترجیحش میدم :rose: البته سلیقه بنده است.

dorsa dinpazho

بنظر من اپل کیفیت صفحه هاشو بالا نمیبره چون باطری خوبی نداره،اگه بالا ببره دستگاه باید پیکسل های بیشتری رو باید پردازش کنه که این به باطری بهتر و رم بیشتری نیاز داره.اپل باید از پنل های آمولد استفاده کنه که مصرف کمتری هم دارند

Ari khan

همممم???پیشنهادای خوبین ولی کو گوش شنوا! 🙁

Ali Mousavi

با همشون موافقم همه موارد مطرح شده جزو نواقص این آیفون جدید هستن

Mehdi Sadeghi

حالا شاید برای یه نفر بعضیاش مهم نباشه و به عنوان نقص نپذیره ولی همه شون درسته

Behzad44

فکر کنم به جز حذف جک ۳٫۵بقیه قابلیت های جدید ایفون تکراری باشنا
همه نو اوریه اپل همین بود ؟
در این که دستگاه دوست داشتنیی هست شک نیست ولی یکم واسش زیاد نیست که اسمشو بزاریم نو اوری؟ :scratch: :scratch: :unsure:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید علی موسوی
علاقه مند به دنیای تکنولوژی و اسمارتفون ها :)نگرانی در باره اینکه چه کسی در چه موردی در حال پیشی گرفتن از شماست را رها کنید و فقط کار خود را انجام دهید و بهترینی باشید که می توانید