حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ موردی که شاید درباره پل طبیعت نمی‌دانستید!

نوشته

7 سال قبل | 12 دیدگاه | مطالب ترنجی

هفته جدیدی فرا رسید و این یعنی که یک قسمت تازه از سری مطالب آیا می‌دانید در خدمت شما کاربران عزیز ترنجی هستیم. در قسمت هفته گذشته، اشاره‌ای به موارد جالبی درباره پل گلدن گیت سانفرانسیسکو اشاره کردیم، اما فکر نکنید که کارمان با پل‌ها تمام شده است! به جزئت می‌توان گفت که یکی از زیباترین پل‌هایی که در دنیا و البته در ایران وجود دارد، پل زیبای طبیعت است که حدود دو سال پیش از آن رونمایی شد و توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه قصد داریم به ۵ موردی که شاید درباره پل طبیعت نمی‌دانستید اشاره کنیم. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

11

اجازه دهید به رمز چالش‌ برانگیز هفته گذشته اشاره‌ای داشته باشیم. در هفته گذشته، تصویری از پل گلدن گیت را در بالای مطلب قرار دادیم؛ جایی که تمامی رمزها قرار دارند. اما رمز قسمت قبلی در کجا جای گرفته بود؟ اگر به انتها و ابتدای پل دقت کنید، شاهد بخشی بودیم که در آن یک آتش کوچک شکل گرفته بود که کاربر عزیز Nokia King به آن اشاره داشتند، از طرفی، در سمت دیگر پل شاهد پاشش کوچکی از آب بودیم. آب و آتش؟ میان پل؟ بله! این جا درباره پل طبیعت صحبت می‌کنیم. حالا که این رمز را متوجه شده‌اید، می‌توانید به جستجوی رمز بعدی باشید. بسیار خب، اجازه دهید که به سراغ ۵ مورد اصلی برویم:

  • آیا می‌خواهید بدانید که طراحی این پل از چه سازه‌هایی الهام گرفته شده است؟ پس بد نیست بدانید که بخشی از معماری پل طبیعت درحقیت از معماری اصیل پل‌های ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده است و یک سازه کاملا متناسب با محیط زیست است.

1


 

  • طراح پل طبیعت یعنی خانم لیلا عراقیان می‌گوید که در تهران، خیابان‌ها و پیاده‌روهای شلوغی وجود دارد؛ خودروها و موتورها در اطرافمان هستند و آلودگی و صدای مزاحم، به ساکنان تهران احساس بدی می‌دهد. برای همین، او این پل را طراحی کرده تا مردم بتوانند در یک مکان زیبا با آرامش قدم بزنند.

2


 

  • برای ساخت پل طبیعت، از مصالحی استفاده شده که در سازه‌های دریایی و بنادر استفاده می‌شود. وزن این پل چیزی بیشتر از دو هزار تن بوده و برای ساخت آن از ۱۴ هزار قطعه فولادی استفاده شده است.

3


 

  • پل‌های زیادی در ایران وجود دارند که برای رفت و آمد خودروها و سایر وسایل نقلیه به کار می‌روند، اما در حقیقت، پل طبیعت اولین پل برای پیاده‌روی در ایران است.

5


 

  • براساس گفته مدیر ساخت این پروژه، درکنار برخی سازه‌های شهر تهران مانند برج میلاد، پل طبیعت به یکی از نماد‌های رسمی پایتخت کشور تبدیل شده است.

4


 

من همیشه به سمتی حرکت می‌کنم که توپ هاکی در آن جا خواهد بود، نه به سوی جایی که توپ قبلا در آنجا قرار داشته است.

Wayne Gretzky

نوشته شده توسط حسین میرنژاد

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

پل به حق زیباییه….
محل آرامش و تنهاییام بود…. بالای محل کارمون بود.دلم میگرفت میرفتم اونا
همه میرفتن بالای پل…اما من میرفتم پایین پل بیشتر زیرش یه آبگیر مانند و کلی درخت.تنهایی منشستم…..
هیییییی

M.R.P

از دوستان و نویسندگان گُل ترنجی یه خواهش دارم، لطفا نذارید حق و زحمات طراح اصلی پایمال بشه، شماها(تیم نارنجی) خبرنگارید یه جورایی، و کارتون اینه که حقیقتو بازگو کنید. من خودم مهندس معمار هستم و وقتی میبینم دوستان از روی نا آگاهی (که حق هم دارند) میان از این خانم محترم که در طراحی سازه فقط دخالت داشتند،تقدیر تمجید میکنند و همه چیز به نام ایشون نوشته میشه خیلی ناراحت میشم.
ایده و طرح این پل نه متعلق به این خانومه و نه متعلق به شهرداری، بلکه مربوط به محمود اسدی هست که طرحو ایدشو همرو دزدیدند ازش با وجود همه مجوز ها و سختی ها و هزینه هایی که کرده بود و یه آبم روش خوردند. خواهش میکنم حداقل اسم ایشونو در همچین مقاله هایی بیارید، که حداقل اگر این همه بهشون ظلم شده اینو بدونند که اکثریت مردم از حقیقت خبر دارند و از ایشون تقدیر میکنند. اگه ایشون نبود پل جعلی ای به اسم طبیعت حالا حالا ها وجود خارجی پیدا نمیکرد.

نظر شمارو به یکی از مقالات تابناک در سال پیش جلت میکنم که مدارکی هم از جناب اسدی به تصویر کشیدن و مختصر توضیحی هم دادند.
http://www.tabnak.ir/fa/news/497703/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%BE%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AA

بازم از شما عزیزان خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید. باور کنید هیچ ظلمی بالاتر از این نیست که چیزیو که براش زحمت کشیدی و جزئی از وجودته ازت بگیرن و بنام خودشون بزنند.
در اینکه خانم عراقیان و تیمی که داشتند هم زجمت سازه رو کشیدن هیچ شکی نیست! اما اینکه ایده پرداز اصلی بره به حاشیه و هیج نامی ازش به میان نیاد ظلمه.

trojan

درباره موضوع هفته بعد هم احتمالا درباره خواب هستش…
چون توی عمق تصویر وسط یه سه تا zzz هستش.که علامت خواب و خروپف هستش این سه تا zzz عموما

Modarz

:scratch:

AK_007

فک کنم موضوع بعدی خواب یا رویا یا ی همچین چیزی باشه

Ali SONY

پل طبیعت بسیار عالیه!
با اینکه من از نزدیک ندیدمش ولی بین معمارها به عنوان یک طرح فوق العاده شناخته میشه!
همینکه مردم ازش انقدر استقبال میکنن نشانه خوب بودنش هست!

Saeed1hz

یه شاهکار به تمام معنا واسه یه خانوم ۲۶ ساله است واقعا تجربه بزرگی میخواد این طراحی و تنها ۳ پایه استفاده شده و بقیه شاخص ها بخصوص نوع پرسپکتیو که انتهای مسیر رو نمیبینید و باعث میشه این پل تنها برای عبور نباشه و حس سکون رو به شما میده برای ایستاد و لذت بردن از منظره شهری….و نهایت ارزوی هر طراحی اقبال مردمیه پس این کار موفق هستش؛امیدوارم بیشتر به جوان هامون میدون بدیم واقعا توانایی تکرار این کارها خیلی جاها نهفته است به عنوان یه فرد کوچیک از جامع معماری ایده های عالی توی دانشگاه هست که به عمل نمیرسه امیدوارم باز از این موارد دیده بشه و محدود به تهران نباشه؛ایران،تهران نیست…. :rose:

fouzhan

فک کنم مطلب بعدی راجب خواب یا خروپف باشه ??

Samsung-Electronics

سلام :bye: :bye:
خییلی ممنون برای این سری :rose:
مطالب خیلی قشنگ هستن و از همه مهم تر این بود که سری یه سر زد به ایران :yahoo: :yahoo: :yahoo: . واقعا پل قشنگی هست و دوست دارم یه سری برم ببینمش. :yes: . خیلی خوشحال کننده هست که یک معمار جوان همچین چیزی رو طراحی کنه :yes: :yahoo: :yahoo:
ممنون :rose: :rose: :rose:
شب خوش :bye: :bye: :bye:

farzad rad

سلام
بله واقعا پل زیبایی هستش
و نورپزدازی به رنگ بنفش واقعا زیباترش کرده
اما چرا به رستورانهای واقع در این پل اشاره ای نشده؟!!!!

Alinafe

سری بعد احتمالا در مورد خواب یا چیزی مثل رویاس چون وسط تصویر ی نور سفید رو زمین زیر پل بالاش سه تا حرف zzz گذاشتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs