حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی در هنگام عرضه‌ی پلی استیشن ۴ در فکر تولید PS4 Pro بوده است

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

بارها و بارها به ما این موضوع اثبات شده است که سونی بدون برنامه کار نمی‌کند. شاید در مقاطعی دچار اشتباه شده باشد اما برای سال‌های آینده و استراتژی‌های مختلف خود برنامه‌های جالبی دارد. یک منبع آگاه به ubergizmo گفته است که سونی پیس از آنکه حتی اولین آمار مالی مربوط به فروش PS4 را ببیند در فکر تولید PS4 Pro بوده است.

با ترنجی همراه باشید…

روز ۱۷ شهریور از روزهای تکرار نشدنی تکنولوژی بود. در ساعات ابتدایی صبح الجی وی ۲۰ معرفی شد، ساعت ۲۱:۳۰ شاهد غوغای اپل و معرفی آیفون ۷ ، ۷ پلاس و اپل واچ سری ۲ بودیم ، ساعت ۲۳ نیز سونی جشن را تکمیل کرد و از نسخه‌ی کم حجم‌تر پلی استیشن ۴ به همراه پلی استیشن ۴ پرو پرده برداشت. در واقع این شرکت ژاپنی با این حرکت خود خط و نشانی برای مایکروسافت کشید و به آن‌ها هشدار داد که اگر شما می‌خواهید بازار را به دست بگیرید، ما هم‌اکنون بازار را در چنگ داریم و آن را رها نخواهیم کرد!

PS4 Pro از نمایشگرهای ۴K پشتیبانی به عمل می‌آورد و از این نظر بعد از ایکس باکس وان اسلیم دومین کنسولی است که از این ویژگی بهره‌مند شده است. رزولوشن ۴K در آینده‌ی نزدیک به یک استاندارد در صنعت گیمینگ بدل خواهد شد و سونی می‌خواهد با عرضه‌ی این کنسول از قافله عقب نماند.

به چند سال قبل باز می‌گردیم. زمانی که سونی در هیاهوی معرفی و عرضه‌ی کنسول PS4 بود و کاربران در سراسر جهان برای خرید این جعبه‌ی جادویی صف کشیده بودند. کارشناسان گمان می‌کردند که حداقل تا ۷ سال آینده هیچ کنسول جدیدی از سوی سونی به بازار عرضه نشود اما بعد از مدتی زمزمه‌هایی در خصوص کنسول‌های میان نسلی به گوش رسید. در واقع پیشرفت روزافزون تکنولوژی شرکت‌های معروف را مجاب می‌کرد که با عرضه‌ محصولات جدید کاربران خود را راضی نگه دارند.

sony-ps4-pro

سونی از آن زمان برای عرضه‌ی نسخه پرو PS4 برنامه ریزی کرده بود و همه چیز مطابق میل این شرکت پیش رفته است. آن‌ها اهمیت تلویزیون‌های ۴K و دستگاه‌هایی که محتوایی با این رزولوشن را پخش می‌کنند کامل درک کرده بودند و می‌خواستند که به گسترس این مقوله کمک کنند.

شرکت سونی متوجه این موضوع بود که برای پشتیبانی از محتوای ۴K باید قدرت پردازشی به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کند. به همین دلیل آن‌ها کار بر روی پردازنده‌ی جدید PS4 Pro را آغاز کردند و تلاش کردند تا با انجام تغییراتی راه را برای ورود این دستگاه هموار کنند. حال که مایکروسافت و سونی پشتیبانی از محتوا ۴K را به کنسول خود اضافه کردند ظاهرا نینتندو در این راه تنها مانده است. احتمال دارد که در آینده‌ی نزدیک این شرکت نیز از کنسول میان نسلی خود حرف‌های به میان آورد.

اگر در رابطه با قیمت پلی استیشن ۴ پرو کنجکاور شده‌اید باید بگوییم که این دستگاه با قیمت ۴۰۰ دلار از تاریخ ۱۰ نوامبر برای خرید در اکثر نقاط جهان در دسترس خواهد بود.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/09/ps4-pro-conceived-during-ps4-launch/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Make it possible

بنظرم دو ماه دیگه بهترین زمان خرید ps4 هست چون نسخه پرو زیاد تغییر نیافته و ۴k با فریم ریت ۳۰ بدرد نمیخوره! شایعاتی هست که کیفیت ۴k واقعی را شاهد نخواهیم‌ بود! با این حال فکر میکنم خرید ps4 که قابلیت HDR هم قراره پشتیبانی کنه بهترین انتخاب برای خرید هست که قیمتش پایینتر خواهد امد و من هم اینکارو خواهم کرد!

MOAZEZ

خرید proعاقلانه ترین کاره. بعدها متوجه میشید وقتی کیفیت بازیها بالاتر رفت چون بازیسازها گفتن ساختن بازی برای پرو دستمونو باز گذاشته

Ari khan

ای کاش قدرتش ۵ ترافلاپس بود….یکم انتظارم بیشتر بود ازش.

Just Sony ??

فوق‌العاده زیباست
قیمت عالی هم داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com