حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – جذاب‌ترین بخش آیفون ۷ کدام بود؟ چه نمره‌ای می‌دهید؟

نوشته

7 سال قبل | 44 دیدگاه | مطالب ترنجی

پنجشنبه و ساعت ۲۱ دیگری فرا رسید تا با تقدیم قسمت دیگری از نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها، در خدمت شما عزیزان در ترنجی باشیم. همان‌طور که می‌دانید، دیشب شرکت اپل از نسل جدید آیفون خود، یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی به‌دلیل ویژگی‌های جدید و مهمی که دارند، توانسته‌اند تا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این هفته قصد داریم تا به دو گوشی جدید کوپرتینویی‌ها بپردازیم و نظر شما را درباره‌ی آنها بپرسیم. در ادامه همراه ترنجی باشید.

ابتدا بگذارید تا به نظرسنجی هفته‌ی قبل و نتایج آن بپردازیم. در هفته‌ی گذشته، به گوشی‌های تازه رونمایی شده‌ی سونی، یعنی اکسپریا ایکس‌زد و اکسپریا ایکس کامپکت پرداختیم و از شما پرسیدیم که این دو گوشی جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید. کمتر از نیمی از کاربران با ۴۲ درصد، این دو گوشی‌های هوشمند را دستگاه‌های عالی‌ای ارزیابی کرده‌اند و یک چهارم آنها، انتظار بیشتری از اکسپریا ایکس‌زد و اکسپریا ایکس کامپکت داشتند. از نظر ۲۳ درصد از کاربران، این دو گوشی، محصولاتی قابل قبول هستند و بقیه‌ی افراد نیز آنها را در حد متوسط ارزیابی کرده بودند. در زیر می‌توانید نتایج مربوط به نظرسنجی هفته‌ی قبلی را ببینید:

capture


اکنون به نظرسنجی این هفته می‌رویم. همان‌طور که گفتیم، دیشب اپل در کنفرانسی که در شهر سان فرانسیسکو برگزار کرد، از محصولات جدید خود، یعنی نسل جدید آیفون با نام آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و نسل جدید اپل واج با نام اپل واچ سری ۲ رونمایی کرد. در نظرسنجی این هفته، قصد داریم تا تنها به آیفون‌های جدید بپردازیم. در این دو دستگاه جدید، شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید و مهمی نسبت به نسل قبلی هستیم. طراحی آنها بهبود یافته و ظاهر دستگاه نیز زیباتر شده‌است.

apple-iphone-7-and-iphone-7-plus-images

آیفون ۷ در رنگ جدید Jet Black در دسترس خواهد بود که زیبایی خاصی به طراحی آن می‌دهد. این گوشی در رنگ‌های مشکی مات، طلایی، نقره‌ای و رز گلد عرضه می‌شود. از تغییراتی که در طراحی اتفاق افتاده، می‌توان به حذف نوار آنتن در بالا و پایین پشت گوشی اشاره کرد. مهم‌تر از همه، آیفون‌های جدید دارای استاندارد IP67 مقاوم در برابر آب هستند و به‌همین دلیل، می‌توانید از آیفون‌های جدید در زیر باران به‌راحتی استفاده کنید.

apple-iphone-7-and-iphone-7-plus-images

در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، شاهد اضافه شدن ویژگی جدیدی هستیم؛ بالاخره اپل استفاده از دکمه‌ی خانه کلیکی را کنار گذاشته و سوگلی‌های جدید خود را به دکمه‌ی خازنی یا لمسی مجهز کرده است که می‌تواند با کمک Taptic Engine، زمانی که یک فشار تشخیص داده شده، مانند دکمه‌ی خانه فیزیکی عمل کرد. همچنین حسگر اثرانگشت Touch ID نیز در این دکمه قرار دارد.

صفحه‌نمایش دستگاه با بهبودهای جزئی همراه شده است: آیفون ۷، دارای صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی و آیفون ۷ بزرگ‌تر نیز صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی دارد. پنل‌های صفحه‌نمایش جدید، ۲۵ درصد روشن‌تر (میزان روشنایی به ۶۲۵ نیت رسیده‌است) هستند و به ویژگی‌هایی مثل تولید رنگ بهبود یافته با وسعت رنگ گسترده‌تر مجهز شده‌اند. همانند گذشته، رزولوشن مدل ۴.۷ اینچی ۷۵۰×۱۳۳۴ با تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ و مدل ۵.۵ اینچی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ با تراکم ۴۰۱ پیکسل در اینچ است.

apple-iphone-7-and-iphone-7-plus-images

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، عملکرد بهبود یافته‌ای نسبت به نسل قبلی دارند. هر دو دستگاه به تراشه‌ی چهار هسته‌ای جدید اپل با نام A10 Fusion مجهز شده‌اند؛ دو هسته‌ی آن برای عملکرد بالا ساخته شده‌اند و دو هسته‌ی دیگر، وظیفه‌ی انجام کارهای سبک‌تر با بازده بیشتر را دارند.کنترل‌کننده‌ی عملکرد طراحی شده توسط اپل، تصمیم می‌گیرد که کدام هسته، چه کارهایی را انجام دهند.

apple-iphone-7-and-iphone-7-plus-images

همان‌طور که اپل نشان داد، آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌توانند گرافیک‌های بالا در بازی‌ها را نمایش دهند اما همچنین تصاویر RAW را در برنامه‌ی Adobe Lightroom نیز ویرایش خواهند کرد. پردازنده‌ی جدید A10 Fusion با هسته‌های قدرتمندی که دارند، بازده نیروی بهتری دارد. همچنین این پردازنده، ۴۰ درصد قدرت محاسباتی بیشتر و ۵۰ درصد گرافیک سریع‌تری نسبت به A9 دارد.

در این شکی نیست که یک گوشی‌هوشمند بزرگ به یک دوربین بزرگ نیاز دارد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارای یک دوربین بهبود یافته‌ی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. با وجود تثبیت‌کننده‌ی تصویر نوری، پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال بهبود یافته و دیافراگم گسترده‌تر F1.8، دوربین می‌تواند تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری ثبت کند. دوربین فیس‌تایم جلوی دستگاه، ۷ مگاپیکسلی است و از HDR پشتیبانی می‌کند.

apple-iphone-7-and-iphone-7-plus-images-1

آیفون ۷ پلاس دارای ویژگی بسیار مهمی است. به لطف استفاده از دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی که به لنزهای تله‌فوتو مجهز شده، این دستگاه می‌تواند زوم اپتیکال دو برابری داشته باشد. همچنین با وجود DSP قدرتمند، آیفون ۷ پلاس دارای ویژگی بوکه زیبا نیز است. در واقع ویژگی بوکه می‌تواند پس‌زمینه ی تاری را به عکس شما اضافه کند و برای ایجاد تصاویر پرتره بسیار مناسب است.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استاندارد نیستند. به‌جای أن، آخرین نسل هدفون‌های EarPod از طریق درگاه لایتنینگ وصل می‌شوند. با این حال، اپل یک آداپتور تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری به‌طور پیش فرض با آیفون ۷ عرضه خواهد کرد. حذف این درگاه استاندارد، یک ویژگی مهم، یعنی بلندگوهای استریو را به این گوشی استفاده کرده است. برای اولین بار، دارای یک آیفون با بلندگوهای استریو و صدای پویا هستیم.

آیفون‌های جدید در سه حافظه‌ی مختلف ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد و دیگر خبری از آیفون ۱۶ گیگابایتی نیست. میزان حافظه آیفون ۷ نسبت به نسل قبلی آیفون که در حافظه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ عرضه شده بود، دو برابر شده‌است.

اکنون نوبت شما است تا آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را ارزیابی و نظر خود را اعلام کنید. جذاب‌ترین بخش آیفون ۷ کدام است؟ چه نمره‌ای می‌دهید؟

[poll id=”171″]

[poll id=”170″]

در بخش نظرات نیوشای کلام شما خوبان هستیم. از شما همراهان گرامی تمنا داریم که با حفظ احترام متقابل و پرهیز از توهین‌های احتمالی، به نقد این محصول پرطرفدار بپردازید.

نگارش: امیرحسین ایزدی
اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CHALTON.B

من از دوربینش خوشم اومد البته وقتی اس ۸ معرفی بشه معنی واقعی دوربین دوگانه رو میفهمید،واییییی دوربین دو گانه اس هشت چه کیفیتی داره

Rhasta

مگه اومده ک میگی چ کیفیتی داره؟؟

حالا اومدی عین باتری نوت ، دوربین همون اس ۸ عیبدار شد(بهتره عجولانه و تعصبانه نظر ندیم)

ب شدت منتظر قدرت نمایی تیم سرفس مایکی تو سرفس فون ام?

milad.tech

آقا خدوکیلی اینقد تشنج ایجاد نکن منم سامسونگو دوست دارم ولی دیگه وقتی میام تو نظرات داری منم متنفر میکنی
نظر سنجیه میفهمی؟
اعصاب همرو به هم ریختی.جمع کن خودتو

CHALTON.B

ارام باشید عزیزان من ارام،همین طور که گفتم من از دوربینش خوشم اومده،ولی کیفیت صفحش فقط بهبود یافته که اونم همیشه از صفحه نمایش های سامسونگ عقب بوده،کیفیت ساخت پایین،خش پزیری اسان. پنج متر هم که برامدگی دوربینش هست.

Rhasta

توی اسمارتفون هایی ک از ips ها استفاده میکنن رتینا بهترینه ک تقریبا پا ب پای سوپرامولد ها داره پیشرفت میکنه(شاید امولد بهترش باشه ولی اختلاف خیلی ناچیز)
پنج متر برامدگی دوربین رو هم بزن ب حساب قدرتش،لومیا ۱۰۲۰ هم ۶۰متر برامدگی داشت ولی رو دهنی میزد ب دوربینا(البته منتظر بررسی دوربین ایفون ها میمونیم)
درباره کیفیت خوبش هم حرفی ندارم

ali gheysari

داداش چالتون نمودی منم فن سامیم به مولا ولی شما دیگه تهشی.داداش من بذار لا اقل اس ۸ بیاد ببینیم دوگانه داره بعد بگو
ابرو فنای سامی رو بردی عزیز من

CHALTON.B

شما حواست به آبروی خودت باشه نگران آبروی بقیه نباش،تا حالا که هر حرفی زدم درست در اومده اینم مطمئن باش دوربین دوگانه استفاده میکنه.

MOAZEZ

اصلا چالتون تو حرفات همش درست در اومده مخصوصا در مورد نوت۷ هرچی گفتی اصلا خودش در اومد.

MOAZEZ

چقدر میخواید منتظر بمونید تا سامسونگ یه گوشی درستو حسابی بده؟ یک ماه پیشم در مورد نوت۷همینو میگفتید.خشته نشدید از بس منتظر یه گوشی خوب از سامسونگ موندید؟

ali gheysari

والا شما فنای سونی ۵ ساله میگید این پرچمدار نیست پرچمدار اصلی شش ماه دیگه میاد خخخخخخ

kamran jaafari

از عقده ای های سامسونگی متنفرم
برای کسانی که عقل دارن احترام قائلم
نه برای کسانی مثل این چالتون

mtm

کلا یه چیز بین قابل قبول و شگفت انگیزه! که بنده به شگفت انگیز رای دادم!!
جذاب ترین بخش هم دوربین دوگانه و پردازنده A10 هست.

Google nexus

همچیش عالیه کاش یه گزینه میزاشتید به نام همه موارد فقط تنها ایرادش اینه شارژ سریع نداره B-) B-) B-)

Ramin 8890 gamer

موافقم

Rhasta

مقاومت در برابر اب و…

واقعا عالی عمل کرد،ای کاش طراحی روهم یکم تغییر میداد ک معرکه بشه

Rhasta

البته فکرشه ک کردم حدس میزنم عدم تغییر طراحی میتونه همین زد اب بودنش باشه
واقعا کار سختیه و نیاز ب وقت زیاد داره

Diamond technology

از دید من نوآوری آن چنانی نداشت بلکه بیشتر بهبود داشت و همین بهبودها کافیه تا با یه محصول بهتر رو به رو بشیم
شاید دکمه ی هوم جدید و حذف درگاه هدفون رو بشه نوآوری نامید
اما پردازنده و ضد آب شدن و امکانات دوربین و …. رو میشه در خیلی از گجت های دیگه هم پیدا کرد

Apple Pro

به نظر من اول دوربین فوق العادده در ۷plus بعد هم طراحی و دکمه جدیدش

HEDAYAT

بنظر من قابل قبول هست…
اگر این ویژگی هارو نداشت شاید حتی کمی عقب میوفتاد
جالب ترین بخشش برای من طراحی هست، بنظرم طراحی زیبایی داره.

shabzendedar

دقیقا بیس طراحی تغییر نکرده ولی این طراحیو به تکامل رسونده تو نوت هفت سامسونگ هم طراحی تغییر نکرده ولی به تکامل رسیده. و هر دوشون زیبا ترین طراحی

Ramin 8890 gamer

ضد آب بودنش
حافظش
پردازندش
دوربین !!
طراحی چشم نوازش
دکمه هومش
آقا اصن همش عالیه
من که میخرمش
iphone 7 plus silver 128 GB

Mohammad H

چه جالب منم دقیقا همین نسخه آیفون مدنظرمه ??۷plus 128 silver ولی نمیدونم با سایز بزرگ و وزن زیادش و حاشیه صفحه نمایش بیشتر میتونم کنار بیام یا بهتره ۷ بگیرم

Blue Tech

بهتر نبود عدم وجود جک هدفون و اسپیکر های استریو رو باهم نمیذاشتین!؟
من میخواستم اسپیکر استریو رو بزنم ولی این مورد رو نشد بهش رای بدم

milad.tech

همه ی بخش ها جذاب بودن و عالی مثل نوت۷ و s7 وhtc10 دوسش دارم
قابل قبوله و عالی اما شگفت انگیز نیست
به نظرم شگفت انگیز رو میشد به ۴s با سیری نسبت داد
یا مثلا اسکنر عنبیه نوت۷ یا اسمارت استی در s3 یا باتری موتورولا razer max که برای اولین بار ۳۰۰۰mah بود

احمد

دوربین و پردازنده شگفت زدم کرد کلا شگفت انگیز بود ضد اب بودن یه چیز معمولی خوشحالم کرد اما شگفت زده نه.رنگ مشکی هم عالیه اپل به اصالتش برگشت کلا خیلی خوشحالم منتظرم بیاد و اون رنگی که زیاد خش میافته رو حتما میخرم خخخخخخ عاشق اون رنگ شدم

Mohammad H

نمیشه گفت به اصالتش برگشت چون این ها سیاست فروشه به نظرم، زمانی که آیفون ۶ اومده بود نظرم این بود که اپل این طراحی رو داره میزنه با یکسری ایراداتی که میتونست نداشته باشه تا بعدا طراحی بهتر از اون رو ارائه بده. من این سیساست رو نمیپسندم، اینکه از آیفون ۴اس به بعد رنگ مشکی و سفید ارائه نکرد و الان هم بازم جای رنگ سفید خالص خالیه

mostafa panahi

بنظر من شگفت انگیزه

Mostoul

این بیشتر ارتقاء تا نوآوری ، ارتقا چیز جذابی نداره از نظر من
ممنون

Reza f

تا حالا محصول اپل تجربه نکردم…..
ولی برای اولین بود ک اخبار ایفونشو دنبال کردم
ب نظرم اگ مشکلی نداشته باش…حتی عملکردی مثل نسل قبلی داشته باشه….فروش فوق العاده ای تجربه میکنه
انگار همه عناصر کائنات دست به دست هم دادن برا برد اپل B-) جالبه برام

redeagle

دقیقا از یک طرف نوت ۷ که داره می ترکه و باقی شرکت هاهم بد عمل کردن و اپل هم خوب کار کرده تو این سری و اپل می ترکونه البته نه مثل ترکونه نوت ۷ باید منتظر رکورد شکنی فروش محصولات اپل باشیم واقعا هم لیاقت فروش زیاد رو داره

Ari khan

ایفون۷پلاس رو میپسندم… 🙂

redeagle

جذابترین بخشم صفحه نمایش هست چون صفحه نمایش مهمترین بخشه البته اسپیکر استریو هم خیلی جذاب بود

Mohammad H

از نظر من بزرگترین ارتقا در آیفون ها تاکنون بوده ☺و ویژگی های خیلی خوبی ارائه شده، به نظرم مهم ترین عیب این ها رزولوشن پایین صفحه نمایش آیفون ۷ هستش که تو وب گردی و وضوح متن خودشو بدجوری نشون میده ?

Playstation4

همین که نمیترکه کافیه

redeagle

ولی یک نکته ایی هست اینه اپل تو همه زمینه ها تمرکز کرده که خیلی خوبه ولی شرکتی مثل سونی تو اکسپریا ایکس فقط رو دوربین و طراحی تمرکز داشت و واقعا باعث تاسف هست

شاهرخ حسینی

عالیه بیشتر بخش پردازندش منو حیرت زده کرد ومخصوصا رنگ مشکی براق خیلی وسوسه کنندست. :good:

REZA

یچیز بین شگفت انگیز و قابل قبول !قابل قبول و زدم

پردازش و دوربینش چیزی بودکه خوشم اومد،
نسخه معمولی بنظرم چون اون دوربین و نداره زیاد فرقی با نسل قبل نداره ولی پلاس واقعا خوبه اون دوربینش!
حالا اگه کسی پلاس نخواد ولی دلش دوربین دوگانه بخواد باید چکار کنه؟!
پلاس خیلی خوبه بنظرم حتی اگه نوت۷ مشکل نداشت بازم اون بهتر بود ،البته اگه قلم و در نظر نگیریم.

MILAD 1986

جالبه که نمایشگر با ٢۵ درصد روشنایی بیشتر و دامنه رنگ بیشتر فقط بیست تا رای اورده !!
یعنی موندم نمایشگر که همه کارش ادم با اونه براشون مهم نیست !!!!
و نکته عجیبتر اهمیت نداشتن دوربین سلفی است که در عمل برعکس ثابت شده
:whistle:
انگار نظرها در عمل ١٨٠ درحه اختلاف داره

MILAD 1986

مهمترینها از نظر من
١- نمایشگر بهتر
٢- حافظه داخلی بیشتر
٣- حذف جک هدفون
۴- قویترین چیپ دنیا
۵- دکمه خانه یهتر
۶-مقاومت در برایر اب
٧-دوربین سلفی هفت مگاپیکسلی
٨-دوربین عقب بهتر با لرزشگیر اپتیکال در مدل ٧ و دوربین دو گانه در مدل ٧ پلاس
٩- طراحی بهتر
١٠- قیمت مشابه نسل قبل که البته همیشه همینطور بوده

MOAZEZ

نسبت به ۶s پلاس یه دوربین دوگانه و یه رنگ جدید و یه پردازنده قویتر گذاشته.کلا چیز خاصی نداره آیفون.ضدآب بودنشم در حد xperia goهست.هیچوقت جذب مشخصاتش نشدم. برای ما طرفداران سونی که از تکنولوژی بروز دنیا استفاده میکنیم هیچی جذاب نیست.کماکان بهترین پرچمدار امسال با اقتدار xz هست.

mtm

سونی از تکنولوژی بروز دنیا استفاده میکنه؟!!
اپل از سال ۲۰۱۴ از لرزشگیر اپیتکال استفاده کرد، ولی هنوز که هنوزه سونی از لرزشگیر نرم افزاری استفاده میکنه. درسته در حالت فیلمبرداری خوبه ولی در حالت عکاسی خیر.
پردازنده مرکزی و گرافیکی XZ در حد ایفون ۶S هست دیگه ایفون ۷ بماند!!
در زمینه نمایشگر هم ایفون ها هر سال ثابت کردن بهترین LCD رو داشتن و قطعا ایفون ۷ از این قاعده مستثنی نیست!
کلا چه بخوای و چه نخوای، ایفون ۷ تا اینجای کار از اکسپریا XZ خیلی بهتر بوده. هرچند باید منتظر تست های تخصصی باشیم.

MOAZEZ

عزیز بهتره نمرات لرزشگیر سونیو ببینی تو افق محو بشی. بهترین دوربین عکاسی دنیا A7RII هم از همین لرزشگیر داره و در صدر دوربینها ایستاده و باید بگم لرزشگیر اپتیکال برای سونی معنی و مفهوم نداره. پردازنده هم الان حتی z1 هم پاسخگوی هرنوع بازی و نرم افزاری هست دیگه چه برسه xz. صفحه نمایش هم قطعا آیفون همیشه یکی از خوبها بوده ولی در مقابل سونی هیچ صفحه نمایشی هیچوقت شانس نداشته اللخصوص اگه صفحه نمایشی از سری x باشه صفحه نمایش مورد نظر ما. تا اینجای کار همه چیز xz از بقیه گوشیها سرتر بوده.

mtm

دوربین A7R II از لرزشگیر داخلی اپتیکال ۵ محوره استفاده میکنه.
http://www.sakhtafzarmag.com/اخبار-و-مقالات/تصویرگری-دیجیتال/۵۳۱۴/دوربین-sony-α۷r-ii

در مورد سخت افزار هم اکسپریا XZ در حد ایفون ۶S هست.
درضمن تو همونی بودی که به ال جی بخاطر استفاده از S808 انتقاد میکردی و یکی از برترهای Z3+ رو سخت افزار قوی تر میدونستی!

در زمینه نمایشگر سونی اکسپریا هیچ حرفی در مقابل ایفون های اپل نداشته. چه در دقت رنگ و دمای رنگ و کنتراست و … .

MOAZEZ

از نظر سخت افزار بخوای حساب کنی همه گوشیها تازه رسیدن به ۶s چون قویتر از s820 که نداریم. از نظر صفحه نمایش هم دمای رنگ و عدد ول کن. برو دنبال کنتراست و روشنایی و عمق رنگ مشکی که رو دست x performance نداریم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی