حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه ARA، موبایل ماژولار گوگل رسما لغو شد

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

تلفن همراه هیجان انگیزی که قرار بود از پروژه پر آوازه و سه ساله ARA بیرون بیاید و در یک قدمی عرضه نهایی بود امروز رسما توسط گوگل لغو شد. پروژه ARA درباره موبایل هوشمندی بود که شما قادر بودید بخش های سخت افزاری خاصی از آن را بسته به نیاز خود تغییر بدهید، حال این تغییر می توانست ارتقا یک بخش باشد و یا اضافه کردن یک سخت افزار که نیاز شما را برطرف کند. متاسفانه گوگل بدون ارایه توضیح خاصی درباره این تصمیم، لغو شدن پروژه گوگل آرا (Google ARA) را اعلام کرد.

پروژه آرا از ایده های شرکت موتورولا در گروه (ATAP ( Advanced Technology and Projects است و از معدود مواردی بود که گوگل پس از فروش موتورولا به لنوو آن را نگاه داشت و توسعه اش داد. پس از سه سال و رسیدن این پروژه به آنجا که نسخه های آزمایشی برای توسعه دهنده ها ارایه شده بود و حتی نگاه نزدیکی به این تلفن های همراه هوشمند جالب داشتیم، به نظر می رسد گوگل علاقه ای به ادامه این پروژه ندارد.

cnet-google-project-ara-2016-003-1280x858

این موضوع در بازه ای تایید می شود که منتظر رونمایی از دستگاه های سخت افزاری جدید گوگل مثل موبایل های Pixel جدید این شرکت که جایگزین سری خوشنام نکسوس خواهیم بود. سوالی که باقی می ماند دلیل این تصمیم و البته سرنوشت این پروژه هیچان انگیز است. شاید گوگل لایسنس آن را به شرکت دیگری بفروشد و شاید آن را با پروژه اینترنت اشیا ادغام کند اما هر چه که باشد به نظر ما این یک خبر خوشایند نیست چرا که حداقل و خیلی از دیگر فعالان در زمینه فناوری به این پروژه امیدوار بودیم.

نظر شما چیست؟ پروژه ARA گوگل گه سرنوشتی خواهد داشت؟ آیا موبایل های ماژولار هرگز موفق نخواهند شد یا فعلا بازه مناسبی برای ارایه آن ها نیست؟ شاید البته وسوسه سود بیشتر از تعویض کامل دستگاه های قدیمی با دستگاه های جدید نیز در میان باشد!

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Google-confirms-that-Project-Ara-modular-phones-are-cancelled_id84931″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamed rahimi

باعث تاسفه

Goodi

من خیلی علاقه دارم به این طرح.ولی حیف. 🙁

Galaxy

آخه چراااااا 😥
خیلی به این طرح امیدوار بودم.خیییییلی.اگه تولید میشد قطعا گوشی بعدیم اون بود. 😥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)