حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمیسیون ایمنی لوازم خانگی در آمریکا برای فروش گلکسی نوت ۷ مجازاتی در نظر گرفت ؛ این نهاد با سامسونگ همکاری‌‍ بیشتری خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | 9 دیدگاه | مطالب ترنجی

آخرین فبلت پرچمدار سامسونگ به شدت مشکل ساز شده است. از آتش گرفتن خانه و خاکستر شدن آن گرفته تا انفجار یک جیپ و سوختن چند وسیله در یک هتل. در برخی از پروازهای بعضی از ایرلاین‌ها از همراه داشتن گلکسی نوت ۷ ممانعت به عمل می‌آید و حتی بردن این دستگاه به برخی از مراکز حساس ممنوع شده است! کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی و لوازم خانگی در آمریکا در حال اندیشیدن در خصوص راه چاره‌ای به همراه سامسونگ است تا زودتر این ماجرا حل و فصل شود.

با ترنجی همراه باشید…

این ماجرا در حال تبدیل شدن به یکی از شوم ترین تراژدی‌های رخ داده در تاریخ سامسونگ است. اثری که انفجار نوت ۷ بر روی ذهن اذهان عمومی گذاشته است افراد جامعه را نسبت به یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی جهان بدبین کرده است و مسلما پاک کردن صورت مسئله از ذهن مردم سال‌های سال طول خواهد کشید.

سهام سامسونگ بعد از اتفاقات عجیب و غریب نوت ۷ به شدت افت کرده است و ارزش این شرکت در بورس با کاهش روبه رو بوده است. یکی از سازمان‌های حمایت از حقوق مشتریان با نام کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی در آمریکا با همکاری نهادهای قانونی در حال وضع قوانینی است تا جلوی فروش گلکسی نوت ۷ از مبادی قانونی و غیرقانونی را تا زمان عرضه‎‌ی نسل جدید این اسمارت فون بگیرد.

براساس این قانون هر کس تا اطلاع ثانوی قصد داشته باشد یک گلکسی نوت ۷ را بفروشد ممکن است مشمول مجازات‌های سختی شود. مانند بازداشت ، جریمه‌‎ی نقدی و یا حتی زندانی شدن! گروه های مدافع حقوق مشتریان به شدت به این احکام معترض اند و می‌گویند که باید قوانین بازدارنده‌ی بیشتری وضع شود و همچنین سامسونگ مجازات شود.

Galaxy Note 7

سامسونگ از ۲۱ سپتامبر شروع به توزیع سری جدید گلکسی نوت ۷ خواهد کرد. این روند از کشور استرالیا آغاز خواهد شد و بعد از مدتی در سراسر جهان اجرا می‌شود. اهالی کره با تعبیه کردن برچسب‌های مخصوصی سری جدید را سری قدیمی تفکیک کرده‌اند.

در ادامه متن بیانیه‌ی رسمی کمیسیون ایمنی لوازم خانگی در آمریکا را با هم می‌خوانیم:

باتری های لیتیوم یون مقدار زیادی انرژی را در بدنه کوچک خود ذخیره می‌کنند. هنگامی که این باتری ها بیش از حد گرم و پشت سر هم شارژ شوند می‌توانند به یک خطر بالقوه بدل شوند. به همین دلیل است کمیسیون امنیت لوازم خانگی آمریکا از مشتریان می‌خواهد که از خرید گلکسی نوت ۷ خودداری کنند و یا اگر آن را قبلا خریداری کرده‌اند ، به هیچ وجه آن را شارژ و یا استفاده نکنند و این دستگاه را به سامسونگ بازگرداند.

این هشدار مروبط به گزارش‌های متعددی است که از نقص سیستم باتری گلکسی نوت ۷ دریافت کرده‌ایم و بعضی از نوت ۷ ها منفجر شده اند و برخی از اماکن را به آتش کشیده‌اند. این حوادث درحالی صورت گرفته است که از شارژر و لوازم جانبی استاندارد سامسونگ استفاده شده است و از هیچ روش ناامن و غیر استانداردی کاربر بهره نجسته است.

ما (کمیسیون امنیت لوازم خانگی در آمریکا ) در تلاش هستیم تا با همکاری سامسونگ فراخوانی را برای جمع آوری گلکسی نوت ۷ ترتیب دهیم. به زودی شرایطی برای تعویض گلکسی نوت ۷ های معیوب با سالم تعیین خواهد شد.

پیش از این سامسونگ بیانیه‌های رسمی را در این رابطه منتشر کرده بود و در خاک آمریکا نیز از کاربران خواسته شده بود که هر چه سریعتر اقدام به پس دادن نوت ۷ کنند ولی این بیانیه سامسونگ را ملزم خواهد کرد که هر چه سریعتر اقدام به جمع آوری تلفن‌های معیوب کند. احتمالا در آینده سامسونگ به خاطر این اشتباه نابخشودنی متحمل جریمه‌های سنگین مالی خواهد شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/U.S.-Consumer-Product-Safety-Commission-working-with-Samsung-on-official-recall-of-Galaxy-Note-7_id85280″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena [/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m@@

دیگه مشکلش حل شده حرف s ابی رنگ روی جعبه یعنی هیچ مشکلی نداره و فروشش دوباره از نو شروع میشه

masoud73

اگه روی کارتون باشه به نظرم خوب نیست کاش روی خود گوشی بود 😐
کارتون راحت میشه درست کرد

iPooya

لطفا خبر رو بخونید از آخر این ماه دیتابیس سامسونگ شروع میشه و با وب سایت سامسونگ میتونید با داشتن imei گوشی پیگیری کنید

ARMTIN

اون جریمه که سر جای خودش هست سامسونگ باید قیمت نوت۷ کاهش بده

m@@

ترنجی یه فکری به حل سرور این سایت بکن از صبح تا حالا ارور۵۲۲ میداد زشته

m@@

سامسونگ انقد پول داره که این جریمه ها برای پول خورده :bye:

galaxy

یارو یه نوت خرید از یه طرف جونش در خطره از یه طرف زندان در انتظارشه

Salvatore

حقشه باید جریمه بشه تا دیگه همچین اشتباهی نکنه
البته با اتفاقاتی که رخ داد به اندازه کافی تنبیه شده ولی جریمه هم میتونه درس عبرت بشه واسش
خوش نام ترین گوشیش رو به چه روزی انداخت 😥

ali gheysari

اره واقعا بد کرد با نوت ۷
ولی نوت ۷ بدون مشکل که بیا اینقدر عالی حواهد بود که این خاطره حذف بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com