حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمع بندی کنفرانس اپل: فاخته‌ی تازه نفسِ اپل

نوشته

7 سال قبل | 23 دیدگاه | مطالب ترنجی

به واپسین روزهای تابستان نزدیک شده‌ایم و در حال و هوای پاییز و آیفون هم طبق عادت همیشگی در همین مواقع رونمایی می‌گردد. چندی پیش اجلاس اپل به اتمام رسید و اپل از آیفون های جدید اپل واچ جدید و  رونمایی به عمل آورد تا در تکمیل فراهمایی نرم‌افزاری خود (WWDC) سخت‌افزارهای جدید خود را نیز معرفی نماید تا طلای داران اپل در سال پیش رو معین گردد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا اجلاس امشب اپل را جمع‌بندی کنیم.

باروی میدان آمدن سکان‌دار اپل، تیم کوک، اعلام کرد که ما دوستدار موزیک هستیم و زبان به مدح و ستایش اپل موزیک گشانید. سپس اعلام کرد که تا اکنون ۱۷ میلیون کاربر عضو سرویس موسیقی اپل شده‌اند.

download_1473270037636

سپس تیم کوک بحث را به سمت فروشگاه برنامه‌های اپل کشاند و اعلام کرد که تاکنون ۱۴۰ میلیارد برنامه از این فروشگاه دانلود شده است. سپس به بحث بازی خوری نیز اشاره کرد و آی او اس را برترین پلتفرم را برای بازی خوری خطاب کرد. سپس خالق نینتندو به نیابت از نینتندو وارد صحنه شد و بازی محبوب و نوستالژی Super Mario یا همان قارچ خور خودمان را برای سیستم‌عامل آی او اس معرفی کرد که بهبودهایی ازجمله قابلیت بازی با یک دست را فراهم می‌کرد.

img_20160907_214331

1

اپل هم نیز به اهمیت آموزش و علم کد نویسی پی برده و اعلام کرد که در حدود ۵۰ هزار دستگاه را برای استفاده دانش آموزان تهیه‌کرده است و اعلام کرد که در بیش از ۱۰۰ مدرسه زبان کد نویسی مخصوص اپل، سویفت، تدریس می‌شود. همچنین بهبودهایی در برنامه iWork اپل یجاد شده است.

اپل

نسخه جدید اپل واچ:Apple watch series 2

چندی پیش که نسخه اول ساعت هوشمند اپل بانام اپل واچ تولید شد. اکنون نسل دوم این ساعت تولیدشده است و با تمرکز بر مقاومت بالا در آب در مراسم حضور محکمی داشت. همچنین پردازندهٔ دو هسته‌ای جدید اپل واچ سری ۲، بانام S2، پنجاه‌درصد سریع‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند و قدرت پردازش گرافیکی آن نیز دو برابر شده است. صفحه‌نمایش کوچک اپل واچ نیز تا دو برابر روشن‌تر شده است و در نور آفتاب با سهولت بیشتری می‌توانید با ساعت هوشمندتان کارکنید. ماژول GPS نیز در نسخه دوم این ساعت هوشمند مشهود است. طی مراسم معرفی چندین بار جملهٔ این ساعت از شما یاد می‌گیرد تکرار شد که نشان می‌دهد این ساعت قابلیت تطبیق با رفتارهای روزانه را دارد. ساعت اپل اطلاعاتی همچون مقدار راه رفتن شما در طی روز و حتی ساعت‌هایی که با نتفلیکس و یوتیوب کارکردید را اندازه می‌گیرد و به شما اعلام می‌کند. همچنین بدون نام بردن از باتری و پیشرفت‌های آن اعلام شد اپل واچ سری ۲ در سه مدل آلومینیومی و استیل و همچنین سرامیکی راهی بازار می‌شود و یک نسخه‌ای با همکاری شرکت Nike تولیدشده که بانام Apple Watch Nike+ شناخته می‌شود و بارنگ مشکی-سبز فسفری عرضه می‌شود که بیشتر تمرکز بر حالات بدنی و مقدار دویدن روزانه دارد.  قیمت اپل واچ اولیه به ۲۶۹ دلار کاهش یافت و اپل واچ سری ۲ با قیمت ۳۶۰ دلار از هفته آینده به فروش می‌رسد. البته قسمت زیادی از مراسم معرفی اپل واچ جدید اختصاص به بازی پوکمون‌گو داشت که اکنون این قابلیت برای نسخه جدید سیستم‌عامل اپل واچ (Watch OS 3) موجود است و می‌توانید برای ساعت هوشمندتان پوکمون‌گو و چند بازی دیگر که در مراسم معرفی شدند را دانلود کنید.

 43244

apple-liveblog0241

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس: مصنتع!

طبق تمام انتظارات و شایعات پخش‌شده در فضای مجازی از تمام مشخصات آیفون اپل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شد. با بر روی صحنه رفتن تیم کوک گفته شد که پرفروش‌ترین سری تلفن‌های دنیا در حدود یک میلیارد فروش داشته است! سپس اپل با یادآوری آنکه iOS 10 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای آی او اس است زبان به تحسین برنامه مدیریت خانه اپل بانام Home گشود و اسلایدی که تقریباً تمام نمانام‌های مطرح در آن حضور داشتند به‌نوعی بیان کرد که اکثر نمانام‌ها با ما در حال همکاری هستند. سپس بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین مورد این اجلاس، آیفون ۷ معرفی شد. دوربینی تک‌گانه به رنگ مشکی سیر در تمام بدنه. دکمه Home آیفون‌ها بازطراحی شده است و یک حالت لمسی به خود گرفته است همچنین یک موتور لرزه به آن اضافه‌شده است که شمارا از لمس دکمه خانه آگاه کند. همچنین واسط برنامه‌نویسی این موتور لرزه نیز ارائه‌شده و همچنین برای اعلان‌های شما هم می‌تواند به کار گرفته شود. هر دو آیفون، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، در برابر آب مقاوم است و از IP67 پشتیبانی می‌کند.

iphone_7

capture

دوربین آیفون نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است، اکنون دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس می‌تواند تا سه برابر بزرگنمایی آپتیکال داشته باشد و فلاش جدیدی مجموعه را همراهی می‌کند تا عکس‌ها در نور کم با جزییات خوب و واقعی‌تر به نظر برسند. همچنین عدسی‌ای شش عنصرِ آیفون‌های جدید را همراهی می‌کند که دارای گشودگی دیافراگم F 1.8 است. حس‌گر و واحد پردازش سیگنال  تصویر (ISP) آیفون اکنون بهینه‌تر شده است و می‌تواند تا ۶۰ درصد سریع‌تر عکس‌برداری کند و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری داشته باشد. یکی از دوربین‌های موجود در پشت آیفون ۷ پلاس از حس‌گر عریض و دیگری از نوع تله‌فتو است که بیشتر برای زوم و عمق دهی استفاده می‌شود با فشردن یک‌بار دکمه شاتر عکس، عکسی با حس‌گر عریض، و در صورت دو بار فشردن دکمه شاتر عکس با حس‌گر تله‌فتو گرفته می‌شود. همانند آن چیزی که چندین سال پیش در اچ تی سی M7 می‌توانید عکس‌های بوکه جالبی تهیه کنید البته این مورد و زوم آپتیکال تنها در مدل پلاس موجود است.

iphone-7-images

همچنین بعد از گرفتن عکس نیز می‌توانید فوکوس بر روی سوژه‌ها را تغییر دهید.  سرانجام قابلیت عکاسی با فرمت خام RAW نیز به iOS  اضافه گشته و اکنون می‌توانید عکس‌های خود را با فرمت خام در گالری‌تان ذخیره کنید. همچنین تیم کوک اعلام کرد که دوربین پشت آیفون می‌تواند در حد دوربین‌های  DSLR عکاسی کند که البته این ادعا چندان بوی واقعیت نمی‌دهد. دوربین جلوی آیفون نیز به ۷ مگا پیکسل ارتقا پیداکرده است و اکنون می‌توانید سلفی‌های باکیفیت‌تری بگیرید.  صفحه‌نمایش رتینای آیفون نیز تا ۲۵ درصد نیز روشن‌تر شده است و لمس سه‌بعدی به قوت خود پابرجاست. همچنین آیفون طیف رنگ به تصویر کشیده شده‌اش را بالاتر برده و برنامه اینستاگرام هم برای استفاده از این قابلیت به‌روز شده است. دو اسپیکر استریو در بالا و پایین آیفون‌های جدید کار گرفته‌شده است که تا حدود دو برابر آیفون ۶ اس حجم و بلندی صدا دارد. با حذف شدن جک سه و نیم میلی‌متری اپل ایرپاد هایش را با  رابط لایتیننگ-جک سه و نیم میلی متری عرضه کرد و همچنین  هندزفری های جدید JBL با پورت لایتنینگ عرضه شد. همان‌طور که در شایعات خوانده بودیم ایرپاد های بلوتوثی اپل به طراحی متفاوت از شایعات عرضه شد که تا ۵ ساعت طول عمر باتری دارد و یا همان جعبه هندزفری های اپل شارژ می‌شود و با برچسب قیمت ۱۵۹ دلاری.

دوربین آیفون 7 پلاس

اما می‌رسیم به قلب اصلی آیفون ۷; A10 Fusion  اولین پردازنده ۴ هسته‌ای اپل  با ۳٫۳ میلیارد ترانزیستور. جالب است بدانید آیفون ۷ حدوداً ۱۲۰ برابر سریع‌تر از آیفون اولیه است. همچنین ۴۰ درصد از نسل قبلی خود سریع‌تر است. برای تخصیص هوشمند توان مصرفی این چیپ نیز محدودیت‌هایی اعمال‌شده است و در حالت عادی دو هسته از این سیستم بر چیپ فعال است و اگر پردازشی سنگین‌تر بر دوش پردازنده قرار گرفت تمام چهار هسته به کار می‌افتند. اما ازلحاظ پردازش گرافیکی آیفون ۷ تا ۲۴۰ برابر سریع‌تر از آیفون اولیه و تا ۵۰ درصد از نسل قبلی خودش قدرتمندتر است و تیم کوک اعلام کرد که آیفون قدرتی در حدود کنسول‌های بازی دارد (شاید نیاز باشد به تیم کوک یادآوری کنیم که نه دقت تصویر خروجی این دو پلتفرم برابر است  نه و مهندسی و خیل عظیم تضادهای دیگر و بهتر است برای به دست آوردن مشتریانی از عوام مردم آیفون را با دوربین DSLR و کامپیوترهای بزرگ و کنسول‌ها مقایسه نکند!) اکثر مواردی که شایعه بودند (اما برخی از آن‌ها به حد بسیار زیادی بوی واقعیت داشتند) امشب با حقیقت تلاقی پیدا کردند. 

 a10apple

همان‌طور که دیدیم اکثر شایعات تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک بودند اما برخی مشخصاتی همچون پردازنده ۴ هسته‌ای چندان در شایعات مطرح نبوده‌اند و یکی از پیشرفت‌های آیفون به نسبت سال‌های پیش اضافه شدن مقاومت در برابر آب که از موارد بسیار کاربردی است و یکی از تغییرات (پیشرفت یا پسرفت; انتخاب سختی است!) دیگر آیفون حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری مربوط به خروجی صدا بود (که تا حدود زیادی در جهت کاهش قطر آیفون انجام گرفت) که البته اپل در بسته‌بندی محصولاتش رابط تبدیل پورت لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و البته ایرپادهای بلوتوثی هم تدارک دیده است. و اما برترین تغییر آیفون‌ها عرضه در مدل پایه ۳۲ گیگابایتی بود که از بهترین تغییرات اپل و آیفون در چند سال اخیر است! همچنین امکان سفارش نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد. از شانزدهم سپتامبر فروش آیفون شروع می‌شود و البته نسخه دهم آی او اس نیز از ۱۳ سپتامبر برای دریافت موجود است.

  کنفرانس امشب اپل نیز به اتمام رسید و سرنوشت اپل در یک سال آینده رقم خورد. نظر شما در مورد آیفون‌ها و اپل واچ نسل جدید چیست؟ آیا تغییرات ایجاد شده کافی بوده است؟

apple-iphone-watch-20160907-5683

apple-iphone-watch-20160907-5635

apple-iphone-watch-20160907-5642

نگارش: مهران بخشی

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.Sh

به نظرم نظرا رو دوباره برگردوند سمت خودش، با این وضعیت سامسونگ و ضرری که میکنه

the next big thing

نه واقعا اینطوری نیست،نوت ۷ واقعا به نظرم دستگاه کامل ار و شایسته تری هست اگه باز یه عده بچه دبستانی اون تعداد دستگاه معیوب رو به کل تعمیمم ندن
آیفون ۷ هم برتری حاصی نسبت به اس ۷ اج نداره.من عاشق نمودارای اپلم،هرسال میاد میگه ۵۰ درصود سریع تر ولی شما دونسل پشت همو باهم مقایسه کنید میبینید تفاوت خاصی نداره
محدودیت جدید اپل هم که معلوم شد چیه
گوشی شما تو شارژ باشه نمیتوتی با هندزفری آهنگ گوش کنی
به نظرم حذف جک هدفون اصلا کار جالبی نبود

Milad.Sh

دوست عزیز الان به نظرم یه مقدار ذهنیت ها نسبت به سامسونگ عوض شده از این جهت عرض کردم
منکر عالی بودن Note 7 نمیشم

Mostafa

من به شخصه اگه فقط یک دلیل برای خرید ایفون جدید داشته باشم اون ایرپاد وایلس جدیدشه
واقعا عالیه
اصلا جای خالی جک هدفون احساس نمیشه
این ایر پاد ها فاصله اپل با سامی رو نشون میده

the next big thing

اولا اون تو حعبه نیست و باید ۱۶۰ دلار پول بدی بخری
دوما همین چند وقت پیش بود که سامسونگ هندزفری بلوتوثی iconx رو معرفی کرد http://farnet.ir/1395/03/150061/samsung-gear-iconx-bluetooth-earbuds/
به نظرم ایرپادهای جدید اصلا طراحی جالبی ندارن

Apple Pro

از ترول های سامسونگ جون این حرفا بعید نیست شما نمیخواد نگران باشی مطمئن باش کسانی که عاشقش از تعداد کسانی که بدشون امده بیشتره واقعا اپل چه میکنه با فن های سامی که سوختگی ها راه میوفته البته جای تعجب نیست هر چی باشه به کمپانی و گوشی محبوبشون رفتن 😉 😉

the next big thing

بله ممکنه تاثیر داشته باشه
قشنگی رقابت به همینه،مثل فوتبال که یه بار این میبره یه بار اون

Different.Boy

با سلام
واقعا حرفتون غیر حرفه ای بود
یعنی الان چون سامسونگ ایر پادهای اختصاصی نزده دیگه نشون میده خیلی فاصله دارن؟!
اولا نیازی نبود چونکه هنوز جک ۳.۵میلیمتری در گوشیاش هست
دوما الان اس۶ به بعد گوشیای سامسونگ از شارژ وایرلس پشتیبانی میکنند و آیفونا نمیکردند، این دلیل عقب افتادگی اپل میشه؟!
نخواستن دلیل بر نتوانستن نیست.

amoo

نمودارای اپلپ ول کن ۶ اس سرعتش از نوت هم بیشتر بود ۷ که نوت ۷ رو پودر میکنه مقایسه ی دوربین و شارج باتری و صفحه نمایشم تا چند روز دیگه معلوم میشه

Nokia.king

خخخخ دوست ت.رول اپل هیچو وقت هیچ زمان در کیفیت صفحه نمایش شارژ دهی . امکانات طراحی و زیبایی و دوربین .حتی به نوت ۴ هم نرسیده چه برسه به نوت هفت تنها برتریش روانی سیستم عامله که چون اختصاصی هست . درضمن الان گوشی های سامسونگ تس هفت و نوت هفت بقدری سریع هستن که هیچ گونه تاخیر و لگی احساس نشه و اون همه امکانات و قلم نوت هفت و شارژدهی و دوربین و کیفیت صفحه نمایش و زیبایی واقعا محصول کاملتری هست . گرچه شما چیزی به اسم منطق نداری . در تس ها هم دیدم که نوت هفت نسخه اگزینوس‌ با سیکس اس برابر بود همین کافیه .

Pouya

خب مبارک طرفداراش

چ خوب ک استریو گذاشت

ضدابشم کرد (اینجاست که اینا برامون خاطرست 😉 )

رو کاغذ مشخصات نسبت به قبلش بهتر ولی باید تو عمل دید چطوره

تیکشم نصار نوت ۷ کرد

در کل مثل همیشه خوب

hamedj2

من که عاشقش شدم, از همه نظر عالی, خیلی دوست دارم هر چه زودتر بتونم از نزدیک باهاش کار کنم. به نظرم گوشی خیلی کاملیه

Milad.Sh

تو زومیت که کلی از این اعداد ارقام جا به جا شد یه بار گفتن ۱۲۰ برابر سریعتر یه جا گفتن ۲۴۰ برابر الان ترن.جی جان ۲ برابر زوم اپتیکال بودا نه سه برابر فک کنم تو سایت اپلم ۲ زده

Arvin

بازم نتونست راضیم کنه که برم سمت آیفون و ios
چیز خاصی نداشت که وسوسه بشم غیر از اسپیکر استریو

kingali3000

دکمه ی هوم
دوربین دوگانه
اسپیکر استریو( اونم از نوع نه چندان قوی)
فقط مواردی بودند که از اچ تی سی کپی شده بودند!!!

Apple Pro

دکمه ۳D تاچ داره اچ تی سی اصلا اینو داره اخه؟؟ اسپیکر استریو هم ببخشید اپل یادش نبوده به اسم اچ تی سی پنتت شده بوده وگرنه حتما نمیزاشت :wacko: :wacko:

Mostafa

کنفرانس عالی بود
محصولات عالی تر
ایفون ها معرکه هستند
سطح تغییرات کافیه به نظرم
ولی اپل واچ خوب نبود
اون ایرپاد های بیسیمو که دیدم داشتم سکته میکردم
واقعا عالی هستند
کلا اپل امسال برنده هستش
چون سامی هم اعتبارش رفت زیر سوال
نوت ۷ هم تغییر چندانی نسبت به اس۷ اج نداشت
کلا امسال سال اپله
فقط عمر باتری ایفون ها با این همه اتصالات بیسیم برام سواله هنوز
فک نکنم خیلی خوب باشه باتریشون

Nokia.king

دوسن عزیز شما تغیرات نوت پنج و نوت هفت رو بشمار تغیرات آیفون هفت و سیکس اس هم بشمار حتی طراحی هم تغییر نکرده بعد نوت چه ربطی به اس داره نوت و‌اس دو‌پرچمدار در کلاس های جدا هستن که در یک سال معرفی میشن و فقط شش ماه بینشون فاصله است ولی ایفون سیکس . سبکس اس و هفت هر کدوم یک سال فاصله دارن در مجموع سه سال و طراحی ثابت . ولی حالا نوت چهار نوت پنج و نوت هفت رو ببین .اس پنج .اس شش . اس هفت رو ببین . موندم از چه دیدگاهی داری به ماجرا نگاه میکنی :wacko:

Nokia.king

در ضمن بجای سکته کردن برای اون ایر پادهای بیسیم نگاهی به ایرپادهای سامسونگ داشته باش که قبلا معرفی شده .میفهمی چیزی برای سکته نمونده و فقط سعی کرده به رقیب برسونه خودشو گزچه این خوبه و بنفع مصرف کننده

smarter phone

ضد آب بودن و دوربین دوگانه که دیگه قدیمی شده!!
طراحیشم که فرقی نکرده!!
خوب شد یاد گرفت که از حافظه ۳۲ شروع کنه چرا که عزوجز کسایی که از حافظه ۱۶ مینالیدن هنوز تو گوشمه!!
یه مشکلی که وجود داره و از اپل بعیدبود اینکه مدل پلاسش رو خیلی قویتر طراحی کرده!!
ولی اینجور که میگه پردازنده قوی ای داره!! البته اگه حقیقتا همینی که میگه از اب در میاد!!
با اینکه سالهاست سامسونگ استفاده میکنم ولی خوشحالم که اپل هست و هرسال گوشی جدید تولید میکنه تا رقابت بینشون باعث بشه تولیدات بهتر گیر ما مصرف کننده ها بیاد
مبارک طرفدازاش :good:

JavadShi

وای مای گاد :wacko:
خیلی عاشق آیفون ۷ پلاس شدم بهترین گوشی تو عمرم دیدم

Vahidb

درود فقط امیدوارم اتفاق عجیب که پیرامون نوت ۷ افتاد یا خم شدن سری های قبل بود رخ ندهد چون حیف این گوشی که بره تو حاشیه
به نظرم آیفون برای این گوشی سنگ تموم گذاشت،طراحی شاید یه جورایی شبیه به قبل باشه ولی بهترش کرده و با استفاده از امکانات بهتر اونو کاملش کرد
باید قبول کنیم از لحاظ سرعت نسل قبلش از پرچمداران امسال اندروید بهتر بود وای بر این و تو صفحه نمایش به وضوح مدل قبلش هیچی از سام که سرآمد صفحه نمایش کم نداشت و در زیر نور خورشید و چه در دید زاویه که حتی از سام هم بهتر بود یه جورای
و رنگهارو طبیعی نشون می داد نه اغراق در رنگها میخاستم یه پرچمدار مثل سونی xz بگیرم یا نوت ۷ و حتی v20
که به گمونم این بهتره به گمونم فقط حیف که رمش همون دو هست ولی بازم سرعت عالی داره
در کل میشه گفت محصولی که معرفی کرد خوب و به بالا بود و منو راضی کرد مثل سونی حتی الجی هم خوب بود و سام نتونست شخصا منو راضی کنه نه بخاطر اون قضیه باطری کلا میگم و منکر عالی بودن نوت نمیشم
من شخصا خسته شدم از آمدن گوشی درست درمون ویندوزی و میرم سمت آیفون جدید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران بخشی