حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام ابزار جدید خود برای فیلتر نظرات توهین‌آمیز را برای همه‌ی کاربران عرضه کرد

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به‌تازگی اینستاگرام ابزار جدید خود برای فیلتر نظرات را برای همه‌ی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی عرضه کرده‌است و کاربران می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه‌ی خود، به این ابزار دسترسی داشته باشند. زمانی که هزاران شکلک مار از حساب اینستاگرام تیلور سویفت در ماه جولای حذف شد، درباره‌ی عرضه‌ی چنین ابزاری در آینده‌ای نزدیک گمانه‌زنی شد. هم‌اکنون می‌توانید نظراتی که در صفحه‌ی خود وجود دارند را با فیلتر کلمات موردنظر کنترل کنید. در ادامه همراه ترنجی باشید.

علاوه بر وجود گزینه‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌ها را مسدود کنند، محتواها را گزارش دهند و حساب خصوصی داشته باشند، اینستاگرام امیدوار است تا این ابزار کمک کند که این شبکه‌ی اجتماعی، به‌عنوان یک مکان مثبت باقی بماند و به کاربران اجازه دهد تا چیزی که قابل قبول است را انتخاب کنند.

این قابلیت، از امروز در تنظیمات اینستاگرام، در بخش «Comments» یا «نظرات» در دسترس قرار گرفته است. این ابزار، قابلیت پنهان کردن نظرات نامناسب را به کاربران ارائه می‌کند. با روشن کردن این قابلیت، برنامه تعدادی از کلمات توهین‌آمیز از پیش انتخاب شده توسط این شرکت را مسدود خواهد کرد. کاربران همچنین می‌توانند کلمات کلیدی موردنظر که تمایل ندارند تا آنها را ببینند، انتخاب کنند.

میا گارلیک، مدیر سیاست‌گذاری عمومی فیس‌بوک در استرالیا و زلاندنو گفت که او نمی‌توانست کلمات انتخاب شده توسط اینستاگرام برای لیست پیش‌فرض آن را آشکار کند. با این حال، او گفته‌است که این شرکت می‌داند چه کلماتی به‌احتمال زیاد برای توهین استفاده می‌شوند.

اینستاگرام قصدی ندارد تا این کلمه‌ها را آشکار کند؛ چرا که می‌تواند کاربران را بترساند و سپس آنها سعی می‌کنند تا این فیلتر را دور بزنند. او گفت: «بخشی از چالش چیزها، مانند این است که نمی‌خواهید تا به بازیگران بد با دانش اضافی قدرت دهید.»

اینستاگرام تصمیم گرفته است تا به‌جای اینکه این شرکت، خودش کلمه‌هایی را برای فیلتر در نظرات انتخاب کند، به کاربران اجازه دهد تا کلمه‌هایی که فکر می‌کنند نامناسب هستند را فیلتر کنند. این قابلیت به حساب‌های عمومی، مانند افراد سیاست‌مدار و شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند کلمه‌هایی که برای آنها مناسب نیستند را فیلتر کنند.

https-%2f%2fblueprint-api-production-s3-amazonaws-com%2fuploads%2fcard%2fimage%2f206925%2fimage001__2_

هدف این لیست فیلتر سفارشی، این است که می‌تواند توانایی تعامل مثبتی را به افراد بدهد. گارلیک می‌گوید: «بعضی اوقات، افراد خاصی احتمالا در بخش نظرات صفحه‌ی خود، پیدا می‌کنند که آنها، نوع خاصی از کلمه را دریافت می‌کنند.» افراد می‌توانند در لیست خود، کلمات موردنظر را وارد کنند تا از انتشار نظراتی که شامل این کلمات است،‌ جلوگیری شود.

شخصی که نظری را با استفاده از یک کلمه‌ی فیلتر شده ارسال می‌کند، با این حال هنوز هم خواهد دید که نظر آن ظاهر می‌شود اما این نظر تنها برای کاربر قابل مشاهده نخواهد بود؛ شخصی که آن پست را منتشر کرده، نیز می‌تواند آن نظر را مشاهده کند.

کلمات انتخاب شده نیز هشتگ‌هایی که دارای این کلمات هستند را مسدود خواهد کرد و نیازی به اضافه کردن هشتگ‌های موردنظر خود برای مسدود کردن نیست. علاوه بر متون، شکلک‌ها نیز می‌توانند مسدود شوند. گارلیک گفته است که اینستاگرم برنامه‌ای برای فعال کردن فیلتر نظرات به‌صورت پیش‌فرض ندارد.

گارلیک می‌گوید: «در حال حاضر، ما می‌خواهیم که این به‌عنوان یک قابلیت برای افرادی که حس کنترل اضافی دارند، در اینستاگرام وجود داشته باشد.» «بعضی افراد، ممکن است دوستانی را داشته باشند که از زبان خلاقی استفاده می‌کنند و با آنها خوب هستند. ما نمی‌خواهیم که دوستانی را که راه‌های رنگارنگی از تعامل با یکدیگر دارند، محدود کنید.»

در حال حاضر، این فیلتر برای زبان استفاده شده در پیام‌های مستقیم (Direct) و همچنین نظرات ارسال شده در بخش جدید داستان‌های این شبکه‌ی اجتماعی تاثیر نمی‌گذارد. این قابلیت تنها در زبان‌هایی که در بین کلمات، دارای فاصله هستند، قابل استفاده خواهد بود؛ این بدان معناست که هنوز تعدادی از زبان‌های آسیایی هنوز نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

[su_button url=”http://mashable.com/2016/09/12/instagram-comment-moderation-tool/?utm_campaign=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_cid=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds#Zpn7GtyvhkqK” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Mashable[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JOHN

دوستان راهنمایی کنید این ارور توی اینستاگرام چطور رفعش کنم.بعضی وقتا کامنت میشه داد بعضی وقتا نمیشه.
http://up44.ir/mv/mphengqo

کتیبه سپید

چه عجب! بالاخره آوردش. اینستاگرام دیگه تبدیل به فاضلاب شده بود. اگه بشه اندازه فونت رو هم تغییر داد دیگه عالی میشد. چشمم داغون شد با اون فونتش.

Mehdi Sadeghi

خیلی هم خوب
فیلترینگ همه جا هم بد نیست :mail:

mhb1370

این ابزار برای قسمت سرچ اینستا هم کارایی داره؟
منظورم اینه که اگه فیلتر کلمات را راه بندازیم، امکانش هست که تو قسمت سرچ عکسایی که زیرشون کلمه های نامربوط هست رو نیاره؟
اصلا امکانش هست که کلا بتونیم کاری کنیم که تو قسمت سرچ هیچ صفحه ای رو نیاره؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی