حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی از دو Action cam جدید پرده برداشت؛ FDR-X3000R و HDR-AS300R بزودی در بازار موجود می‌شوند

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

مسلما سونی یکی از پیشتازان و سلطان بلامنازع صوت و تصویر در جهان است. سنسورهای دوربین ساخت این شرکت دارای بهترین کیفیت و عملکرد می‌باشند و بسیاری از  محصولات شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی از این سنسورها بهره می‌برند. امروز سونی از دو اکشن کم (Action Cam) جدید پرده برداشت که برای دوست داران عکاسی و فیلم‌برداری گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشد.

با ترنجی همراه باشید…

این دو دوربین جدید از نظر ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تنها ابعاد آن‌ها اندکی متفاوت است. یکی از آن‌ها یعنی FDR-X3000R می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۴K ضبط کند در حالی که HDR-AS300R قادر است که فیلم‌هایی با ابعاد Full HD ثبت کند.


قابلیت های کلیدی این دو دوربین جدید تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است که سونی خواسته است که  این لرزشگیر اپتیکال یا B.O.SS عجین شود.  این ویژگی های دوربین و لنز مونتاژ که به هم پیوسته و همزمان موجب می‌شود که شما فیلم بدون لرزش و صافی داشته باشید. دوربین شامل یک سنسور Exmor R CMOS با پردازشگر تصویر BIONZ X است. ویدئو در ۴K حالت با سرعت ۱۰۰Mbps یا ۱۰۸۰p با سرعت  ۵۰Mbps شکار خواهد شد. با مدل ۴K شما می‌توانید ویدیوهایی با فریم ۱۲۰ بر ثانیه ثبت کنید. قابلیت‌هایی بیشتری در بخش Full HD و HD وجود خواهد داشت. همچنین یک لنز جدید زایس Tessar با کاهش reduced barrel  در مقایسه با سایر دوربین های اکشن وجود دارد.

gsmarena_001

هر دو دوربین ضد آب هستند و می‌توانند فشار آب را تا عمق ۶۰ متر تحمل کنند. در اعماق پایین‌تر تضمینی در خصوص سالم ماندن دوربین وجود نخواهد داشت اما همین مقدار مقاومت نیز خارق العاده است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از ابزار خاصی که سونی برای این دوربین ساخته است (مانند وسیله‌ای که در عکس بالا می‌بینید) دوربین‌ها را از راه دور کنترل کنید. ایده همراه داشتن ساعتی مخصوص فیلم برداری از راه دور بسیار جذاب است. مخصوصا اگر با دکمه‌های مخصوصی برای این امر همراه شده باشد.

سونی  FDR-X3000 بدون ریموت کنترل از راه دور مخصوص با قیمت ۴۰۰ دلار و سونی  FDR-X3000 به همراه این گجت مخصوص با قیمت ۵۵۰ دلار فروخته خواهد شد. HDR-AS300 در حالت معمول با قیمت ۳۰۰ دلار در فروشگاه‌ها بزودی قابل خرید خواهد بود ولی اگر بخواهید ریموت مخصوص را نیز در اختیار داشته باشید باید ۱۵۰ دلار دیگر بپردازید (۴۵۰ دلار)

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/sony_announces_two_new_action_cams-blog-20458.php” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

بهترین اکشن کم های دنیا ساخت سونی هستن قطعا

mtm

یکی از خوب ها در این زمینه هست، ولی بهترین نیست.

بررسی و مقایسه اکشن کم های ۴K برتر از سایت معتبر DPR
https://www.dpreview.com/reviews/2016-roundup-4k-action-cameras/8

و بهترین اکشن کم، HERO4 Black کمپانی امریکایی گوپرو شد.

MOAZEZ

اون قدیمی محسوب میشه نسبت به چیزی که سونی معرفی کرد تو ifa.چیزیکه سونی معرفی کرد هنوز نرفته dpreview

mtm

این بررسی و مقایسه که انجام شد همه ی اکشن کم ها همرده بودن و زمان معرفیشون تقریبا یکسان بود.

این اکشن کم های جدید سونی هم باید با گوپرو Hero سری ۵ مقایسه بشه.
که باید ببینیم سونی “بازم” از گوپرو شکست میخوره یا خیر!

MOAZEZ

منم همینو میگم اکشن کم های این پست چندروز پیش معرفی شدن و از go pro 4 قطعا بهتره. در ضمن مقایسه از go pro4 و نسل قبلی اکشن کم سونی هم تو یوتیوب زیاده که سونی بهتر ظاهر شده. ولی خب این جدیداش که چندروز پیش معرفی شدن خارق العاده هست مشخصاتشون و لنز زایس هم که جای هیچ حرفی نمیذاره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com