حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

{تحلیل ترنجی} در مراسم ۱۷ شهریورماه اپل چه خواهد گذشت؟

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

تا شروع مراسم ۱۷ شهریور ماه به میزبانی اپل برای رونمایی از جدیدترین محصولات این شرکت تنها سه روز باقی مانده است. درطی ماه‌های گذشته، شایعات و اخبار بسیار زیادی از محصولات جدید اپل خصوصا آیفون ۷ و ایفون ۷ پلاس منتشر شده است که برخی از آن‌ها درست و برخی کاملا اشتباه بودند. حال به این مناسبت، قصد داریم که باری دیگر، تمامی شایعاتی که درباره محصولات اپل در فضای وب منتشر شده است را در یک جا جمع کنیم و آن‌ها را با چاشنی تحلیل ترنجی همراه کنیم. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

در شایعات قبلی، به این مورد اشاره شد که آیفون 7 در رنگ آبی یا مشکی تیره عرضه می‌شود.

در شایعات قبلی، به این مورد اشاره شد که آیفون ۷ در رنگ آبی یا مشکی تیره عرضه می‌شود.

به جرئت می‌توان گفت که این دو، مورد انتظار ترین محصولاتی هستند که اپل در این مراسم رونمایی خواهد کرد. در اواخر سال ۹۴ بود که اولین شایعات پیرامون این دو منتشر شد؛ اما باید گفت که این شایعات برای بسیاری تعجب آور بود. اجازه دهید که جمع‌بندی آیفون‌ها را با طراحی آن‌ها شروع کنیم. زبان طراحی جدید اپل برای اولین بار در آیپاد‌های این شرکت دیده شد؛ پس از آن نوبت به آیپد‌های اپل رسید و درنهایت این زبان طراحی در آیفون ۶ دیده شد. معمولا اپل هردو سال یک بار طراحی آیفون‌های خود را تغییر می‌دهد، اما این‌بار آیفون‌های جدید شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارند. پنل جلوی این دو کاملا شبیه به نسل قبل است، اما تفاوت‌ها در قسمت پشتی مشهودتر است. آیفون ۷ به یک لنز دوربین بزرگتر ولی همچنان برجسته مجهز شده است که البته این برجستگی از نسل قبلی کمی بهتر است. در آیفون ۶ اس شاهد یک حلقه در دور دوربین بودیم، اما در آیفون ۷ و ۷ پلاس، بیرون زدگی دوربین چیزی شبیه به نکسوس ۵ ایکس گوگل است؛ یعنی به جای افزودن یک قطعه اضافه بر روی بدنه، قسمت دور دوربین این بدنه برجسته‌تر شده است. خطوط آنتن دستگاه کاملا حذف نشده‌اند اما اپل توانسته است که خطوط افقی دستگاه را به کلی حذف کند که به این دو ظاهر تمیزتری داده است. یکی از شایعات قدیمی آیفون‌های ۲۰۱۶ اپل، حذف جک ۳٫۵ میلی متری هدفون است که درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. بجای این جک، از یک بخش با سوراخ‌های مشابه اسپیکر استفاده شده است، اما حدس می‌زنیم که مانند آیفون‌های ۵ اس به قبل، این سوراخ‌ها مربوط به میکروفون دستگاه باشد.

نمایی کلی از آیفون 7 رنگ طلایی.

نمایی کلی از آیفون ۷ رنگ طلایی.

حال به سراغ سخت افزار و نرم افزار می‌رویم. قلب تپنده این دو تلفن هوشمند، چیپست ساخت اپل یعنی A10 است که نسبت به نسل قبلی حدود ۳۰ درصد سریع تر خواهد بود. اپل درسال گذشته برای اولین بار در آیفون‌های خود از دو گیگابایت حافظه رم استفاده کرد. آیفون ۷ نیز همچنان از دو گیگابایت حافظه رم برخوردار است اما میزان رم در آیفون ۷ پلاس به سه گیگابایت رسیده است که دلیلش را در بخش دوربین برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. گفته شده است که آیفون ۷ و ۷ پلاس برای اولین بار از یک بدنه ضد آب برخوردار خواهند بود. برخی می‌گویند که این مورد در آیفون‌های جدید وجود نخواهد داشت، اما یک مورد این موضوع را به شدت تقویت می‌کند. برخی کاربران iOS 10 هنگام اتصال شارژر به پورت خیس دستگاه، یک پیام هشدار برای مراقب بودن دریافت کرده اند. این موضوع می‌تواند دو حالت داشته باشد: یا آیفون‌های جدید ضد آب خواهند بود و یا اینکه اپل این کار را برای مراقبت از دستگاه یا حتی استفاده در مدل‌های بعدی انجام داده است. نرم افزار آیفون‌های جدید مسلما با iOS 10 همراه می‌شود که البته نکته‌ای در آن وجود دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

دوربین دوگانه؛ ویژگی منحصر به فرد آیفون 7 پلاس

دوربین دوگانه؛ ویژگی منحصر به فرد آیفون ۷ پلاس

آیفون‌های جدید تمرکز ویژه‌ای بر روی دوربین داشته‌اند. دوربین به کار رفته در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از نوع ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.9 می‌باشد که حتما در زمینه ثبت تصویر و ویدئو در شرایط نوری ضعیف تاثیر گذار خواهد بود. لنزهای آیفون‌های جدید نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است و این می‌تواند به استفاده از سنسورهای بزرگ‌تر و حتی شاید لرزشگیر اپتیکال اشاره داشته باشد. آیفون ۷ پلاس که مسلما از لرزشگیر اپتیکال بهره‌مند خواهد شد، اما احتمال برای استفاده از این مورد در آیفون ۷ نیز وجود دارد. به جرئت می‌توان گفت که مهمترین تغییر در آیفون‌ جدید اپل، استفاده از دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس است که فکر می‌کنیم عملکرد نزدیکی به سیستم دوربین دوگانه هواوی داشته باشد. جدا از سیستم فوکوس بسیار بهتر، انتظار داریم که سیستم زوم قوی‌تر نیز در این دوربین‌ها گنجانده شود. درضمن حدس می‌زنیم که دلیل استفاده از سه گیگابایت حافظه رم در آیفون ۷ پلاس می‌تواند به قدرت بیشتر برای پردازش تصاویر گرفته شده با دوربین دوگانه ربط داشته باشد.

هر سه محصول اپل از رنگ خاکستری فضایی استفاده می‌کنند، اما آیپاد تاچ نسل 6 رنگ تیره تری دارد.

هر سه محصول اپل از رنگ خاکستری فضایی استفاده می‌کنند، اما آیپاد تاچ نسل ۶ رنگ تیره تری دارد.

حالا به بخش جمع بندی ویژگی‌های دیگر می‌رسیم. آیفون ۷ و ۷ پلاس همانند مدل‌های سال قبل در رنگ‌های طلایی، رزگلد و نقره‌ای عرضه خواهند شد، اما مرکز تغییرات در زمینه رنگ محبوب مشکی است. اپل در محصولات ۲۰۱۳ به بعد خود از رنگ خاکستری فضایی در کنار پنل مشکی جلو دستگاه استفاده کرده است، اما به نظر می‌رسد که آیفون‌های جدید با از دست دادن رنگ خاکستری فضایی، دو رنگ جدید را دریافت خواهند کرد. رنگ اول احتمالا خاکستری فضایی نام داشته باشد، اما تفاوت در اینجاست که رنگ خاکستری بسیار تیره شده و حالا شباهت بیشتری به رنگ مشکی دارد. به عبارتی، رنگ خاکستری فضایی آیپاد تاچ نسل جدید در آیفون‌های جدید استفاده خواهد شد.

رنگ مشکی براق در اپل واچ نسخه فلز استیل.

رنگ مشکی براق در اپل واچ نسخه فلز استیل.

اما رنگ دوم احتمالا مشکی فضایی نام خواهد داشت. آیا ما پیش از این، چنین رنگی را دیده‌ایم؟ بله! مشکی فضایی مربوط به همان رنگ براق شایعه شده در آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌شود. اما برای اینکه درک بهتری داشته باشید، به نکته اشاره می‌کنیم. رنگ مشکی فضایی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دقیقا همانند همان رنگی است که در اپل واچ نسخه فلز استیل دیده‌ایم؛ یک بدنه مشکی اما براق و چشم نواز. شاید این موضوع سوال برخی را جواب دهد: آیفون ۷ و ۷ پلاس با رنگ مشکی فضایی از جنس فلز استیل است. پس اگر این مدل را خریداری کردید، حتما به فکر قاب یا دستمال باشید! مورد دیگری که انتظار داریم، باتری‌های ۱۹۶۰ میلی آمپری در آیفون ۷ و باتری ۲۹۹۵ میلی آمپری در آیفون ۷ پلاس است. آیفون ۶ اس پلاس یکی از بهترین باتری‌های موجود در بین تلفن‌های هوشمند را داشت و احتمالا شاهد طول عمر باتری عالی در آیفون ۷ پلاس هم باشیم. متاسفانه باتری ۱۷۵۰ میلی آمپری آیفون ۶ اس عملکرد چندان خوبی خصوصا در میزان استندبای نداشته است، اما این ۲۰۰ میلی آمپر بیشتر می‌تواند طول عمر آیفون ۷ را کمی بیشتر از آیفون SE کند. بد نیست اشاره کنیم که آیفون SE یکی از تلفن‌های هوشمند اپل با باتری بسیار خوب می‌باشد.

لاک اسکرین جدید در iOS 10.

لاک اسکرین جدید در iOS 10.

اگر یادتان باشد، اپل در WWDC 2016، به طور رسمی ویژگی کشیدن انگشت برای باز کردن صفحه را حذف کرد. این یعنی که برای باز کردن قفل دستگاه باید دکمه هوم را فشار دهید. اجازه دهید شبیه سازی انجام دهیم. شما برای بازکردن قفل آیفون، دکمه هوم را لمس می‌کنید تا سنسور اثر انگشت فعال شود، اما اگر دکمه را فشار دهیم چه؟ در آیفون‌های قبلی، سرعت به اندازه‌ای بالا بود که نمی‌توانستید نوتیفیکشن‌ها را چک کنید! اینجاست که دو حالت پیش میاید: اپل از شما می‌خواهد که دکمه هوم را به عنوان کلید بازگشایی صفحه ببینید وبرای دیدن نوتیفیکشن‌ها، فقط تلفن را از جایش بلند کنید. اما حالت دوم؛ شاید اپل از فناوری فورس تاچ در دکمه هوم استفاده کند، این یعنی که اگر دکمه را لمس کنید، قفل صفحه باز شود، اما اگر آن را فشار دهید، تنها صفحه روشن شده و نوتیفیکشن‌ها نمایان می‌شود. البته شاید این حالت دوم به صورت دیگری دیده شود اما درکل، این چیزی است که فکر می‌کنیم. آیفون‌های جدید دقیقا همانند آیپد‌های بازار در سه حافظه ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. ۳۲ گیگابایت برای بسیاری حافظه مناسبی است، اما اگر از آن دسته هستید که به ۳۲ گیگابایت حس حافظه ۱۶ گیگابایتی را دارید، دیگر خبری از نسخه گیگابایتی نیست و باید به سراغ مدل گران ۱۲۸ گیگابایتی بروید. این سیاستی است که متاسفانه اپل از دوره آیفون‌های ۶ به بعد بکار برده که چندان برای ما جالب نیست، هرچند سود خوبی برای اهالی کوپرتینو دارد!


آیپد پرو ۱۲٫۹ نسل ۲ و آیپد مینی ۵

آیپد مینی 5 تغییرات مهم‌تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

آیپد مینی ۵ تغییرات مهم‌تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

تا سال گذشته، آیپدهای اپل کمی به حاشیه رانده شده بودند اما اپل در سپتامبر سال پیش از آیپد پرو ۱۲٫۹ و چند ماه بعد در مارس ۲۰۱۶ از آیپد پرو ۹٫۷ رونمایی کرد. تا جایی که می‌دانیم، اپل در این مراسم از آیپد مینی ۵ رونمایی خواهد کرد. این محصول  احتملا به پردازنده A9 مجهز شده، از دو گیگابایت حافظه رم برخوردار است، ضخامت آن اندازه یک آیپاد شده و از فناوری لمس سه بعدی برخوردار است. البته احتمالا شاهد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدیدی مشابه آیپد پرو ۹٫۷ باشیم. آیپد پرو ۱۲٫۹ نسل دوم هم احتمالا همانند آیپد مینی ۵،  بروزرسانی سخت افزاری خواهد شد. اما یک حالت دیگر هم وجود دارد. چرا اپل در بین محصولات خود تفرقه ایجاد کرده است؟ برای مثال، دو آیپد و دو آیفون در سپتامبر و یک آیفون و یک آیپد دیگر در ماه مارس.

4آیپد پرو 12.9 اینچی نسل دو به سخت افزار قوی‌تر مجهز خواهد شد.

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی نسل دو به سخت افزار قوی‌تر مجهز خواهد شد.

اگر اپل این حالت را در پیش بگیرد، باید منتظر تبلت‌های جدیدی در این مراسم باشید. اما اگر اپل تغییر رویه دهد و محصولات هر دسته را کنار هم رونمایی کند، پس باید رونمایی از آیپد پرو ۱۲٫۹ جدید و آیپد مینی ۵ را به کلی به تعویق بیاندازد و آن ها در کنار آیپد پرو ۹٫۷ جدید در ماه مارس ۲۰۱۷ رونمایی کرد. در کل باید گفت که وضعیت آیپدها تا حدی مشخص است، اما چیزی که معلوم نیست، بازه زمانی رونمایی از آن‌ها است. شاید در این مراسم از آیپد جدیدی رونمایی شد و شاید هم هیچ خبری نباشد و معرفی همه آیپدها به مارس منتقل شوند. در آن صورت، اپل سه کنفرانس را به صورت سالیانه میزبانی خواهد کرد؛ مراسم رونمایی از آیفون‌ها و اپل‌واچ‌های جدید در شهریور ، رونمایی از آیپدها و مک‌بوک‌های جدید در فروردین ماه، و رونمایی از سیستم عامل و سرویس‌های جدید در خرداد ماه.


اپل واچ

شاید ساعت هوشمند بعدی اپل، iWatch نام داشته باشد

شاید ساعت هوشمند بعدی اپل، iWatch نام داشته باشد

درسال ۲۰۱۴ بود که اپل به صورت رسمی برای اولین بار شهریور ماه از ساعت هوشمند جدیدش به نام اپل واچ رونمایی کرد. پس از آن، اپل در ماه مارس این محصول را روانه بازار کرد. حال پس از گذشت دو سال، حدس می‌زنیم که اپل در این مراسم به احتمال فراوان از ساعت هوشمند جدید خود رونمایی خواهد کرد. برخی شایعات اشاره به این مورد داشته اند که این ساعت، آی‌واچ نامیده خواهد شد اما ترجیحا درباره آن نظری نمی‌دهیم تا اپل رسما از آن رونمایی کند. اپل واچ احتمالا در دو نسخه روانه بازار شود که یکی یک نسخه پریمیوم و پرامکانات و دیگری نسخه بروزرشده ساده اپل واچ فعلی باشد. حال نمی‌دانیم که این‌ها تنها ساعت‌های هوشمند هستند یا اپل برای هرکدام، از دسته‌های اسپرت، اپل واچ و ادیشن رونمایی خواهد کرد.

اپل واچ جدید در دو نسخه متفاوت عرضه خواهد شد.

اپل واچ جدید در دو نسخه متفاوت عرضه خواهد شد.

اپل واچ جدید و پر امکانات ما از سنسورهای تازه‌ای مانند فشارسنج و GPS استفاده خواهد کرد که برای ثبت حرکات ورزشی، گزینه بهتری خواهد بود. باتری این دستگاه نیز احتمالا به حدود ۴۰۰ میلی آمپر خواهد رسید که امیدواریم مشکل باتری نه چندان خوب اپل واچ فعلی را به کلی حل کند. طراحی دستگاه شاید دچار تغییرات جزئی شود اما به صورت کلی، اپل واچ جدید از طراحی نسل قبل برخوردار خواهد بود. اپل واچ بروزرشده از سنسورهای تازه محروم است، اما شاید قیمت آن کمتر باشد و درعین حال از باتری بزرگتری برخوردار شود.


64

همانطور که می‌بینید، سیاست‌های اپل به کلی درحال تغییر است؛ زمان رونمایی محصولات، نحوه بروزرسانی سخت افزاری آن‌ها و حتی آمادگی برای تغییرات سال آینده، چیزهایی هستند که اپل را از آن چیزی که پیش این بوده است متمایز می‌سازد؛ این شرکت‌ها همواره درحال تغییر هستند و این تغییرات مسلما یک شبه رخ نداده و حتما در طول زمان مشخص خواهد شد. چه کسی فکر می‌کرد که عرضه آیفون ۵ سی و آیفون ۵ اس در کنار هم دیگر، به معنای گام برداشتن اپل در راستای رونمایی از آیفون ۶ و نسخه بزرگتر یعنی آیفون ۶ پلاس باشد؟ مراسم اپل در تاریخ ۱۷ شهریور ماه برگزار خواهد شد و مانند همیشه، ترنجی تمامی خبرهای پیرامون این مراسم و محصولات تازه اعم از آیفون ۷ و ۷ پلاس و ساعت‌ هوشمند جدید را برای شما کاربران عزیز پوشش خواهد داد.

نوشته شده توسط حسین میرنژاد

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شایان

پس مک های جدید چی؟ 🙁

JAGUAR

مک بوک پرو جدید و آیپد مینی احتمال زیاد در مراسمی جداگانه اواخر مهرماه معرفی میشن

Mustafa Keftanzadeh

بی صبرانه منتظرم :heart:

mahyar Apple

ساعت دقیق مراسم کی هست؟ :rose:

younes118

همونطوری که کارشناسها هم پیش بینی کردن ، خیلی از مشتریهای اصلی کسانی هستند که میخان آیفون های قدیمیشون رو عوض کنن مثل ۵ و ۵اس و ۶
به هر حال بی صبرانه منتظر آیفون جدید هستم و دوست دارم که با وجود پیشرفت عالیه نوت ۷ و اس ۷ و هوآوی و گوشیهای دیگه ، آیفون هم عالی باشه که وسوسه نشیم کوچ کنیم یا نه :bye:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs