حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۷ ضد آب است، گواهینامه IP67 برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

اپل امشب با معرفی اپل واچ سری ۲ و مقاومت آن تا عمق ۵۰ متری در برابر آب ما را شگفت زده کرد و تا پیش معرفی آیفون ۷ به ما پیش فرض ضد آب بودن آیفون را نیز داد. اپل اصولا عادت به به جا صحبت کردن دارد، به عبارتی آنجا که باید به شکل بی نظیری با جزئیات صحبت می کند و آنجا که نه، به شکل جادویی فقط کلیت ماجرا را عنوان می کند. درباره ضد آب بودن آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز جزئیات زیادی در کنفرانس ارایه نشد اما ما در ترنجی به این سوال پاسخ خواهیم داد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

iphone-7

عموما و طبق تجربه اکثر تولیدکننده های موبایل در اولین تجربه خود از ساخت یک دستگاه ضد آب یا بهتر بگوییم، مقاوم در برابر، با گواهینامه IP67 آغاز می کند. این حدس برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز می توانست صحیح باشد اما با توجه به رقبایی مثل گلکسی اس ۷ و اکسپریا ایکس زد که هر دو دارای گواهینامه IP68 هستند، می توانستید حدس بزنید که اپل با توجه به تبحر خاص خود در زمینه بهترین تلاش برای اولین تجربه های خود، از IP68 استفاده کند.

متاسفانه یا خوشبختانه باید گفت اپل برای آیفون های جدید خود از گواهینماه IP67 بهره برده است و این یعنی این دستگاه ها تا عمق ۱ متری و مدت زمان ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاوم خواهند بود. در گواهینامه IP68 که برای رقبای آیفون ۷ تایید شده است، مدت زمان ۳۰ دقیقه برای عمق ۱٫۵ متری قابل مقاومت است.

نظر شما درباره ضد آب بودن موبایل چیست؟ چنین قابلیتی لازم است؟ هر چند بعید نیست با توجه به اقدام اپل برای ضد آب کردن آیفون ها، دیگر این قابلیت به موضوعی جدانشدنی از موبایل ها تبدیل شود!

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Apple Pro

بودنش خیلی بهتر از نبودنش هست

I love samsung

خوب ایفون خواسته از ویژگی سه ،چهار سال پیش بقیه شرکت ها به اسم نوآوری استفاده کنه شد “قابلیت جدا نشدنی از گوشی های آینده”؟؟؟
این برای اپل نوآوری محسوب میشه برای بقیه برندها خاطره اس

فری

والله اپل همچین پوخی نخورد به جون تو . مراسمشو کامل دیدم . اصلا اسمشو نو آوری نزاشت. اینم یه آپشن جدید بود که متاسفانه خود اپل کوتاهی کرده بود در موردش هر چند تا الانش هم با وجود ضد آب نبودن گوشی هاب قبلش ، مقاومت خوبی تو آب نشون می دادن .

تو قسمت دوربین هم نگفت بهترین دوربین دنیا . همش تکرار می کرد بهترین دوربین بین تمام مدل های آیفون .

milad.tech

به خرید +۶s فکر میکردم اما اپل کاری کرده که دیگه کسی توجیه خاصی برای خرید اسمارتفونهای قبلیش نداشته باشه
اسپیکرهای استریو- ضد آب-ایرباد بی سیم
رنگ مشکی- کلید هوم خازنی- باتری بهتر
حافظه ی پایه۳۲ گیگ

Salvatore

ایرپاد بیسیم جداگونست ۱۶۰ دلار قیمتشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)